Το TREZIA προϊόν συνεργασίας της Subaru για μείωση των ρύπων

Τον περασμένο μήνα έγραψα, ύστερα από την αποστολή στο Τολέδο, για το νέο συμπαγές πολυμορφικό Toyota Verso S. Ένα αυτοκίνητο το οποίο ήδη πωλείται στην Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, ξεκίνησε στη χώρα μας και η διάθεση του δίδυμου μοντέλου, με σήμα και σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις της Subaru. Αυτή η συνεργασία δεν παραξενεύει κανέναν πλέον, διότι οι εταιρείες συνεργάζονται στην προσπάθεια μείωσης των εξόδων παραγωγής, ενώ σε άλλες περιπτώσεις, ορισμένες μάρκες αγοράζουν ένα έτοιμο μοντέλο άλλης εταιρείας, αλλάζοντας επιμέρους στοιχεία, προκειμένου είτε να διεισδύσουν σε μια κατηγορία αυτοκινήτων όπου ήταν απούσες, είτε να μειώσουν τους ρύπους, ακολουθώντας τις σκληρές επιταγές της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Για τη Subaru, συνέτρεχαν και οι δύο λόγοι, θέλοντας να φθάσει το όριο των 160 γρ./χλμ. το 2012, κατ’ εξαίρεση από τις λοιπές μάρκες διότι είναι αυτόνομη και κατασκευάζει ειδικά μοντέλα.

Παράδοση συνεργασιών

Η Subaru από το 1984 μέχρι και το 1994 παρήγαγε ένα αμιγώς δικό της Justy. Η επόμενη γενιά (1994 – 2003) του μικρού μοντέλου της ιαπωνικής μάρκας ήταν προϊόν συνεργασίας με τη Suzuki, βασισμένο στο Swift.

Η συνεργασία των δύο Ιαπώνων κατασκευαστών έφερε το επόμενο Justy (2003 – 2007) πάνω στο καλούπι του Ignis, ενώ η τελευταία γενιά του Justy (2007 – 2010) ήταν το δίδυμο του Daihatsu Sirion.

Η ενδοϊαπωνική συμμαχία συνεχίζεται τώρα με την Toyota, η οποία πουλά το Verso S στη Subaru, βάζοντας όμως στο εργοστάσιο μάσκα, φωτιστικά εμπρός και πίσω, προφυλακτήρα και φτερά για το Subru. Πάντως, το νέο Subaru Trezia δεν αποτελεί συνέχεια του Justy, κάθε άλλο.

Παράστημα

Οι διαστάσεις παραμένουν ίδιες και απαράλλακτες στα δύο μοντέλα, με 5 χιλιοστά κάτω από τα 4 μ. μήκος, ενώ και το μεταξόνιο των 2,55 μ. (από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας) εγγυάται μέγιστη άνεση για πέντε ενήλικες. Ειδικά πίσω, οι χώροι για τα γόνατα είναι υπέρ του δέοντος μεγάλοι.

Καλαίσθητο κοκπιτ, ολόιδιο με του Verso S με τη μόνη διαφορά τα περιστροφικά χειριστήρια του Trezia στην κονσόλα. Τα καθίσματα διαιρούνται και αναδιπλώνουν πλήρως, με ένα διακόπτη, δημιουργώντας ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο (χωρητικότητα 336 – 393 λίτρα).

Ωστόσο, σε αντίθεση με το Verso S, στο κάτω μέρος του διπλού πατώματος του χώρου αποσκευών του Trezia, μπορεί να τοποθετηθεί μια εξαιρετική θήκη με χωρίσματα για τη φύλαξη διάφορων μικροαντικειμένων.

Εν συντομία…

Το Trezia προσφέρεται μόνο με τον κινητήρα βενζίνης 1.33 lt – 99 hp με 125 Nm ροπής, που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (στο Verso S και με 7άρι αυτόματο). Έχει μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπέμπει 127 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Δυστυχώς η Subaru δεν επέλεξε να αγοράσει και την έκδοση με το θαυμάσιο κινητήρα turbo πετρελαίου common rail 1.4 lt – 90 hp (προσφέρεται από την Toyota με κατανάλωση 4,3 λίτρα και 113 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα).

Με πολύ πλούσιο εξοπλισμό: 7 αερόσακους, ραδιο-CD με ΜΡ3, ΑBS με υποβοήθηση πέδησης, σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης, Isofix για τα παιδικά καθίσματα, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες κ.α., θα πωλείται από 15.490 ευρώ (610 φθηνότερα από το Verso S που έχει 3 χρόνια παραπάνω εργοστασιακή εγγύηση δηλαδή 6).

Σε τέτοιες περιπτώσεις, η επιλογή είναι θέμα γούστου.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube