Το μέλλον στην αυτοκίνηση είναι το υδρογόνο. Κάποτε θεωρούταν όνειρο απατηλό, όμως οι εκτενείς εφαρμογές αποδεικνύουν ότι αν λυθούν τα θέματα τροφοδοσίας, ίσως στα τέλη της δεκαετίας να έχουν πολλά υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα στους δρόμους.
Η Honda, σκοπεύει να κατασκευάσει έναν ηλιακό σταθμό παραγωγής υδρογόνου στις εγκαταστάσεις της στη Σαϊτάμα και να παρουσιάσει ένα όχημα κυψελών καυσίμου FCX Clarity με ηλεκτρική πρίζα κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους που λήγει στις 31 Μαρτίου του 2012.
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πρόγραμμα δοκιμών ηλεκτρικών οχημάτων όπου συνεργάζονται η Honda και η περιφέρεια Σαϊτάμα, που περιλαμβάνει προηγμένη τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, επικοινωνίες και τηλεματική με στόχο να συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στο μέλλον. Επιπλέον, το ηλεκτρικό FCX Clarity θα φέρει πρίζα για παροχή ηλεκτρικής ισχύος 10kW ή παραπάνω, αντίστοιχη με αυτή που απαιτούν 2 νοικοκυριά.
Επειδή το FCX Clarity χρησιμοποιεί τη χημική αντίδραση υδρογόνου και οξυγόνου για την παραγωγή ενέργειας με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, με τη νέα πρίζα το όχημα θα λειτουργεί σαν κινητή ηλεκτρική γεννήτρια μηδενικών ρύπων. Το ειδικά εξοπλισμένο FCX Clarity θα ανεφοδιάζεται στον ηλιακό σταθμό, ενώ εκτός από αυτοκίνητο θα λειτουργεί και σαν ηλεκτρική γεννήτρια υψηλής ισχύος.
Το όλο εγχείρημα θα προσφέρει την ευκαιρία στη Honda να δοκιμάσει εκτενώς τις τεχνολογικές δυνατότητες και λειτουργικές απαιτήσεις του ηλιακού σταθμού παραγωγής υδρογόνου σε πραγματικό αστικό περιβάλλον.
Θέλοντας να συμβάλλει στην αντικατάσταση ορυκτών καυσίμων, στη μείωση των ρύπων και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η Honda πρωτοστατεί στην εξέλιξη της κυψέλης καυσίμου την οποία θεωρεί ως απόλυτη πηγή καθαρής ενέργειας.
Το ηλεκτρικό FCX Clarity κυψελών καυσίμου, εκπροσωπώντας μία μελλοντική κοινωνία μηδενικών ρύπων βασισμένης στο υδρογόνο, διατίθεται με leasing (ενοικίαση) στην Αμερική από τον Ιούλιο του 2008, και στην Ιαπωνία από το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς.
Επίσης, θεωρώντας σημαντική την εξάλειψη εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διάρκεια παραγωγής, αποθήκευσης και παροχής υδρογόνου, η Honda ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2010 στο κέντρο έρευνας και τεχνολογίας που διαθέτει στο Λος Αντζελες, την πειραματική λειτουργία ενός μικρομεσαίου, αθόρυβου και χαμηλού κόστους ηλιακού σταθμού παραγωγής υδρογόνου επόμενης γενιάς για χρήση σε νοικοκυριά.
Δημήτρης Μπαλής