Πολύ μεγάλο ποσοστό ασφάλειας συγκέντρωσε το Lexus CT200h, στη διαδικασία των δοκιμών πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP. Συγκέντρωσε συνολικό σκορ 83/100, πολύ πάνω από το ελάχιστο όριο για την κατάκτηση πέντε αστεριών και κατατάσσει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από πέρυσι το Euro NCAP εφαρμόζει μία νέα, πιο αυστηρή μέθοδο αξιολόγησης, με τέσσερις κατηγορίες: προστασία ενηλίκων επιβατών, προστασία παιδιών, προστασία πεζών και βοηθητικά συστήματα ασφαλείας. Βαθμολογούνται επίσης λειτουργίες που αποτρέπουν ή περιορίζουν την έκταση τραυματισμών όπως υπενθύμιση πρόσδεσης ζώνης ασφαλείας, ESP και περιοριστής ταχύτητας.
Ανά κατηγορία το Lexus CT 200h πήρε 94% για τους ενήλικες επιβάτες, 84% για τα παιδιά, 55% για τους πεζούς και 86% για τα συστήματα ασφαλείας.
Ειδικά για την κατηγορία ενηλίκων επιβατών, η μεγάλη επίδοση οφείλεται στη δοκιμή πλευρικής σύγκρουσης σε μπαριέρα, επειδή παρέχεται υψηλή προστασία από τους αερόσακους γονάτων οδηγού και συνοδηγού και το υψηλό επίπεδο προστασίας από τραυματισμούς λόγω τραντάγματος.
Το νέο μοντέλο πέτυχε επίσης και εξαιρετικό αποτέλεσμα σε οπίσθια σύγκρουση, χάρη στη δεύτερη γενιά της τεχνολογίας καθισμάτων της Lexus, το προσκέφαλο των οποίων είναι σχεδιασμένο για να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στο κεφάλι του επιβάτη σε φυσιολογικές συνθήκες. Σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης, το σώμα του επιβάτη βυθίζεται στο κάθισμα, μειώνοντας τον κενό που υπάρχει ανάμεσα στο κεφάλι και το προσκέφαλο, ελαχιστοποιώντας έτσι τον κίνδυνο τραντάγματος του αυχένα.
Όσον αφορά στις δοκιμές προστασίας παιδιών, το CT 200h έλαβε μεγάλη βαθμολογία στις κατηγορίες 18 μηνών και τριών ετών, ενώ για την προστασία των πεζών, ο προφυλακτήρας παρείχε ικανοποιητική προστασία για τα πόδια τους.
Το CT 200h διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό αερόσακους προστασίας γονάτων οδηγού και συνοδηγού μεταξύ των οκτώ αερόσακων.
Κατόπιν παραγγελίας διατίθεται και το σύστημα Pre-Crash Safety system, που προληπτικά βελτιστοποιεί τη λειτουργία των εμπρός ζωνών ασφαλείας και των συστημάτων φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης για τον περιορισμό υλικών και σωματικών ζημιών σε μία σύγκρουση, ενώ ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα εάν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη.
Κι ακόμη, το προσαρμοζόμενο σύστημα ταχύτητας Adaptive Cruise Control, εναρμονίζει αυτόματα την ταχύτητα του CT 200h με εκείνη του προπορευόμενου αυτοκινήτου.
Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν και το αναβαθμισμένο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης (κάτι σαν το KERS της Φόρμουλα 1) που ενσωματώνει το ABS με την υποβοήθηση πέδησης, όπως και τα συστήματα πρόσφυσης και ευστάθειας.
Δημήτρης Μπαλής