Νέα Mercedes SLK, φρέσκα μοτέρ, ασφαλέστερη με μαγική οροφή

Αποστολή στην Τενερίφη Δημήτρης Μπαλής

Εκτός από την παρουσίαση της νέας C-Class, για την οποία έγραψα το Σάββατο, η Mercedes αποκάλυψε στην ηφαιστειογενή Τενερίφη και την τρίτη γενιά της SLK. Ενός roadster που άλλαξε τα δεδομένα στα διθέσια cabrio.

Το 1996 έβαλε σκληρή αναδιπλούμενη οροφή που το μετέτρεπε σε coupe και το 2004 το σύστημα Airscarf που διοχέτευε αέρα από το κάθισμα στον αυχένα και τους ώμους των δύο επιβατών. Ετσι, με ανοικτή την οροφή σε κρύες συνθήκες δεν κινδύνευαν να επισκεφθούν γιατρό για κρυολόγημα. Τώρα, η νέα έκδοση έρχεται με νέα δεδομένα…

Στα ενδότερα

Καθισμένος στην SLK και ρυθμίζοντας ηλεκτρικά τη θέση οδήγησης, νιώθεις τόσο χαμηλά όσο σε ένα καρτ. Μπροστά σου απλώνεται ένα φρεσκαρισμένο πολυτελές σύνολο, με μαλακά πλαστικά, δέρμα, αεραγωγούς που θυμίζουν τουρμπίνες, τριάχτινο τιμόνι με χειριστήρια, κεντρική οθόνη πληροφοριών, αναλογικό ρολόι πάνω στο ταμπλό και περιστροφικό διακόπτη λειτουργιών στη βάση της κονσόλας (ρυθμίζεις ηχοσύστημα, πλοηγό κ.λ.π.).

Αλουμίνιο ή ξύλο στο τιμόνι και την κονσόλα, ανάλογα την έκδοση, προσθέτουν σπορτίφ χαρακτήρα ή κυριλέ (που τη θυμήθηκα τη λέξη) για κάθε γούστο αγοραστή. Οδήγησα με τα ξύλινα διακοσμητικά και μου άρεσε, κυρίως η αίσθηση στο τιμόνι.

Εκείνο πάντως που κάνει την ειδοποιό διαφορά, είναι η προαιρετική (στάνταρ μεταλλική οροφή) Magic Sky Control οροφή που με ένα διακόπτη γίνεται φωτεινή στη συννεφιά, ενώ σκουραίνει αρκετά όταν ο ήλιος είναι καυτός και έτσι μειώνεται η θερμοκρασία στη καμπίνα.

Ασφάλεια

Σαν να οδηγούσα πάνω σε ράγες, στους δρόμους της Τενερίφης. Στάνταρ έχει συμβατική ανάρτηση από χάλυβα, ενώ υπάρχει και έκδοση με σπορ ανάρτηση (σκληρότερα ελατήρια και αποσβεστήρες), όπως και ειδικό πακέτο Dynamic Handling με ηλεκτρονική ρύθμιση ανάρτησης, πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης και σύστημα που φρενάρει τον εσωτερικό τροχό σε τάση υποστροφής.

Στάνταρ συστήματα ασφάλειας: το Attention Assist (αν φανείς κουρασμένος -το ανιχνεύει λόγω των κινήσεων του οχήματος- σε προειδοποιεί με σήματα) και το Pre Safe (φρενάρει μόνο του όταν αντιληφθεί κίνδυνο).

Προαιρετικά είναι το σύστημα αυτόματης ρύθμισης των φώτων, το Distronic Plus (ρυθμίζεις τη σταθερή ταχύτητα που θέλεις, η οποία αυξομειώνεται ανάλογα με την ταχύτητα του μπροστινού οχήματος) και το Speed Limit Assist (σου δείχνει στην οθόνη τα όρια ταχύτητας εκεί που βρίσκεσαι).

Εν συντομία…

Η SLK εφοδιάζεται με ορισμένα από τα μοτέρ της νέας C-Class. Εχουν άμεσο ψεκασμό και υπερσυμπιεστή. Σε συνδυασμό με το σύστημα Start/Stop εξοικονομούν καύσιμο μέχρι και 25%, μειώνοντας και τους ρύπους.

Προσφέρονται κυβισμοί 1.796 κ.εκ. με 184 hp στη C200 και με 204 hp στη C250. Κατανάλωση μεταξύ 6,1 - 6,6 λίτρων (ανάλογα το μοτέρ) και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 144 - 158 γρ./χλμ. Επιτάχυνση 7 και 6,6 δευτ. αντίστοιχα και τελική ταχύτητα 237 και 243 χλμ./χλμ.

Τα μοτέρ συνδυάζονται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και προαιρετικά με 7άρι αυτόματο με αλλαγές και από το τιμόνι (στάνταρ στη C250). Διαθέσιμη και C350 με κινητήρα 3.5 lt – 306 hp. Αργότερα, μέσα στη χρονιά και με αποδοτικά μοτέρ turbo πετρελαίου όπως και με έκδοση SLK 55 AMG με V8 μοτέρ. Τον Απρίλιο στην αγορά. Τιμές προσεχώς.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube