Μια εντυπωσιακή σεζόν αναμένεται και φέτος στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα προκύψει από τα 19 γκραν πρι.
Πρεμιέρα θα κάνει το σιρκουί της Ινδίας, το οποίο προστέθηκε στο φετινό καλεντάρι. Το www.sport-fm.gr σας παρουσιάζει το καλεντάρι και τις πίστες του πρωταθλήματος της F1!
10. Γερμανία, Χόκενχαϊμ, (23-24/7)
Απο το 1977 μέχρι το 2006 η πίστα του Χοκενχάιμ φιλοξενούσε τη Φόρμουλα 1, με εξαίρεση το 1985, όπου πραγματοποιήθηκε στο Νιρμπουγκριν, πίστα που υποδέχονταν τους αγώνες τα τελευταία τρία χρόνια.
Η συγκεκριμένη πίστα δεν έχει αφήσει τις καλύτερες αναμνήσεις, καθώς εκεί έχουν πραγματοποιηθεί πολλά ατυχήματα, μερικά εκ των οποίων και θανατηφόρα, όπως το 1980 με τον Πατρίκ Ντεπαγιέ.
Στο Χόκενχαϊμ οι πιλότοι αγγίζουν τα 326 χλμ την ώρα, ενώ στην πρώτη στροφή η καταπόνηση των πιλότων φτάνει τα 3.2 G. Πέρυσι στη Γερμανία, οι εντολές της Ferrari προς τον Μάσα, αναστάτωσε τα νερά του πρωταθλήματος, αφού ο Αλόνσο πήρε τη νίκη και τους πολυπόθητους βαθμούς, που τον «έβαλαν» ξανά στο παιχνίδι διεκδίκησης του τίτλου.
Δείτε το βίντεο:
11. Ουγγαρία, Βουδαπέστη, (30-31/7)
Μόλις 19 χιλιόμετρα έξω από τη Βουδαπέστη βρίσκεται η πίστα Ούγγαρορινγκ, σε μια κοιλάδα που η μορφολογία δημιουργεί φυσικές κερκίδες που φιλοξενούν τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η πίστα αποτελείται από 13 στροφές, αλλά και μεγάλες ευθείες.
Δείτε το βίντεο:
12. Βέλγιο, Σπα, (27-28/8)
Στο καταπράσινο τοπίο του Βελγίου βρίσκεται η πίστα Σπα, η οποία είναι η μεγαλύτερη του πρωταθλήματος, 7.004 χιλιόμετρα. Το Σπα είναι μια απαιτητική πίστα, καθώς τις μεγάλες ευθείες διαδέχονται οι γρήγορες στροφές, με τους πιλότους στις περισσότερες στροφές να δέχονται δυνάμεις 3 G.
Κυριότερο χαρακτηριστικό της πίστας η «Eau Rouge», ίσως η πιο δύσκολη και η πιο απαιτητική στροφή του πρωταθλήματος.
Δείτε το βίντεο:
13. Ιταλία, Μόντσα, (10-11/9)
Μια τέτοια πίστα δεν θα μπορούσε να λείπει από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Ο «Ναός της ταχύτητας», αποτελεί τη δεύτερη πιο μεγάλη πίστα, με τα κοντέρ να σπάνε αγγίζοντας τα 340 χλμ. την ώρα, λίγο πριν φρενάρουν για να μπουν στην πρώτη στροφή.
Στην Μόντσα έχουν συμβεί μερικές από τις καλύτερες αλλά και χειρότερες στιγμές στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Δείτε το βίντεο:
14. Σιγκαπούρη, (24-25/9)
Ένας αγώνας που τραβά όλα τα βλέμματα, καθώς πραγματοποιείται κάτω από το φως των προβολέων. Το συγκεκριμένο γκραν πρι διεξάγεται στους δρόμους του λιμανιού, σε μια σχετικά αργή διαδρομή.
