Με κεκτημένη ταχύτητα από τη Formula 1, νέο Pirelli Cinturato P1
Αποστολή στο Μπρίντιζι Δημήτρης Μπαλής
Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Μια ρήση αναπόφευκτα συνδεδεμένη με την εξέλιξη της ζωής, με την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Στον κλάδο των ελαστικών, το καλύτερο είναι συνυφασμένο με την περιβαλλοντική ευαισθησία, με την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, άρα και των ρύπων και με τα χαμηλότερα επίπεδα θορύβου.
Όμως δεν είναι μόνο η προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και της τσέπης... Ετσι, πολλά από τα νέα ελαστικά έχουν μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση, για περισσότερα χρόνια μέχρι την αντικατάσταση.
Παράλληλα, τα νέα ελαστικά δημιουργούνται με γνώμονα τη βελτίωση της ασφάλειας του παρέχουν στο όχημα, με καλύτερο κράτημα και μειωμένες αποστάσεις φρεναρίσματος, σε στεγνό αλλά κυρίως σε βρεγμένο οδόστρωμα. Ολες τις παραπάνω απαιτήσεις, έρχεται να καλύψει το νέο Cinturato P1…
Formula 1
Η Pirelli μετά από 19 χρόνια επέστρεψε φέτος στη Formula 1, ως αποκλειστικός προμηθευτής την τριετία 2011 – 2013. Με πάνω από 1 δις τηλεθεατές παγκοσμίως, το κορυφαίο σπορ στο μηχανοκίνητο αθλητισμό προσφέρεται για ενδυνάμωση της εικόνας της ιταλικής μάρκας, κυρίως σε αγορές όπως η Ασία, που είναι τεράστια και αναπτύσσεται ραγδαία. Ωστόσο, έμεινε στα ράλι, με την υποστήριξη του θεσμού ανάδειξης νέων ταλέντων WRC Academy (18 οδηγοί σε 6 αγώνες τρέχουν με Ford Fiesta R2S εφοδιασμένα με Pirelli). Εξάλλου, εξακολουθεί να συμμετέχει στο πρωτάθλημα μοτοσικλετών Superbikes, στο πρωτάθλημα FIA GT και σε διάφορα εθνικά πρωταθλήματα. Ολες αυτές οι δραστηριότητες, αποτελούν πλέον ισχυρά εχέγγυα προσέλκυσης πελατών στα καταστήματα. Εκεί τους περιμένει η μεγάλη έκπληξη: τα νέα οικολογικά ελαστικά…
Πράσινη γκάμα
Το 2008 η Pirelli παρουσίασε για μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα τα «πράσινα» ελαστικά Cinturato P4 και P6, χωρίς αρωματικά έλαια (υδρογονάνθρακες), με περισσότερη χιλιομετρική κάλυψη, καλύτερη απόδοση στο δρόμο και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. To 2009, δε, λανσάρισε στην αγορά το Cinturato P7, για μεσαία μοντέλα. Τώρα, το Ρ1 έρχεται στην αγορά, στις αρχές Απριλίου, έχοντας ίδια τιμή με τα P4 – P6 που αντικαθιστά (το Ρ4 θα παράγεται σε 13άρα ζάντα) αλλά περισσότερα ατού. Θα διατίθεται σε διαστάσεις 14 έως 16 ιντσών, για μικρά και μικρομεσαία μοντέλα οποιασδήποτε μάρκας. Σχεδιάστηκε δε, στο κέντρο της Pirelli μαζί με τα ελαστικά της Formula 1 με βάση τα πρότυπα κυρίως των γερμανικών απαιτητικών εταιρειών (BMW, Mini, Mercedes, Audi).
Εν συντομία…
Στα διάφορα τεστ, οδηγώντας στους δρόμους της ευρύτερη περιοχής του Μπρίντιζι, διαπίστωσα τις βελτιώσεις του P1 σε σχέση με τα P4 – P6. Χαρίζει 4% καλύτερο κράτημα στο στεγνό δρόμο (με 100 χλμ./ώρα ταχύτητα) και 3% στο βρεγμένο (με 80 χλμ./ώρα).
Είναι 15% ελαφρύτερο (νέα σύνθεση γόμας) που σημαίνει 4% λιγότερη κατανάλωση και αντίστοιχη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ακόμα πιο σημαντικό, είναι ότι βελτιώθηκε 25% η ποιότητα κύλισης με μικρότερη αντίσταση στο δρόμο και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου, κατά 1,5 ντεσιμπέλ εξωτερικά και κατά 1 ντεσιμπέλ στη καμπίνα (μείον 30%).
Η ασφάλεια (κράτημα – φρενάρισμα), η ενεργειακή απόδοση (κατανάλωση) και οι χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις (αρωματικά έλαια, θόρυβος), τα τρία στοιχεία της «ενεργειακής ετικέτας» με την οποία θα πρέπει να εφοδιάζονται όλα τα ελαστικά από το Νοέμβριο του 2012, πληρούνται ήδη από τώρα με το Cinturato P1.