Στην τελική ευθεία το νέο Opel Zafira Tourer με ατού και πάντα καινοτόμο.
Τον Μάρτιο είχα αναφερθεί στο νέο, μεγάλο πολυμορφικό μοντέλο της Opel και τώρα, που έχουμε περισσότερα στοιχεία, αξίζει να επισημάνουμε ότι το Zafira Tourer αναμένεται να προκαλέσει έκπληξη, πρώτα σε όσους το δουν από κοντά στο 64ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (15 – 25 Σεπτεμβρίου) και έπειτα σε όσους το δουν στο δίκτυο πωλήσεων Opel. Στην Ελλάδα αναμένεται τουλάχιστον τον Δεκέμβριο.
Όταν το 1999 λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά του Zafira, ήταν το πρώτο επταθέσιο, αλλά και με καινοτομίες διαμόρφωσης της καμπίνας. Από τότε, η Opel πούλησε πάνω από 2,2 εκατ. Zafira δύο γενεών, ενώ το μικρότερο Meriva είναι πρώτο σε πωλήσεις πολυμορφικό στην Ευρώπη.
Παράστημα
Δεν υπάρχουν πλέον κλασικά πολυμορφικά αυτοκίνητα. Η αεροδυναμική σχεδίαση για μείωση της κατανάλωσης τα έχει κάνει ελκυστικά, ενώ δεν υπολείπονται σε σπορτίφ στοιχεία. Ξεχωρίζουν οι γραμμές μπροστά, η αντίστοιχη στο πλάι που θυμίζει μπαστούνι του χόκεϊ, τα φώτα ημέρας και τα αντίστοιχα με τεχνολογία LED πίσω.
Οι λεπτές κολόνες και τα μεγάλα παράθυρα χαρίζουν περισσότερη ορατότητα, με τη μεγάλη, κρυστάλλινη πανοραμική οροφή να προσφέρει αίσθηση ελευθερίας ως προαιρετικός εξοπλισμός.
Στα ενδότερα
Κύριο χαρακτηριστικό του είναι η διαρρύθμιση των καθισμάτων Flex7. Η τρίτη σειρά αναδιπλώνεται πλήρως στο πάτωμα, αλλά στη δεύτερη αντί για ενιαίος πάγκος υπάρχουν τρία καθίσματα. Αναδιπλώνονται και κινούνται ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, εμπρός/πίσω σε μια διαδρομή 21 εκ.
Αν οι επιβάτες είναι λιγότεροι στη μεσαία σειρά, τότε μπορεί να αναδιπλωθεί η πλάτη του μεσαίου καθίσματος και περιστρεφόμενη δημιουργεί υποβραχιόνια για τους επιβάτες των εξωτερικών καθισμάτων, τα οποία μπορούν να συγκλίνουν και κατά 5 εκ. ή να μετακινηθούν πιο πολύ προς τα πίσω.
Συνδυασμοί για κάθε ανάγκη. Οσον αφορά το πορτμπαγκάζ, στη 5θέσια διάταξη χωρούν 710 λίτρα αποσκευών (+65 από το σημερινό Zafira), και φθάνουν τα 1.860 λίτρα (+ 40) με όλα τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Στο μοντέλο έχει τοποθετηθεί και η καινοτόμος πολυλειτουργική κονσόλα FlexConsole, που λανσαρίστηκε πέρσι με το Meriva.
Το υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο και η ποτηροθήκη μετακινούνται πάνω σε αλουμινένιες ράγες ανάμεσα στα καθίσματα. Κι επειδή η ποδηλασία στο εξωτερικό είναι δημοφιλές σπορ (σε άνθηση στη χώρα μας), διατίθεται και το ενσωματωμένο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτου, στον πίσω προφυλακτήρα.
Εν συντομία…
Αυξημένο μεταξόνιο (+5,7 εκ.) και μετατρόχια (+9,6 εκ. μπροστά, +7,8 εκ. πίσω). Μπροστά ανάρτηση του Insignia και πίσω διάταξη του Astra, με ημιάκαμπτο άξονα και σύνδεσμο Watt (ελαφριά δομή που αφήνει χώρο).
Προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πλαισίου FlexRide με τρεις ρυθμίσεις: Standard, Τour, Sport. Φουλ σε συστήματα ασφάλειας: ραντάρ που αυξομειώνει την ταχύτητα από το προπορευόμενο όχημα, κάμερα που διαβάζει τις πινακίδες, σύστημα παρέκκλισης πορείας, προσαρμοζόμενο φωτισμό, κάμερα οπισθοπορείας κ.α.
Κινητήρες βενζίνης: 1.4 ECOTEC turbo - 120 hp και 140 hp με εξατάχυτα μηχανικά και αυτόματα κιβώτια. Κινητήρες πετρελαίου 2.0 CDTI common-rail turbo, ισχύος 110 hp, 130 hp και 165 hp. Συνδυάζονται με σύστημα Start/Stop για μείωση κατανάλωσης και ρύπων.
Θα κυκλοφορήσει και σε εκδόσεις ecoFLEX, φυσικού αερίου και υγραερίου όπως και με κινητήρες υψηλών επιδόσεων, βενζίνης νέας γενιάς.
Δημήτρης Μπαλής