Οι 1600 προβολείς άναψαν για πρώτη φορά το 2008. Το σιρκουί της Σιγκαπούρης αποτελείται από 23 στροφές, οι περισσότερες αρκετά κλειστές, που καταπονούν τους πιλότους.
Δείτε το βίντεο:
15. Ιαπωνία, Σουζούκα, (8-9/10)
Η πίστα που από ψηλά μοιάζει με το νούμερο 8, φιλοξενεί τον 15ο αγώνα της χρονιάς. Κυριότερο χαρακτηριστικό του σιρκουί είναι η τεραστίων διαστάσεων ρόδα, η οποία είναι ορατή από όλα τα σημεία της πίστας.
Η Σουζούκα απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική στις στροφές , με την «Spoon» να είναι μια από τις πιο εντυπωσιακές του πρωταθλήματος, με τους πιλότους να αγγίζουν τα 312 χλμ. την ώρα πριν βάλουν τρίτη και μπουν στη στροφή.
Δείτε το βίντεο:
16. Κορέα, Γεογκάμ, (15-16/10)
Εντυπωσιακή ήταν η πρεμιέρα της πίστας της Κορέας πέρυσι. Το σιρκουί μήκους 5.450, αποτελείται από 18 στροφές, ενώ έχει φορά αντίθετη με τη φορά των δεικτών του ρολογιού. Το συγκεκριμένο σιρκουί βρίσκεται 400 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας, τη Σεούλ.
17. Ινδία, Δελχί, (29-30/10)
Η Ινδία είναι η καινούρια πίστα που θα κάνει ντεμπούτο φέτος στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Βρίσκεται 30 μίλια έξω από το Νέο Δελχί.
Ο νικητής θα αναδειχθεί έπειτα από 60 γύρους. Το σιρκουί έχει μήκος 5.137 μέτρα και οι πιλότοι θα δοκιμαστούν σε 19 στροφές.
18. Άμπου Ντάμπι, Ιάς Μαρίνα, (12-13/11)
Δεν θα μπορούσε ένα από τα πιο πλούσια μέρη να μην φιλοξενεί την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στο Άμπου Ντάμπι φέτος θα πραγματοποιηθεί για τρίτη φορά αγώνας της Φόρμουλα 1, ενώ φέτος θα είναι η πρώτη φορά που το Άμπου Ντάμπι δεν θα κλείσει την αυλαία.
Η πίστα κατατάσσεται σε μια από τις πιο δύσκολες του πρωταθλήματος με ευθείες που απαιτούν υψηλές ταχύτητες αλλά και πολύ κλειστές στροφές, που ευνοούν τα προσπεράσματα.
Δείτε το βίντεο:
19. Βραζιλία, Σάο Πάολο, (26-27/11)
Μια πίστα που προορίζονταν για την ανέγερση κτιρίων. Ωστόσο, η ακαταλληλότητα της συγκεκριμένης έκτασης οδήγησε στην κατασκευή του σιρκουί που θα υποδεχτεί ύστερα από δύο χρόνια το τελευταίο γκραν πρι.
Το Ιντερλάγκος φαίνεται σαν να έχει χωριστεί σε δύο μέρη, το ένα με τις ευθείες και το άλλο με τις διαδοχικές (8) στροφές, που δυσκολεύει το έργο των πιλότων, καθώς απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική.
Δείτε το βίντεο:
* Το προγραμματισμένο εναρκτήριο γκραν πρι της σεζόν στην πίστα του Μπαχρέιν αναβλήθηκε, λόγω της έκρυθμης πολιτικής κατάστασης. Η FIA έχει δώσει προθεσμία μέχρι το Μάιο στους υπεύθυνους της πίστας, ώστε να αποφασίσουν αν μπορούν να φιλοξενήσουν το πρωτάθλημα της F1, αργότερα μέσα στη σεζόν.
Δείτε το πρώτο μέρος εδώ
Σταυρούλα Σάββα