Έκρηξη στην αγορά προγραμματίζει η Ford με το νέο Β-MAX
Η φετινή χρονιά θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί «χρονιά Ford». Η μπλε οβάλ μάρκα ήδη έχει λανσάρει στην αγορά το ολοκαίνουργιο C-MAX και το 7θέσιο Grand C-MAX, τα Mondeo, S-MAX και Galaxy με τα νέα turbo μοτέρ 1.6 lt και αναμένεται να φέρει το καλοκαίρι το εντελώς καινούργιο Focus σε τρία αμαξώματα.
Όμως, δεν μένει εκεί. Ετοιμάζει να κάνει το μπαμ στα συμπαγή πολυμορφικά, όπως χαρακτηρίζονται, μοντέλα με το B-MAX. Παρουσιάζεται στη Διεθνή Εκθεση της Γενεύης, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, είναι σχεδόν ολοκληρωμένο, θα το δούμε ξανά τον Σεπτέμβριο στην Έκθεση της Φρανκφούρτης και στην αγορά ίσως στις αρχές του 2012.
Παράστημα
Ουσιαστικά πρόκειται για τον αντικαταστάτη του Fusion. Βασίζεται στο πάτωμα του Fiesta και έχει μήκος κάτι παραπάνω από 4 μ. Είναι μόλις 11 εκ. μακρύτερο από το πεντάθυρο Fiesta και 32 εκ. κοντύτερο από το νέο C-MAX. Απόλυτα συμπαγές, πρόκειται να ικανοποιήσει όσους θέλουν ευελιξία στην πόλη, όχι μόνο λόγω διαστάσεων αλλά και λόγω της καινοτομίας με τις συρόμενες πίσω πόρτες.
Αυτό το στοιχείο το έχουν μεγαλύτερα πολυμορφικά (Mazda 5, νέο Seat Alhambra κ.α.), το έχουμε δει και σε μικρότερα αυτοκίνητα (Peugeot 1007 με ηλεκτρικό άνοιγμα των συρόμενων θυρών), όμως η καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι δεν υπάρχει μεσαία κολόνα στο αμάξωμα (όπως και στο νέο Opel Meriva με τις αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες), αλλά είναι ενσωματωμένη στη συρόμενη πόρτα για μέγιστη προστασία στις πλευρικές συγκρούσεις.
Αυτή η καινοτομία εξυπηρετεί πολύ αφενός στην πρόσβαση και αφετέρου στην έξοδο όταν είναι στενάχωρο το μέρος που είναι παρκαρισμένο το αυτοκίνητο
Στα ενδότερα
Οι συρόμενες πόρτες δημιουργούν άνοιγμα 1,5 μ. κι έτσι η είσοδος, ειδικά σε παιδιά και ηλικιωμένους γίνεται παιχνίδι, όπως και η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος. Με την αναδίπλωση των διαιρούμενων 60/40 πίσω καθισμάτων και του καθίσματος του συνοδηγού, ο χώρος αποθήκευσης είναι επίπεδος και τεράστιος (2,35 μ. μήκος), για κάποιον που θέλει να μεταφέρει ογκώδη αντικείμενα.
Άλλωστε, γι’ αυτό χαρακτηρίζονται αυτά τα μοντέλα πολυμορφικά, για τη διαρρύθμιση που προσφέρουν. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα 11 εκ. ψηλότερα από του Fiesta, κι αυτό συνεισφέρει στην ασφάλεια (καλύτερη ορατότητα) και στην άνεση.
Εν συντομία…
Σχεδιαστικά, έξω και μέσα είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο. Με ποιοτικά υλικά κατασκευής, μαλακά πλαστικά και δίχρωμες ταπετσαρίες, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και με γυάλινη ηλιοροφή μέχρι πίσω (προαιρετικά).
Κυριαρχεί η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα - αεραγωγός, κύριο γνώρισμα όλων των νέων Ford, οι μεγάλοι προβολείς, οι τομές στο καπό και στο πλάι, οι κάπως τονισμένοι θόλοι των τροχών και τα μεγάλα πίσω φωτιστικά με την ψηλά τοποθετημένη αεροτομή που διαθέτει και φως στοπ.
Το μοντέλο θα λανσαριστεί μαζί με το ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης 1.0 lt με σύστημα Start/Stop. Δεν ανακοινώθηκε ισχύς, αλλά θα έχει ροπή και το σημαντικό, με τη νέα τεχνολογία άμεσου ψεκασμού καυσίμου, υπερσυμπίεση και διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων, θα καταναλώνει ελάχιστα και θα έχει πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Άλλωστε, η Ford έδωσε πρόσφατα δείγματα γραφής με το μοτέρ EcoBoost 1.6 lt με ισχύ 150 και 180 hp. Προσεχώς περισσότερα.
Δημήτρης Μπαλής