Κι επίσημα στα ράλι η Mini, δοκιμαστικά φέτος με πλήρη εμπλοκή του χρόνου.
Η αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή της Mini στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) ουσιαστικά άρχισε με την προχθεσινή παρουσίαση της βρετανικής ομάδας στην Αγγλία.
Στις εγκαταστάσεις της Οξφόρδης, το νέο αγωνιστικό μοντέλο με το δίδυμο των οδηγών ομολογουμένως έκλεψαν την παράσταση, κάνοντας ιδιαίτερα χαρούμενους τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού και δη εκείνων των ράλι, μια και προστίθεται μία ακόμα εταιρεία στους αγώνες.
Οι δύσκολες οικονομικά εποχές και η εμμονή σε υψηλά κόστη και ξεπερασμένους κανονισμούς, οδήγησαν τα τελευταία χρόνια στη συρρίκνωση του σπορ των ράλι, με αποτέλεσμα μόνο οι Citroen και Ford να μένουν εργοστασιακά. Τώρα, με την είσοδο της Mini και με την αναμενόμενη της VW, δημιουργούνται νέα δεδομένα.
Παράστημα
Το αγωνιστικό Mini John Cooper Works WRC βασίζεται στο Mini Countryman, το πρώτο τετρακίνητο συμπαγές SUV (αν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε έτσι λόγω στυλ) μοντέλο της μάρκας. Έχει μήκος 4,11 μ. και πλάτος 1,82 μ. με το βάρος λόγω κανονισμών να βρίσκεται στα 1.200 κιλά.
Κλασικό στυλ χωρίς υπερβολές και ιδιαίτερα τονισμένα μέρη, εφοδιασμένο με μπροστινό προφυλακτήρα και πίσω αεροτομή προδιαγραφών WRC, είναι χάρμα ιδέσθαι οπτικά. Το θέμα είναι να παρουσιαστεί ανάλογα και στους αγώνες.
Αγωνιστικό DNA
H Prodrive του Ντέιβιντ Ρίτσαρντς (πρώην αγωνιζόμενου στα ράλι, πρώην ιδιοκτήτη της BAR Honda στη Φόρμουλα 1 και πρώην υπεύθυνου για την εμπορική εκμετάλλευση του WRC), ανέλαβε την αγωνιστική μετατροπή του Mini Countryman.
Η εμπειρία της από τη μακρόχρονη επιτυχημένη συνεργασία με τη Subaru στα ράλι (μεγάλη εμπειρία και από αγώνες πίστας), αποτελούν ισχυρή παρακαταθήκη για ανάλογη πορεία της Mini, όμως οι Citroen και Ford ήδη έχουν υψηλή τεχνογνωσία για να «χτυπηθούν» από τώρα.
Αυτό το ξέρει η Mini γι’ αυτό και φέτος θα τρέξει σε 6 ράλι: Ιταλία 5-8 Μαϊου, Φινλανδία 28-31 Ιουλίου, Γερμανία 18-21 Αυγούστου, Γαλλία 29 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου, Ισπανία 20-23 Οκτωβρίου και Μ. Βρετανία 10-13 Νοεμβρίου. Ετσι θα προετοιμαστεί κατάλληλα για πλήρη εμπλοκή του χρόνου.
Δίδυμο ταλέντου και εμπειρίας
Νωρίς ανακοινώθηκε ως πρώτος οδηγός ο 31 ετών Βρετανός Κρις Μίκε, πρωταθλητής το 2009 στο Intercontinental Rally Challenge με Peugeot 207 (3ος πέρυσι στον ίδιο θεσμό). Στο τέλος ενέδωσε στις πιέσεις και ο νεαρότερος (27 ετών) αλλά πιο έμπειρος στο WRC, Ντάνι Σόρντο, πρώην εργοστασιακός οδηγός της Citroen με 29 πόντιουμ σε 84 εκκινήσεις ράλι.
Εν συντομία…
To Mini John Cooper Works WRC είναι τετρακίνητο και εφοδιάζεται με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 lt που προέρχεται από τις εκδόσεις παραγωγής του Mini Counrtyman και αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη BMW Motorsport που το χρησιμοποιεί και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού.
Οι 184 ίπποι του Mini Cooper S Countryman εκτοξεύονται στους περίπου 310 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. στο αγωνιστικό WRC, με ροπή κοντά στα 420 Nm. Εχει turbo φυσικά και άμεσο ψεκασμό στα 200 bar και συνδυάζεται με υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης και 6τάχυτο κιβώτιο εν σειρά.
Ο Ρίτσαρντς πέρα από τα δύο εργοστασιακά Mini θα ετοιμάσει ακόμα 8 που θα τα διαθέτει προς πώληση έναντι 453.000 ευρώ. Θεωρεί ότι θα βρεθούν αγοραστές κι έτσι το 2012 θα υπάρχουν 12 Mini John Cooper Works WRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Δείτε το βίντεο με την παρουσίαση του Mini :
Δημήτρης Μπαλής