Πέρυσι φτωχοί συγγενείς με εργαλειοθήκες – φέτος έστειλαν πολλούς για σέρβις.
Σε μια εποχή που οι αξίες χάνουν τη σημασία τους και που οι ταλαντούχοι Ελληνες δεν μπορούν να ευδοκιμήσουν στη χώρα τους και αναζητούν ευκαιρίες στο εξωτερικό, αξίζει να αναδεικνύουμε προσπάθειες που μας κάνουν υπερήφανους, που δίνουν κίνητρο για να αλλάξουμε την κατάσταση στη χώρα μας.
Πέρυσι είχα γράψει για τον αντίστοιχο διαγωνισμό οικονομίας του Shell Eco Marathon, ότι οι Έλληνες φοιτητές πήγαν ως φτωχοί συγγενείς με εργαλειοθήκες για να αντιμετωπίσουν αντίστοιχα πανεπιστήμια που είχαν στη διάθεσή τους φορτηγά με μηχανολογικό εξοπλισμό.
Κατάφεραν, μάλιστα να κάνουν ελληνικό ρεκόρ οικονομίας με ένα πρωτότυπο όχημα που διέθετε ηλεκτρικό κινητήρα και κυψέλη καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου είχε σημειώσει επίδοση 840 χλμ. με ενέργεια που ισοδυναμούσε σε ένα λίτρο καυσίμου, ικανή για να διανύσει την απόσταση Αθήνα – Αλεξανδρούπολη.
Σημειωτέον, ότι πέρυσι στο διαγωνισμό πρώτευσε το πανεπιστήμιο της Ναντ διανύοντας 4.896,1 χλμ. με ένα λίτρο! Κι αν η διαφορά ανάμεσα στους Γάλλους και τους Ελληνες ήταν χαοτική, σε καμία περίπτωση δεν μείωσε την αξιόλογη προσπάθεια των φοιτητών μας οι οποίοι φέτος, με ανύπαρκτη οικονομική στήριξη απόρροια της κρίσης (αν είναι δυνατόν για τέτοια προσπάθεια) όχι μόνο έκαναν υπέρβαση, αλλά έβαλαν και τα γυαλιά σε πολλούς ξένους.
Στην 3η του συμμετοχή, στο διαγωνισμό που έγινε στην πίστα του Eurospeedway του Λάουσιτζ της Γερμανίας, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο με την ομάδα «Προμηθέας» της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, κατάφερε με το πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα «Πυρφόρος» να διανύσει 360 χλμ. με μια kWh (κιλοβατώρα) που ισοδυναμεί σε 3.492 χλμ. με ένα λίτρο καυσίμου!
Οι Ελληνες όχι μόνο συνέτριψαν το περσινό ρεκόρ, αλλά με την επίδοση αυτή πήραν την 7η θέση στην κατηγορία τους (Plug-in Prototype) ανάμεσα σε 23 πανεπιστήμια (πρώτευσε το τεχνικό πανεπιστήμιο του Γκρατς με 842, 5 χλμ. με μια kWh!). Ηταν τέτοιο το επίτευγμα, μέρα με την ημέρα, που αρκετοί ξένοι φοιτητές απόρησαν με τη διαρκή βελτίωση της επίδοσης (την πρώτη μέρα 3.065 χλμ., τη δεύτερη 3.385 χλμ. και την τρίτη 3.492 χλμ.).
Η τεχνογνωσία και οι τεχνολογίες που εφαρμόστηκαν έχουν αναπτυχθεί εξ’ ολοκλήρου στο εργαστήριο ηλεκτρικών μηχανών του ΕΜΠ, ενώ σημαντικό ρόλο στη φετινή προσπάθεια έπαιξε και η εμπειρία των προηγουμένων δύο ετών σε ένα βελτιωμένο τρίτροχο όχημα τροφοδοτούμενο από μπαταρίες υψηλής απόδοσης. Καταλήγοντας, στο φετινό διαγωνισμό πήραν μέρος 187 ομάδες με περίπου 2.500 φοιτητές.
Την Ελλάδα εκπροσώπησε επίσης το Πολυτεχνείο Κρήτης (4η φορά) με το όχημα ΕR11, με ηλεκτρικό κινητήρα και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου όπως και το 2ο ΕΠ.ΑΛ-Σ.Ε.Κ. Αιγάλεω, με το όχημα Ίρις που έχει κινητήρα βενζίνης.
Μέλη Ομάδας ΕΜΠ
Team Leader: Λάσκαρης Κωνσταντίνος
PR-FR Manager: Πολιούδης Μάνος
Παπασταματίου Ηλίας
Γιαγιάννος Σταύρος
Τολέρης Κων/νος
Technical Team
Κινητήρας: Υπεύθυνος: Λάσκαρης Κωνσταντίνος
Θεοδώρου Έφη
Παπανικολάου Βασίλης
Λανάρας Βαγγέλης
Ηλεκτρονικά Ισχύος: Υπεύθυνος: Πάτσιος Χάρης
Γυπαράκης Δημήτρης
Αρης Σταθάκης
Αποστολόπουλος Νίκος
Battery Team
Κωνσταντίνος Μπούρχας
Δούκας Αναστάσιος
EcoCar Team: Υπεύθυνος: Πολιούδης Μάνος
Ζακάκης Παύλος
Νικηφόρος Κουφόπουλος
Γιαννικόπουλος Λευτέρης
Υπεύθυνος Καθηγητής: Αν. Κλαδάς, Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος Ε.Μ.Π.
Δημήτρης Μπαλής