Νέα Mercedes C-Class με λιγότερη κατανάλωση και περισσότερη ασφάλεια.
Αποστολή στην Τενερίφη Δημήτρης Μπαλής
Στην Τενερίφη, το…ηφαίστειο που λέγεται Mercedes, φέτος που συμπλήρωσε 125 χρόνια καινοτομίας με συναρπαστικά μοντέλα και υψηλή τεχνολογία, έκανε τη δική του έκρηξη εκτοξεύοντας λάβα C- Class. Το best seller μοντέλο με 8,5 εκατ. πωλήσεις από το 1982 (1 εκατ. από το 2007 μέχρι τώρα) θα έρθει αρχές Απριλίου στην Ελλάδα με τιμές παραπλήσιες των τωρινών εκδόσεων.
Παράστημα
Βλέπεις το αστέρι της Mercedes στη μάσκα ή στο καπό και κολλάς. Αλλά επειδή για τους σχεδιαστές «ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο», φρόντισαν να τονίσουν το μπροστινό μέρος της C-Class με LED λυχνίες ημέρας στα νέα φωτιστικά (εμπρός και πίσω) και στον προφυλακτήρα, με σχήμα V στο καπό το οποίο όπως οι προφυλακτήρες και τα φτερά είναι κατασκευασμένο από ανθεκτικό αλουμίνιο, ώστε να μειωθεί το βάρος που αυξάνει την κατανάλωση.
Στα ενδότερα
Η ποιότητα των υλικών της καμπίνας είναι ενδεικτική. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει οθόνη ενδείξεων, ενώ ανασχεδιάστηκαν οι αεραγωγοί. Πάντα τριάχτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα και περιστροφικός διακόπτης στο πάτωμα της κονσόλας για τις ρυθμίσεις όλων των λειτουργιών ψυχαγωγίας και ενημέρωσης (ηχοσύστημα, πλοηγό κ.α.). Αυτές αποτυπώνονται στην οθόνη πληροφοριών στο ταμπλό.
Ασφάλεια
Οδηγώντας στους θαυμάσιους δρόμους της Τενερίφης με το μάτι της τροχαίας να σε παρακολουθεί (όχι τυχαία) για το πρώτο λάθος, αν χρησιμοποιήσεις τα δέκα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας της νέας C-Class δεν φοβάσαι. Σχετικό είναι αυτό διότι πάντα ο οδηγός έχει τον πρώτο λόγο στο δρόμο.
Το Adaptive Highbeam Assist ρυθμίζει αυτόματα τη δέσμη των προβολέων. Το Active Lane Keeping Assist αν δεν ανάψεις φλας για να αλλάξεις πορεία σου δονεί το τιμόνι και στέλνει σήμα στο ταμπλό. Με το Active Blind Spot Assist ενημερώνεσαι για κίνηση οχημάτων στο πλάι με σήμα στον καθρέπτη. Με το Attention Assist αν φανείς κουρασμένος (το ανιχνεύει λόγω των κινήσεων του οχήματος) τότε σε προειδοποιεί με σήματα.
Με το Distronic Plus ρυθμίζεις τη σταθερή ταχύτητα που θέλεις, η οποία αυξομειώνεται ανάλογα με την ταχύτητα του μπροστινού οχήματος. Το Speed Limit Assist σου δείχνει στην οθόνη τα όρια ταχύτητας εκεί που βρίσκεσαι, το Parktronic σε βοηθά να παρκάρεις και το Pre Safe φρενάρει μόνο του όταν αντιληφθεί κίνδυνο. Διαθέσιμα είναι και δύο ακόμα υποβοηθητικά συστήματα.
Εν συντομία…
Με τη βενζίνη των 95 οκτανίων στα 0,95 ευρώ (!), στα πρατήρια της Τενερίφης, δεν σκέφτεσαι την κατανάλωση. Όμως, επειδή στην Ελλάδα κοντεύει να φθάσει σε διπλάσια τιμή, η νέα C-Class δίνει λύση.
Με άμεσο ψεκασμό και υπερσυμπιεστή σε όλα τα μοτέρ και με σύστημα Start/Stop εξοικονομεί καύσιμο μέχρι και 31%, μειώνοντας και τους ρύπους. Προσφέρονται κυβισμοί 1.796 κ.εκ. με 156 ίππους ισχύ στην C180, με 184 hp στην C200 και με 204 hp στη C250.
Κατανάλωση μεταξύ 6,4 -7,3 λίτρων (ανάλογα το μοτέρ) και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 150 - 169 γρ./χλμ. Τα μοτέρ συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και προαιρετικά με 7άρι αυτόματο με αλλαγές και από το τιμόνι. Διαθέσιμη και C350 με κινητήρα 3.5 lt – 306 hp.
Διατίθενται και αποδοτικά μοτέρ turbo πετρελαίου 2.143 κ.εκ. με 120 hp στην C180, 136 hp στη C200, 170 hp στη C220 και 204 hp στη C250. Η κατανάλωση κυμαίνεται από 4,8 έως 5,3 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι ρύποι μεταξύ 125 και 140 γρ./χλμ.