Τα είχε δει όλα…
Και να μην το είχε εξομολογηθεί, σε μία από τις τελευταίες συνεντεύξεις της, με έναν μοναδικό -σαν αυτήν- τρόπο, είμαστε σίγουροι.
«Μωρό μου, τα έχω δει όλα στη ζωή μου» είχε πει και ποιος να την αμφισβητήσει;
Εννέα χρονών παιδάκι ήταν όταν έκανε το ντεμπούτο της στη μεγάλη οθόνη και… κάπου εκεί έγινε και θρύλος, «αναγκάζοντας», χρόνια αργότερα, το περιοδικό ''People'' να την αποκαλέσει «επική ταινία εν εξελίξει».
Αυτό ακριβώς ήταν η Ελίζαμπεθ Τέιλορ… ιστορία!
Ό,τι «έγραψαν», δηλαδή, οι ταινίες «Κλεοπάτρα» -για την οποία έγινε η πρώτη ηθοποιός που πληρώθηκε με το αστρονομικό, για την εποχή, ποσό του 1 εκατ. δολαρίων- και «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;» -για την οποία κέρδισε το δεύτερο Όσκαρ της (το πρώτο ήταν για το «Ζήσαμε την αμαρτία», όπου υποδύθηκε ένα κολ γκερλ).
Η Λιζ, όπως την φώναζαν οι φίλοι της, έγινε διάσημη για την αγάπη της για τα διαμάντια, αλλά και για τους οκτώ γάμους της! Η Τέιλορ, η γυναίκα με τα ωραιότερα μάτια της μεγάλης οθόνης, αντιμετώπιζε εδώ και χρόνια πολλά προβλήματα υγείας.
Είχε πρωταγωνιστήσει σε κορυφαίες ταινίες του Χόλιγουντ, είχε παντρευτεί επτά άνδρες, ενώ από τους πιο διάσημους γάμους της (δύο φορές…) ήταν εκείνος με τον ηθοποιό Ρίτσαρντ Μπάρτον, με το ταραχώδες ειδύλλιό τους να απασχολεί για χρόνια εφημερίδες και περιοδικά.
Ο θάνατός της την Τετάρτη (23/3), σε ηλικία 79 χρονών, άφησε ένα κενό δυσαναπλήρωτο.
Το www.sport-fm.gr σας εξηγεί το «γιατί».
Του Νίκου Ράλλη
THERE'S ONE BORN EVERY MINUTE (1942)
Η οικογένεια της επτάχρονης Τέιλορ μετακομίζει στο Λος Άντζελες… Δύο χρόνια αργότερα, η Ελίζαμπεθ θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της στη μεγάλη οθόνη, σε ηλικία 9 χρονών!
LASSIE COME HOME (1943)
Ο πρώτος… πρώτος ρόλος της Ελίζαμπεθ έρχεται σε ηλικία 11 χρονών, δίπλα, μάλιστα, σε ένα άλλο «μικρό» -τότε- αστέρι, τον Ρόντι ΜακΝτάουελ. Οι δυο τους θα γίνουν καλοί φίλοι, μέχρι τον θάνατο του Ρόντι...
NATIONAL VELVET (1944)
Η πρώτη… συντριβή του αμερικανικού box office από την Τέιλορ. Οι παραγωγοί της ταινίας, μάλιστα… τύλιξαν το άλογο της ταινίας και της το έκαναν δώρο!
LITTLE WOMEN (1949)
Στην πρώτη μεταφορά της ομώνυμης κλασικής νουβέλας της Λουίζα Μέι Άλκοτ, η Τέιλορ συμπρωταγωνιστούσε με τις Τζάνετ Λέιχ και Μάργκαρετ Ο' Μπράιν.
FATHER OF THE BRIDE (1950)
Ο πρώτος… ενήλικος ρόλος της σε ταινία που «συνέτριψε» και πάλι το box office. Η Τέιλορ υποδυόταν την κόρη του Σπένσερ Τρέισι.
A PLACE IN THE SUN (1951)
Η Τέιλορ… βαρέθηκε να ακούει «μπράβο» για την ερμηνεία της στην κλασική ταινία του Τζορτζ Στίβενς, που κέρδισε έξι Όσκαρ.
IVANHOE (1952)
Νωρίς, τη δεκαετία του '50, η Τέιλορ ήταν, πια, μία μεγάλη σταρ. Η επική συνεργασία της με τον Ρόμπερτ Τέιλορ έμεινε στην ιστορία…
GIANT (1956)
Η Τέιλορ συναντά και πάλι τον Τζορτζ Στίβενς και «φτιάχνουν» μία επική, ρομαντική ταινία, με τη… βοήθεια των Ροκ Χάτσον και Τζέιμς Ντιν. Ο δεύτερος σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα πριν η ταινία κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους.
RAINTREE COUNTY (1957)
Σε μία από τις πιο ώριμες ερμηνείες της καριέρας της , η Ελίζαμπεθ Τέιλορ θα κερδίσει την πρώτη υποψηφιότητά της για Όσκαρ.
CAT ON A HOT TIN ROOF (1958)
Δεύτερη υποψηφιότητα για Όσκαρ… Ιστορική και «εκρηκτική» η συνεργασία της με τον Πολ Νιούμαν.
SUDDENLY, LAST SUMMER (1960)
Το αυτό… Τρίτη υποψηφιότητα για Όσκαρ!
BUTTERFIELD 8 (1960)
Επιτέλους… το πήρε! Στην τέταρτη υποψηφιότητά της, η Τέιλορ κέρδισε, τελικά, το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου. Ωστόσο, της ίδιας δεν της άρεσε και τόσο πολύ η ερμηνεία της στη συγκεκριμένη ταινία! Πάντα πίστευε, μάλιστα, ότι πήρε το εν λόγω Όσκαρ λόγω της συμπάθειας των μελών της Ακαδημίας προς το πρόσωπό της για το σοβαρό πρόβλημα υγείας που αντιμετώπισε εκείνη την περίοδο…
CLEOPATRA (1963)
Τι να πρωτοπείς… Για τον ρόλο της Κλεοπάτρας στην ομώνυμη, επική ταινία, η Τέιλορ έγινε η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιός όλων των εποχών, βγάζοντας… 1 εκατ. ευρώ! Το φιλμ «έσπασε» όλα τα ρεκόρ το 1963, αλλά η παραγωγή ήταν τόσο ακριβή, που «οδήγησε» σε τεράστια χασούρα το στούντιο! Εξάλλου, στα γυρίσματα της ταινίας γνώρισε τον Ρίτσαρντ Μπάρτον και… ο κόσμος έναν από τους εκρηκτικότερους και πιο θυελλώδεις έρωτες στην ιστορία της σόου μπιζ.
THE V.I.P.S (1963)
Τέιλορ και Μπάρτον ξανά μαζί…
THE SANDPIPER (1965)
Στην τρίτη από τις 11, συνολικά, ταινίες που έκαναν μαζί με τον Μπάρτον…
WHO'S AFRAID OF VIRGINIA WOOLF? (1966)
Η Τέιλορ θα κερδίσει -δικαιωματικά- το δεύτερο Όσκαρ της, Α' Γυναικείου Ρόλου. Απλά, εξαιρετική…
THE TAMING OF THE SHREW (1967)
Άλλη μία συνεργασία των Τέιλορ και Μπάρτον, οι οποίοι, εκτός από συμπρωταγωνιστές της ταινίας, είναι και συμπαραγωγοί… Από τις τσέπες τους θα βγάλουν 2 εκατ. ευρώ… αλλά χαλάλι! Η ταινία θα «σπάσει» τα ταμεία!
REFLECTIONS IN A GOLDEN EYE (1967)
Ο Μοντγκόμερι Κλιφτ επικρίθηκε ως συμπρωταγωνιστής της Τέιλορ σε αυτό το δράμα, σε σκηνοθεσία Τζον Χιούστον. Όταν η ασφαλιστική εταιρεία αρνήθηκε να εγγυηθεί για τον Κλιφτ, η Τέιλορ συμφώνησε να χρησιμοποιήσει ένα μεγάλο μέρος του μισθού της για να ασφαλίσει τον Κλιφτ. Μήνες πριν την παραγωγή, ωστόσο, ο Κλιφτ πέθανε από καρδιακή προσβολή στο Μεξικό και ο Μάρλον Μπράντο, τελικά, πήρε τη θέση του…
BOOM! (1968)
Η όγδοη ταινία της Τέιλορ μαζί με τον Μπάρτον -από τις 11, συνολικά- ήταν, ίσως, η χειρότερη δουλειά της μεγάλης σταρ…
SECRET CEREMONY (1968)
Η Τέιλορ υποδύεται μία πόρνη που… μπλέκει με μία νεότερη γυναίκα (Μία Φάροου). Οι μισές κριτικές έκαναν λόγο για ένα αριστούργημα, οι άλλες μισές για… πατάτα.
THE FLINTSTONES (1994)
Η τελευταία εμφάνιση της Τέιλορ…