Το 53ο Ράλι Ακρόπολις είναι πλέον γεγονός. Η Αθήνα είναι έτοιμη την Πέμπτη το απόγευμα να υποδεχθεί τους μεγαλύτερους οδηγούς στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα. Λίγες ώρες πριν ξεκινήσει η υπερειδική διαδρομή στο ΟΑΚΑ, οι Λεμπ, Χίρβονεν, Χένινγκ Σόλμπεργκ και Άτκινσον απάντησαν στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε.

Σεμπάστιαν Λεμπ

Ερώτηση: Σεμπ, είμαστε στην Ελλάδα κι έχεις έρθει εδώ με μια διαφορά της τάξης των 31 βαθμών στο Πρωτάθλημα από τον δεύτερο και με 25 νίκες στο θεσμό. Αν κερδίσεις και εδώ, θα ισοφαρίσεις το ρεκόρ του Κάρλος Σάινθ, που έχει 26 νίκες, και θα έχεις πλέον πολλές πιθανότητες να γίνεις στο Ράλι της Γερμανίας ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία του σπορ. Πόσο συγκεντρωμένος είσαι σε αυτόν το στόχο; Είναι κάτι που σκέφτεσαι συχνά;

Σεμπάστιαν Λεμπ: «Δεν το σκέφτομαι και τόσο πολύ. Αυτός ο αγώνας μοιάζει δύσκολος, αφού όλες οι ειδικές είναι καινούργιες. Στις αναγνωρίσεις είχαμε πολλή δουλειά, γι’ αυτό ήμουν συγκεντρωμένος στον αγώνα μου. Σίγουρα, σκέφτομαι το ρεκόρ, αλλά ξέρω ότι δε θα είναι εύκολο να κερδίσω εδώ. Θα είναι μεγάλη η μάχη ανάμεσα σε κάποιους οδηγούς και τελικά αυτό είναι που μετράει. Σίγουρα, αυτό το ρεκόρ μού κεντρίζει το ενδιαφέρον περισσότερο από κάθε άλλο, αλλά προσπαθώ να παραμένω συγκεντρωμένος. Έχουμε έναν πολύ μεγάλο αγώνα μπροστά μας, για να μπορούμε να πούμε ότι συζητάμε για τη νίκη. Δεν θα είναι εύκολο και θα βάλω όλες μου τις δυνάμεις».

Ερώτηση: Ποια είναι η γνώμη σου για τη νέα σχεδίαση του αγώνα; Σου αρέσουν οι ειδικές; Ποια θα είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα; Μάλιστα, θα είναι η πρώτη φορά που ένας αγώνας του WRC γίνεται στην πρωτεύουσα μιας χώρας. Πιστεύετε ότι θα υπάρχουν προβλήματα; Και ποια είναι η γνώμη σου για την υπερειδική;

Σεμπάστιαν Λεμπ: «Οι νέες ειδικές θα είναι πολύ ενδιαφέρουσες. Είναι πιο γρήγορες από πέρσι. Περιλαμβάνονται σχεδόν τα πάντα. Οι μεγάλες ειδικές, για παράδειγμα, ξεκινούν με πολύ γρήγορα κομμάτια και προς το τέλος δυσκολεύουν με κλειστά κομμάτια και πέτρες στο δρόμο. Δεν είναι εύκολο, ειδικά όταν έχεις κάνει μόνο δύο περάσματα στις αναγνωρίσεις. Κάποιες μεγάλες πέτρες θεωρώ ότι θα μας δημιουργήσουν μεγάλο πρόβλημα στο δεύτερο πέρασμα. Μπορεί να χτυπήσεις κάποιες πέτρες. Το νέο ελαστικό της BF Goodrich είναι πιο σκληρό και κάνει για ειδικές με υψηλές θερμοκρασίες. Ειδικά στο δεύτερο σκέλος θα είναι ιδανικά. Είναι πιο φαρδύ, όχι τόσο στενό. Απ’ ό,τι είδα στις αναγνωρίσεις, ο αγώνας θα είναι δύσκολος για τα ελαστικά, και για αυτό είναι καλό που έχουμε αυτό το νέο ελαστικό. Όχι, δεν αποτελεί εξέλιξη του ΒΤΟ που παρουσιάσαμε πέρυσι. Το ΒΤΟ ήταν μια εξέλιξη, αλλά στο ίδιο μέγεθος. Αυτό το ελαστικό είναι φαρδύτερο, μοιάζει διαφορετικό και η γόμα είναι άλλη. Πρόκειται για μια τελείως διαφορετική εξέλιξη».

Μίκο Χίρβονεν

Ερώτηση: Η Σαρδηνία ήταν ένας καλός αγώνας για τη Ford, αφού ο Μάρκους Γκρένχολμ είχε ένα σημαντικό προβάδισμα μέχρι να χτυπήσει μια πέτρα, την ώρα που εσύ ήσουν δεύτερος. Μπορείτε να πετύχετε ανάλογη επίδοση; Πιστεύεις ότι μπορείς να διεκδικήσεις τη νίκη εδώ; Και, απ’ ό,τι είδες στις αναγνωρίσεις, ταιριάζουν οι δρόμοι στο οδηγικό σου στιλ;

Μίκο Χίρβονεν: «Σίγουρα θα είναι δύσκολα, αλλά θα προσπαθήσω. Πιο σημαντικό είναι να συγκεντρωθούμε στο να κερδίσουμε όσο δυνατόν περισσότερους βαθμούς για λογαριασμό της Ford, ώστε να την ενισχύσουμε στην προσπάθειά της να κυνηγήσει τη Citroen στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Δε θα είναι εύκολο, αλλά θα προσπαθήσουμε. Ο αγώνας μου αρέσει και μου ταιριάζει, όπως κάλλιστα ταιριάζει και σε άλλους οδηγούς. Είναι διαφορετικά από την Λαμία, οι ειδικές είναι πιο γρήγορες, αλλά πιο σκληρές. Θα είναι σκληρός για οδηγούς και αυτοκίνητα».

Ερώτηση: Πριν από αυτόν τον αγώνα είχατε μια σειρά δοκιμών. Πώς πήγε και τι καινούργιο βρήκατε; Υπάρχει κάποια νέα εξέλιξη στο αυτοκίνητο σε σχέση με τη Σαρδηνία; Τι πλεονεκτήματα έχετε; Το νέο ελαστικό της BF Goodrich πόσο πολύ μπορεί να σας βοηθήσει; Ποια είναι τα κλειδιά του αγώνα;

Μίκο Χίρβονεν: «Στις δοκιμές, προσπαθήσαμε να κάνουμε το αυτοκίνητο πιο δυνατό και αξιόπιστο, για να αντιμετωπίσουμε όλες αυτές τις πέτρες που θα βρούμε μπροστά μας. Σε αυτό το τεστ δε βελτιώσαμε την ταχύτητά μας, αλλά την αξιοπιστία. Αυτό είναι που χρειαζόμαστε. Δεν υπάρχουν αλλαγές στον κινητήρα, αν και θα έχουμε κάποιες στο μέλλον. Το νέο ελαστικό είναι καλό και αναμένεται να κερδίσουμε σε επιδόσεις από αυτό. Το καλό είναι ότι έχουν μεγαλύτερη διάρκεια από τα προηγούμενα. Μέχρι τώρα, δείχνει καλό που ο αγώνας έχει έρθει στην Αθήνα. Είμαι λίγο ανήσυχος για το πώς θα πάμε αύριο στη 2η ειδική του αγώνα, αλλά, αν οι οργανωτές καταφέρουν να συγκρατήσουν τους θεατές στη θέση τους, τότε όλα θα πάνε καλά. Στη σούπερ ειδική, η ατμόσφαιρα αναμένεται να είναι εκπληκτική».

Ερώτηση: Κρις, πρέπει να απογοητεύτηκες ιδιαίτερα πριν από δύο εβδομάδες, στη Σαρδηνία, όταν έχασες την 5η θέση στην τελευταία ειδική του αγώνα. Τι ακριβώς συνέβη; Το έχεις ξεπεράσει τώρα; Πόσο εύκολο είναι να αποκτήσεις και πάλι την αυτοπεποίθησή σου, ύστερα από ένα τέτοιο συμβάν; Ποια είναι τα σχέδια σου για το Ακρόπολις; Σου αρέσει ο αγώνας;

Κρις Άτκινσον

Κρις Άτκινσον: «Σίγουρα, ήταν η μεγαλύτερη απογοήτευση της καριέρας μου. Μείναμε πίσω και δε βλέπαμε από τη σκόνη. Τώρα έχουμε ξεπεράσει το συγκεκριμένο αγώνα και είμαστε συγκεντρωμένοι για τον επόμενο. Θα είναι ένα σκληρό ράλλυ και πρέπει να έχουμε πιο συγκρατημένη αντίληψη. Πιστεύω, όμως, ότι έχουμε την ταχύτητα να τερματίσουμε στην πρώτη πεντάδα και ουσιαστικά αυτός είναι και ο στόχος μας. Είναι μια πρόκληση o νέος αγώνας, ειδικά για νέους οδηγούς, όπως εγώ και ο Mikko. Οι παλιότεροι έχουν κάνει περισσότερες ειδικές από εμάς, αλλά εδώ, όπου όλα είναι καινούργια, είναι το ίδιο για όλους».

Ερώτηση: Χένινγκ, δεν έχεις μεγάλη εμπειρία από το συγκεκριμένο αγώνα. Για πρώτη φορά συμμετείχες σε Ακρόπολις πέρσι, αλλά φέτος η διαδρομή είναι τελείως καινούργια. Αυτό σημαίνει ότι όλοι ξεκινάτε από το ίδιο σημείο; Είσαι αισιόδοξος ότι θα καταφέρεις κάτι καλό εδώ; Πρόσφατα είχες μια σειρά από ατυχίες. Είναι το πιο σημαντικό για σένα να τερματίσεις; Ή θα πιέσεις για να κατακτήσεις μια θέση στο πόντιουμ, την οποία παραλίγο να κατακτήσεις στη Σαρδηνία;

Χένινγκ Σόλμπεργκ: «Πιστεύω ότι θα είναι το ίδιο για όλους. Αν δει κανείς τις ειδικές, θα παρατηρήσει ότι δεν μπορείς να πας flat out. Το σημαντικότερο είναι να έχεις καλές σημειώσεις. Φοβάμαι για όλες αυτές τις πέτρες στο δρόμο, αλλά θα προσπαθήσω να τις αποφύγω. Στη Σαρδηνία, δεν ήταν ατυχία, αλλά λάθος σημειώσεων. Είχα σημειώσει τέταρτη σχέση στο κιβώτιο, ενώ θα έπρεπε να έχω τρίτη, με αποτέλεσμα να καταλήξουμε σε ένα δέντρο. Θα προσπαθήσουμε πολύ σκληρά εδώ. Θα δούμε αν θα καταφέρουμε να ανέβουμε στο πόντιουμ. Σε όποιον αγώνα οι ειδικές είναι καινούργιες, είμαστε γρήγοροι, όπως στη Σαρδηνία και την Αργεντινή, όπου δεν είχα βρεθεί ξανά. Στο shakedown αποδεικνύεται αν έχεις το σωστό ρυθμό και την ικανότητα να διεκδικήσεις κάτι σε σχέση με τους πρώτους, αλλά εμένα μου αρκεί να ξέρω ότι το αυτοκίνητο είναι γρήγορο και τα ελαστικά καλά. Από εκεί και πέρα, όλα εξαρτώνται από τον οδηγό».

Κρις Άτκινσον

Ερώτηση: Το ξεκίνημα της Subaru φέτος δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ιδανικό. Πόσο μεγάλη είναι η πίεση που σας έχει δημιουργηθεί; Αυτό σημαίνει ότι εδώ θα πρέπει να φτάσετε με οποιοδήποτε κόστος στον τερματισμό; Στη Σαρδηνία είχατε πολλά προβλήματα με τη σκόνη μέσα στο αυτοκίνητο. Έχει διορθωθεί αυτό τώρα; Παράλληλα, έχετε και μια νέα εξέλιξη του Pirelli XR. Πώς θα αποδώσει εδώ; Θα σας δώσει κάποιο πλεονέκτημα;

Κρις Άτκινσον: «Η πίεση είναι πάντα η ίδια. Όλοι θέλουμε να δούμε αποτελέσματα. Η ομάδα είναι συγκεντρωμένη στο να βελτιώσει τις επιδόσεις των αυτοκινήτων και αυτό είναι το κύριο χαρακτηριστικό της προσπάθειας όλων μας. Η ομάδα ξέρει ότι ο Petter κι εγώ δουλεύουμε πολύ σκληρά γι’ αυτό. Πρέπει να συνεχίσουμε την προσπάθεια, αφού το δεύτερο μέρος του Πρωταθλήματος ταιριάζει καλύτερα στο αυτοκίνητο και στα ελαστικά μας. Θεωρώ ότι μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και να διεκδικήσουμε νίκες. Εδώ θα είναι δύσκολα. Δεν είναι αγώνας που επιτρέπει να πάρει κάποιος οδηγός μεγάλα ρίσκα. Η ομάδα δούλεψε σκληρά μετά τη Σαρδηνία και ξεπεράσαμε τα προβλήματα με τη σκόνη στο αυτοκίνητο. Ήταν δύσκολα στη Σαρδηνία και το ίδιο θα είναι και εδώ, ιδιαίτερα μετά το δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές. Όσο πιο συγκεντρωμένος θα είναι ένας οδηγός, τόσο καλύτερο θα είναι και το αποτέλεσμα, άρα θα είναι σημαντικό που δε θα έχουμε τη σκόνη να μας αποσπά την προσοχή. Όπως είπα και πιο πριν, η ομάδα δούλεψε σκληρά και πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά σε αυτόν τον αγώνα. Το ελαστικό δεν αποτελεί κάποια σημαντική εξέλιξη, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα είναι καλό στο συγκεκριμένο ράλι. Στο πρώτο πέρασμα θα χρησιμοποιήσουμε τα XR και στο δεύτερο θα βάλουμε τα καινούργια. Όπως είπαν και οι άλλοι οδηγοί, αυτό που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι να κρατήσουν τα ελαστικά για τρεις ειδικές, κάτι που πιστεύω ότι με τα Pirelli μπορούμε να καταφέρουμε».

Χένινγκ Σόλμπεργκ

Ερώτηση: Πιστεύεις ότι ο συγκεκριμένος αγώνας ταιριάζει στο Peugeot 307 WRC; Έχεις κάνει κάποιες αλλαγές από την αρχή της χρονιάς, όταν και το οδήγησες για πρώτη φορά; Επίσης, σε αυτόν τον αγώνα ο αδελφός σου, Petter, θα γιορτάσει τις 100 συμμετοχές στο WRC. Θα κάνετε κάποιο οικογενειακό πάρτι;

Χένινγκ Σόλμπεργκ: «Έχουμε τα λάστιχα που δεν έχουν οι άλλοι. Επίσης, θα έχουμε και το νέο ελαστικό της BF Goodrich, το οποίο δοκίμασα σήμερα το πρωί και μου άρεσε. Φυσικά και θα ήθελα να έκανα πολλές αλλαγές από την αρχή της χρονιάς, αλλά, αν κατέληγε όπως πέρσι, δε θα ήταν καλό. Είναι εύκολο να οδηγήσεις αυτό το αυτοκίνητο, αν και είναι λίγο μεγάλο σε μέγεθος. Μπορεί στο πρώτο πέρασμα να είμαστε και τόσο γρήγοροι, αλλά στο δεύτερο σίγουρα θα πάμε καλύτερα. Ελπίζουμε να κάνουμε ένα καλό πάρτι στο τέλος, αλλά είναι ένας πολύ μεγάλος αγώνας. Του εύχομαι ό,τι καλύτερο».

Επιμέλεια: Δημήτρης Ζαχάρης

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube