Πέρα από Ατλαντικό συνεχίζεται το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, ύστερα από το επεισοδιακό γκραν πρι του Μόντε Κάρλο. Οι πρωταγωνιστές της Φόρμουλα 1, θα ταξιδέψουν στον Καναδά (11-12/6) και πιο συγκεκριμένα στο τεχνητό νησί, που ήδη έχει βάλει τα καλά του και περιμένει να ακούσει τον ήχο των κινητήρων!
Ομάδες και πιλότοι είναι αντιμέτωποι με το… άγνωστο, όπως ανακοίνωσε και η Pirelli, αφού ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών δεν μπορεί να ξέρει ακριβώς τη φθορά που θα έχουν οι γόμες στην πίστα του Μόντρεαλ.
Για ακόμη ένα γκραν πρι ο στόχος παραμένει ο ίδιος και δεν είναι άλλος από το να σταματήσουν τον Φέτελ.
Δείτε εδώ αναλυτικά τη βαθμολογία, αλλά και όλα όσα θέλετε να μάθετε για το GP του Καναδά
Λίγα λόγια για το σιρκουί…
Η πίστα στον Καναδά έχει τις δικιές της ιδιαιτερότητες… καθώς συνδυάζει στοιχεία από τα δύο πιο εντυπωσιακά σιρκουί του πρωταθλήματος, όπως την ταχύτητα της Μόντσα και τους… τοίχους/ μπαριέρες του Μονακό. Το προσεχές τριήμερο οι μηχανικοί έχουν αρκετή δουλεία, αφού πρέπει να στήσουν με το σωστότερο αεροδυναμικό πακέτο τα μονοθέσια.
Ακόμη, για πρώτη φορά φέτος στον Καναδά, οι πιλότοι θα μπορούν να ενεργοποιήσουν το σύστημα των κινούμενων αεροτομών δύο φορές, με τις ομάδες να περιμένουν πως και πώς να δουν τα αποτελέσματα της διπλής χρήσης.
«Ο Καναδάς είναι ένα ιδιαίτερο μέρος, για την ακρίβεια δεν είναι πίστα, αφού χρησιμοποιούμε δρόμους δημόσιας χρήσης. Ο αγώνας είναι υπέροχος, η ατμόσφαιρα είναι φανταστική. Ανυπομονώ να βρεθώ εκεί», ήταν τα λόγια του Σεμπάστιαν Φέτελ.
Τα κύρια χαρακτηριστικά της πίστας είναι οι μεγάλες ευθείες αλλά και οι αργές στροφές, με τα μονοθέσια να απαιτούν άψογη συμπεριφορά των φρένων τους, καθώς από τα 300 χλμ. την ώρα πέφτουν κατευθείαν στα 120 χλμ. Η υψηλή κάθετη δύναμη δεν δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενώ η υποστροφή γίνεται συνήθεια στους πιλότους.
«Το Μόντρεαλ είναι μια υπέροχη πόλη και κατά τη διάρκεια του αγώνα νιώθεις πάντα πως όλοι συμμετέχουν, δημιουργώντας μια πολύ όμορφη ατμόσφαιρα. Το σιρκουί από μόνο του απαιτεί προσοχή με τις υψηλές ταχύτητες και τα φρεναρίσματα. Επίσης, έχουμε δύο ζώνες που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το DRS, για πρώτη φορά, έτσι θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τις συνέπειες αυτού», Μίκαελ Σουμάχερ.
Η πίστα του Καναδά αποτελείται από 14 στροφές, έξι δεξιόστροφες και οχτώ αριστερόστροφες. Οι πιλότοι θα διανύσουν 305.270 χιλιόμετρα, γυρίζοντας 70 φορές την πίστα μήκους 4.631 χιλιομέτρων.
Η μέγιστη ταχύτητα που αποκτούν τα μονοθέσια είναι 315 χλμ. την ώρα, λίγο πριν την ευθεία τερματισμού, ενώ η στροφή 10 είναι η πιο αργή, καθώς οι πιλότοι μπαίνουν με 56 χιλ. την ώρα. Η πιο δύσκολη στροφή είναι η ένατη, στην οποία οι πιλότοι δέχονται δυνάμεις 3.59 G.
Κάντε μία βόλτα με τον Μαρκ Γουέμπερ στο σιρκουί του Καναδά, περιμένοντας να αρχίσει η… δράση!
Αριθμοί…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου πέρυσι ανέβηκε ο Λιούις Χάμιλτον. Από το 2000 ο πιλότος με τις περισσότερες νίκες είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ παίρνοντας τέσσερις φορές την καρό σημαία, ενώ για το χατ τρικ πηγαίνει ο Λιούις Χάμιλτον.
2009, Χάμιλτον
2007, Χάμιλτον
2006, Αλόνσο
2005, Ραϊκόνεν
2004, Σουμάχερ
2003, Σουμάχερ
2002, Σουμάχερ
2001, Ρ. Σουμάχερ
2000, Σουμάχερ
Ο ταχύτερος χρόνος έχει πραγματοποιηθεί από τον Ρούμπενς Μπαρικέλο το 2004.
Σταυρούλα Σάββα