Στο χώρο του αυτοκινήτου, δεν υπάρχουν μόνο βραβεία για τα νέα μοντέλα, αλλά και για τους κινητήρες τους.
Στο διαγωνισμό «Διεθνής Κινητήρας για τη χρονιά 2011», 76 δημοσιογράφοι και ειδικοί της μηχανολογίας από 36 διαφορετικές χώρες, εξέλεξαν το μοτέρ TwinAir πρώτο στην κατηγορία κάτω των 1.000 κ. εκ., τον επέλεξαν ως «International Engine of the Year 2011», ενώ του απένειμαν τα βραβεία «Best New Engine 2011» και «Best Green Engine 2011».
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι είχε διακριθεί και ο κινητήρας 1.4 MultiAir Turbo με τον τίτλο «Best New Engine 2010». Ο βραβευμένος κινητήρας TwinAir των 875 κ.εκ. με ισχύ 85 ίππους είναι αυτή την περίοδο διαθέσιμος στα Fiat 500/500C (μέση κατανάλωση 4,1 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές 95 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα).
Σύντομα θα ενταχθεί και στην γκάμα της νέας Lancia Ypsilon, ενώ στα ίδια κυβικά θα προστεθεί έκδοση 65 ίππων αλλά και υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 105 ίππων, με την καλύτερη σχέση της κατηγορίας 120 ίπποι/λίτρο.
Παράλληλα, θα παραχθεί και μια πιο φιλική προς στο περιβάλλον έκδοση, Turbo bi-fuel με 80 ίππους. Πραγματικά, αυτός ο μικρός σε κυβισμό κινητήρας με τόσες επιλογές ισχύος, χαμηλή κατανάλωση και ρύπους, είναι ό,τι καλύτερο αυτή τη στιγμή και δικαίως βραβεύτηκε από συναδέλφους του εξωτερικού.
Δημήτρης Μπαλής