Φουλ σε εξοπλισμό τα Volvo S80, V70 και XC70 και με νέα μοτέρ turbo diesel.

Η λέξη ασφάλεια είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Volvo, η οποία φροντίζει να εφοδιάζει όλα τα μοντέλα της με τα πλέον εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Πέραν αυτού, δίνει έμφαση και στον περιορισμό της κατανάλωσης, προσφέροντας ισχυρότερα μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου, που καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο και εκπέμπουν περιορισμένους ρύπους.

Τεχνολογία

Στο βασικό εξοπλισμό των νέων εκδόσεων των μοντέλων Volvo S80, V70 και XC70, προστέθηκε το σύστημα City Safety. Αισθητήρες αντιλαμβάνονται με ταχύτητα έως και 30 χλμ./ώρα ότι υπάρχει σταματημένο αυτοκίνητο μπροστά και φρενάρει μόνο του το όχημα ή το ακινητοποιεί με ταχύτητα έως 15 χλμ./ώρα.

Το σύστημα αυτό όταν το δοκίμασα για πρώτη φορά στο XC60 ειλικρινά δεν το πίστευα πως λειτουργεί. Στάνταρ είναι και το επαναστατικό σύστημα ανίχνευσης πεζών με αυτόματο φρενάρισμα (ήδη στα Volvo S60 και V60). Μια κάμερα στο πάνω τμήμα του παρμπρίζ και ένα ειδικό ραντάρ στη μάσκα του αυτοκινήτου, ανιχνεύουν την περιοχή μπροστά από το αυτοκίνητο για πιθανή ύπαρξη πεζών.

Στην περίπτωση αυτή, το σύστημα αρχικά ειδοποιεί τον οδηγό για να φρενάρει ή να κάνει ελιγμό αποφυγής. Αν δεν αντιδράσει, το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα όσο χρειαστεί για να αποφευχθεί η σύγκρουση, ενώ σε ταχύτητα έως 35 χλμ./ώρα το ακινητοποιεί.

Αν όλα τα αυτοκίνητα διέθεταν τέτοιο σύστημα, οι θάνατοι πεζών θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 20% και οι σοβαροί τραυματισμοί κατά 30%. Στάνταρ είναι και το προσαρμοζόμενο Cruise Control. Ακολουθεί απόλυτα την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτοκινήτου, ακόμα και όταν ακινητοποιείται και την προσαρμόζει ανάλογα ώστε να διατηρεί σταθερή απόσταση ασφαλείας.

Συνδυάζεται στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ στα χειροκίνητα κιβώτιο λειτουργεί από την ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα και άνω.

Εξοπλισμός

Στις νέες εκδόσεις προστέθηκε το σύστημα ελέγχου και ενημέρωσης του οδηγού, που ήδη έχουν τα Volvo S60 και V60. Εύκολο στη χρήση, αναβαθμίζει την ασφάλεια, διότι η έγχρωμη οθόνη 5 ή 7 ιντσών είναι στο επάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, ώστε ο οδηγός να παίρνει τα μάτια του από το δρόμο.

Πιέζοντας το κουμπί «My Car» στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός έχει πρόσβαση στις ρυθμίσεις των συστημάτων ασφάλειας, στα φώτα, τους καθρέπτες, τον κλιματισμό, το κεντρικό κλείδωμα αλλά και το ηχοσύστημα.

Στην έκδοση με την οθόνη 7 ιντσών, υπάρχουν απεικονίσεις του συστήματος πλοήγησης, του τηλεφώνου (Bluetooth), της κάμερας οπισθοπορείας, της πανοραμικής εμπρόσθιας κάμερας, του DVD player και της ψηφιακής τηλεόρασης.

Εν συντομία…

Τα Volvo S80, V70 και XC70 είναι τα πρώτα στη γκάμα των μοντέλων της εταιρείας που εφοδιάζονται με τις νέες, υψηλότερης απόδοσης, εκδόσεις των πεντακύλινδρων D5 και D3 turbo πετρελαιοκινητήρων.

Στην περίπτωση του κινητήρα D5 οι μηχανικοί της Volvo αύξησαν την ισχύ από τους 205 ίππους στους 215 και τη ροπή από τα 420 Nm, στα 440 Nm. Παράλληλα, μειώθηκε η κατανάλωση καυσίμου κατά 8%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Volvo S80 D5 με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, έχει μέση κατανάλωση μόλις 4,9 λίτρα στα 100 χλμ., με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 129 γρ./χλμ.

Όσον αφορά τις σχεδιαστικές αλλαγές, υπάρχουν νέα φωτιστικά (προαιρετικά τα φώτα Active Xenon), πλευρικά φλας τεχνολογίας LED ενσωματωμένα στους εξωτερικούς καθρέπτες, νέο τριάκτινο τιμόνι, νέες ζάντες και νέα χρώματα.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube