Εκατό χρόνια γιορτάζει φέτος η Chevrolet με νέα, δυναμικά μοντέλα.
Περίπου τριάμιση χρόνια μετά την παρουσίαση της φρεσκαρισμένης έκδοσης του Aveo, η Chevrolet παρουσιάζει ένα εντελώς καινούργιο Aveo. Πριν την έλευση του Cruze, το Aveo ήταν το best-seller μοντέλο της Chevrolet σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τώρα, ιδιαίτερα σε αγορές όπως η χώρα μας, όπου τα μικρά σε όγκο και φθηνότερα σε κτήση και χρήση αυτοκίνητα, έχουν την τιμητική τους, η αμερικανική μάρκα μέλος του ομίλου της General Motors ελπίζει ότι με το νέο Aveo θα εκτοξεύσει τις πωλήσεις της. Θα πωλείται από φέτος το καλοκαίρι (προς το τέλος και στην Ελλάδα), σε μια χρονιά στην οποία η Chevrolet γιορτάζει 100 χρόνια.
Παράστημα
Σε δύο εκδόσεις αμαξωμάτων, πεντάθυρο (4,039 μ.) και τετράθυρο (+36 εκ.), το νέο Aveo έχει πιο σφικτές αναλογίες. Βασισμένο σε νέο σασί και πλήρως ανασχεδιασμένο, χαρακτηρίζεται από σπορτίφ στοιχεία όπως οι προβολείς με τα διπλά φωτιστικά και τα χρωμιωμένα πλαίσια.
Μπροστά, και τα δύο αμαξώματα έχουν ίδιο στυλ και μόνο από τη μεσαία κολόνα και πίσω διαφοροποιείται το τετράθυρο. Οι τομές στο καπό και μια ακόμα χαμηλά στις πόρτες προσδίδουν δυναμισμό και αεροδυναμικό στυλ, με το πεντάθυρο να είναι σαφώς πιο κομψό πίσω και με την αεροτομή ψηλά.
Στα ενδότερα
Ξεχωρίζει το πολυεπίπεδο ταμπλό που θυμίζει άνοιγμα φτερών πουλιού (κάπως σαν το Cruze), το σπορτίφ τιμόνι μαζί με την καλοβαλμένη κονσόλα και ο πίνακας με τα ψηφιακά όργανα.
Άνετο μπροστά και πίσω, και στα δύο αμαξώματα, μπορεί να φιλοξενήσει 5 ενήλικες. Με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, έξυπνες κρύπτες κάτω από τα μπροστινά καθίσματα, θύρα USB και χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 502 λίτρων στο τετράθυρο.
Στο δε πεντάθυρο, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο διαθέσιμος χώρος αγγίζει τα 653 λίτρα.
Τεχνολογία
Γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω, αποτελούν κλαστική συνταγή για ανάρτηση σε αυτή τη κατηγορία. Προσφέρονται σε εξοπλισμό ασφάλειας 6 αερόσακοι με τετρακάναλο ABS με υποβοήθηση πέδησης, ενώ στάνταρ είναι το σύστημα ευστάθειας και διαθέσιμο το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με κινητήρες βενζίνης 1.2 lt και πετρελαίου turbo 1.3 lt.
Εν συντομία…
Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει δύο εκδόσεις 1.2 lt, ισχύος 70 hp (κατανάλωση 5,9 λίτρα στα 100 χλμ., εκπομπές ρύπων 138 γρ./χλμ.) και 86 hp (5,1 λίτρα, 119 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα).
Προσφέρεται επίσης, ένας 1.4 lt - 100 hp (5,9 λίτρα κατανάλωση, 139 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων) και ένας 1.6 lt - 115 hp (6,6 λίτρα κατανάλωση, 156 γρ./χλμ. εκπομπές), ενώ από το φθινόπωρο, θα διατίθεται και με τον 1.3 turbo πετρελαίου common-rail που εφοδιάζεται με σύστημα Start/Stop (σβήνει σε στάση, εκκινεί αυτόματα με το συμπλέκτη).
Η δομή του αμαξώματος είναι αρκετά στιβαρή, με την οροφή, σε περίπτωση τουμπαρίσματος να είναι σε θέση να αντέξει 4,2 φορές το βάρος του αυτοκινήτου. Περισσότερα προσεχώς, όπως στο σινεμά…
Δημήτρης Μπαλής