Το Peugeot 508 βρίσκεται ήδη σε καλό… δρόμο με πλούσιο εξοπλισμό
Είναι καιρός για μεγάλα αυτοκίνητα; Ίσως ναι, αν εφοδιάζονται με μικρά και αποδοτικά μοτέρ, που καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο (τώρα που πραγματικά οι τιμές στην Ελλάδα καίνε κυριολεκτικά), αλλά και που αποδίδουν αρκετούς ίππους.
Στην Peugeot, η οποία διαθέτει μια από τις πιο πλήρεις γκάμες μοντέλων στη βιομηχανία αυτοκίνητου, η λέξη λιμουζίνα αποτελεί σημείο αναφοράς. Στο παρελθόν πολλά μοντέλα του είδους γνώρισαν ιδιαίτερη απήχηση στο εμπόριο και τώρα έρχεται το 508, να ενδυναμώσει ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις.
Άργησε αλλά έρχεται
Το 508 μολονότι παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο του 2010 στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, και τον περασμένο Δεκέμβριο στην έκθεση «Αυτοκίνηση» της Αθήνας, άργησε να μπει στα καταστήματα.
Ουσιαστικά ο κύριος λόγος είναι η σκληρή διαπραγμάτευση της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας (μέλος του ομίλου Θεοχαράκη) με το γαλλικό εργοστάσιο, ώστε να επιτευχθεί η πλέον καλύτερη τιμή (περίπου 20.000 ευρώ), διότι με την ζοφερή κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου της χώρας μας, απόρροια της οικονομικής κρίσης, μόνον όταν έχεις μοντέλα με πλούσιο εξοπλισμό και εξαιρετική τιμή μπορεί να δελεάσεις τον υποψήφιο αγοραστή.
Τα πρώτα 508 ήδη βρίσκονται στις εκθέσεις Peugeot στην Ελλάδα, ωστόσο μολονότι παραγγελίες δίνονται οι τελικές τιμές θα καθοριστούν αρχές Μαϊου. Πάντως θα προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, με δύο μοτέρ βενζίνης.
Παράστημα
Το 508 αντικαθιστά το 407 και το 607 στη γκάμα της Peugeot. Παράγεται σε 4θυρο αμάξωμα με κάπως coupe σχεδίαση και με μήκος 4,79 μ. (σε station wagon έκδοση είναι μόλις 2 εκ. μεγαλύτερο), μπαίνει ανάμεσα σε αυτά τα δύο μοντέλα κερδίζοντας υποψήφιους αγοραστές μεσαίου ή και μεγάλου μοντέλου. Στην Ελλάδα, αρχικά θα είναι διαθέσιμο μόνο το 4θυρο αμάξωμα και το station κατόπιν παραγγελίας.
Κινητήρες
Δύο αξιόπιστα μοτέρ βενζίνης εφοδιάζουν το 508. Το ένα είναι το ατμοσφαιρικό βενζίνης 1.6 lt με 120 hp και το άλλο ιδίου κυβισμού αλλά υπερτροφοδοτούμενο με 156 hp. Το πρώτο μοτέρ συνδυάζεται στάνταρ με 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και το δεύτερο με αυτόματο και χειροκίνητο.
Σε αυτά τα μοτέρ δεν υπάρχει σύστημα Start & Stop, κάτι που θα έχει η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 lt με 112 hp, ενώ με παραγγελίας διατίθεται και έκδοση με κινητήρα πετρελαίου 2.0 lt - 163 hp.
Εν συντομία…
Ποιοτικό, με πολύ μαλακά πλαστικά και καλαίσθητες ταπετσαρίες και με φινίρισμα ανώτερης αισθητικής, χαρακτηρίζεται από την άπλα της καμπίνας ικανή να φιλοξενήσει πέντε ενήλικους επιβάτες. Πολυλειτουργικό τιμόνι, οθόνη στο ταμπλό, κονσόλα με αρκετά πλήκτρα και εξίσου πολλά στη βάση της (και περιστροφικός διακόπτης) για τις ρυθμίσεις των διαφόρων συστημάτων, συνθέτουν ένα προσεγμένο σύνολο που θα ικανοποιήσει όσους σκέφτονται ευρωπαϊκά. Ηi-tech τεχνολογία εξοπλισμού και πλούσιος χώρος αποσκευών, αποτελούν εχέγγυα για ένα άνετο ταξίδι που γίνεται ακόμα πιο ξεκούραστο από τη ρύθμιση της ανάρτησης που είναι σχετικά ουδέτερη.
Κι επειδή στην Ευρώπη θέλουμε η άνεση να συνδυάζεται με σπορτίφ συμπεριφορά, οι ρυθμίσεις είναι λίγο πιο σφικτές από ότι στην Κίνα για παράδειγμα, διότι θα πωλείται και εκεί.
Δημήτρης Μπαλής