Πολύ ποιοτικό, το μικρό Kia μεγάλωσε σε διαστάσεις και εξοπλισμό.
Αποστολή στη Βαρκελώνη Δημήτρης Μπαλής
Φέτος, η Kia, που διαρκώς αυξάνει τις πωλήσεις στην Ευρώπη σε αντίθεση με την αγορά που εμφανίζει πτώση τα τελευταία χρόνια, επιχειρεί με τρία ολοκαίνουργια μοντέλα (Picanto, Rio, Optima) να κάνει το άλμα.
Σήμερα θα αναφερθώ στο εντελώς νέο Picanto που αναμένεται στα τέλη Μαϊου με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Αφενός λόγω ποιότητας κι αφετέρου επειδή οι Ελληνες στρέφονται πλέον στην αγορά μικρότερων σε όγκο οχημάτων, που είναι φθηνότερα και λιγότερο δαπανηρά (βενζίνη, σέρβις, ασφάλειες, τέλη κυκλοφορίας).
Το νέο Picanto που οδήγησα πέριξ της Βαρκελώνης, κάλλιστα μπορεί να κλέψει κάτι από την αίγλη της κοσμοπολίτικης ισπανικής μεγαλούπολης, διότι σε μικρές διαστάσεις τα έχει όλα: εμφάνιση, ποιότητα, δυνατά μοτέρ, πλούσιο εξοπλισμό, έκδοση με εργοστασιακό κιτ υγραεριοκίνησης που συνοδεύεται όπως και το αυτοκίνητο (αλλά κι όλα τα Kia) με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, η οποία μεταφέρεται και στον επόμενο αγοραστή εφόσον ο αρχικός πουλήσει στο μεσοδιάστημα το Kia του.
Παράστημα
Θα πωλείται σε όλο τον κόσμο σε πεντάθυρο αμάξωμα που χαρίζει ευκολία πρόσβασης. Όμως, ειδικά για την Ευρώπη, θα πωλείται και σε τρίθυρη έκδοση με οπτικές διαφορές για πιο νεανικό κοινό. Το πρώτο Picanto εμφανίστηκε το 2004 και σε φρεσκαρισμένη εκδοχή το 2007.
Τώρα, εντελώς διαφορετικό και με παραγωγή στο εργοστάσιο της Ζιλίνα της Τσεχίας, δίνει άλλη διάσταση στα αυτοκίνητα πόλης. Οι γραμμές του φιλοτεχνήθηκαν από τον πρώην αρχισχεδιαστή της Audi, ο οποίος εμπνεύστηκε από το κεφάλι του…μπουλντόγκ για την μπροστινή όψη του αυτοκινήτου.
Αυτό το χαρακτηριστικό δεν είναι τυχαίο διότι προσδίδει στιβαρότητα (αν και 10 κιλά ελαφρύτερο λόγω νέων υλικών), όπως η χαριτωμένη ράτσα σκυλιών. Απομένει να δούμε και το Picanto πόσο…σκυλί θα αποδειχθεί στη διάρκεια του χρόνου.
Έχει, πάντως, όλα τα εχέγγυα. Μυώδες, με 3,6 μ. μήκος (6 εκ. μεγαλύτερο από πριν), έχει και 1,5 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο που συνεπάγεται περισσότερο χώρο στη καμπίνα.
Στα ενδότερα
Δίνει την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Με κονσόλα στραμμένη προς τον οδηγό, καλά πλαστικά, σπορτίφ πίνακα οργάνων, τιμόνι με χειριστήρια (σε ανώτερη έκδοση εξοπλισμού), ποτηροθήκες, θήκες κάτω από τα καθίσματα, άνεση για τα πόδια (κυρίως πίσω), αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα και περισσότερο πορτμπαγκάζ (200 λίτρα)
Εν συντομία…
Ανάρτηση McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Βασική έκδοση: 6 αερόσακοι, ABS, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηχοσύστημα, κλιματισμός κ.α. Το ESP για την ευστάθεια σε ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού.
Τρεις κινητήρες βενζίνης χωρίς σύστημα Start/Stop για την Ελλάδα (διαθέσιμο στην Ευρώπη): 1.0 lt – 69 hp (κατανάλωση 4,2 λίτρα – εκπομπές 99 γρ./χλμ. – μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), 1.0 lt – 82 hp με βασική χρήση υγραέριο (LPG) και εφεδρικό μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης 10 λίτρων (κατανάλωση 5,9 λίτρα – εκπομπές 95 γρ./χλμ. – μηδενικά τέλη κυκλοφορίας) και 1.25 lt – 85 hp (4,5 λίτρα – 105 γρ./χλμ. – 84 ευρώ τέλη).
Τιμές από περίπου 9.600 ευρώ στην 1.0 lt έκδοση που είναι ισορροπημένη στο δρόμο. Η LPG θα κοστίζει 1.200 ευρώ παραπάνω από την απλή έκδοση και συμφέρει διότι το LPG έχει σχεδόν μισή τιμή από τη βενζίνη.