Έτσι σκέφτηκε η VW σχεδιάζοντας το νέο Beetle που συνεχίζει το μύθο.

Λίγο πριν την κήρυξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ένα «αυτοκίνητο του λαού» έμελλε να μείνει στην ιστορία. Το Beetle δημιουργήθηκε το 1938 κατά παραγγελία Χίτλερ, που ήθελε ένα αυτοκίνητο για όλους, φθηνό, που να αντέχει και να πηγαίνει παντού. Συνώνυμο με το όνομα της VW και σχεδιασμένο από τον Φέρντιναντ Πόρσε, αποδείχθηκε ένα διαχρονικό αυτοκίνητο που έγινε γνωστό ως Σκαραβαίος (είτε ως σκαθάρι ή κατσαριδάκι στις ταινίες) κι είναι αλήθεια ότι μέχρι τώρα, η πρώτη έκδοση του μοντέλου αποτελεί πεδίο εφαρμογών για συλλέκτες σε όλο τον κόσμο.

Το 1998 η VW παρουσίασε τη σύγχρονη εκδοχή του, με πιο… θηλυκά χαρακτηριστικά, η οποία πούλησε κοντά στο 1 εκατ. αντίτυπα μέχρι πέρυσι, τη στιγμή που συνολικά οι πωλήσεις του μοντέλου από το 1938 έφθασαν στα 22,5 εκατ.!

Τώρα ήρθε η εποχή για πιο…αντρικά πράγματα.

Παράστημα

Η 3η γενιά του Beetle είναι σαφώς πιο μυώδης από την προηγούμενη. Ακολουθεί το κλασικό οβάλ σχέδιο με τους στρογγυλούς προβολείς που το έκαναν αναγνωρίσιμο σε όλο τον κόσμο, ωστόσο περιορίστηκαν οι καμπύλες που ναι μεν στις γυναίκες εκλύουν τους άντρες, αλλά στα αυτοκίνητα τούς απομακρύνουν.

Ωστόσο το νέο Beetle μπορεί να θεωρηθεί unisex διότι στις γυναίκες αρέσουν οι μύες.

Μεγαλύτερο κατά 15,2 εκ. σε μήκος (4,278 μ.), φαρδύτερο κατά 8,4 εκ. (1,808 μ.) και ελαφρώς ψηλότερο κατά 1,2 εκ. (1,486 μ.), έχει καλύτερο εσωτερικό χώρο (μεταξόνιο 2,537 μ.) και πλουσιότερο πορτμπαγκάζ (310 λίτρα από 209).

Στα ενδότερα

Χωρίς να αποφεύγει το αυστηρό γερμανικό ύφος στην κονσόλα, εντούτοις είναι πολύ πιο σπορτίφ από το προηγούμενο με τριάχτινο τιμόνι που φέρει χειριστήρια, μεγάλη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, έξτρα πίνακα οργάνων στο ταμπλό για τις ισχυρότερες εκδόσεις, τέσσερα μπάκετ καθίσματα (με δέρμα σε ανώτερη έκδοση), υποβραχιόνιο, ποτηροθήκες, δύο ντουλαπάκια (στην πλευρά του συνοδηγού) κ.α. Πάντως λείπει το μικρό πλαστικό βαζάκι για το λουλούδι, στοιχείο που έκανε ακόμα πιο θηλυπρεπή την προηγούμενη έκδοση.

Εξοπλισμός

Θα προσφέρεται από τα τέλη της χρονιάς στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Με τρείς εκδόσεις εξοπλισμού: Beetle, Design και Sport, με στάνταρ ESP για την ευστάθεια και 6 αερόσακους, πίσω αεροτομή με τους ισχυρούς κινητήρες και προαιρετική μεγάλη πανοραμική οροφή.

Εν συντομία…

Το νέο Beetle παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, στην Κίνα, υποδηλώνοντας την παγκόσμια πολιτική πωλήσεων.

Στην Ευρώπη θα διατίθεται με τα γνώριμα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης: 1.2 TSI - 105 hp (με σύστημα Start/Stop και σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας, μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές 129 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα), 1.4 TSI - 160 hp (5,9 λίτρα, 139 γρ./χλμ.) και 2.0 TSI - 200 hp (7,4 λίτρα, 173 γρ./χλμ.).

Οι εκδόσεις με τους δύο τελευταίους κινητήρες θα εφοδιάζονται και με ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό. Θα προσφέρεται και με κινητήρες turbo πετρελαίου: 1.6 TDI - 105 hp (4,3 λίτρα, 112 γρ./χλμ.) και 2.0 TDI - 140 hp (4,9 λίτρα, 129 γρ./χλμ.).

Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και προαιρετικά με 6άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Μόνο η έκδοση 160 hp προσφέρεται και με 7άρι αυτόματο DSG.

Δείτε το σχετικό βίντεο:



Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube