Έτσι παρουσιάζει η Opel το νέο Zafira που έρχεται φέτος
Ένα από τα μοντέλα που κάνουν αίσθηση στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, είναι το Opel Zafira Tourer Concept. Μπορεί η προσθήκη της λέξης Concept να υπογραμμίζει ότι πρόκειται για πρωτότυπο, επειδή δεν έχει κάνει ακόμα πρεμιέρα, οδηγική προς το διεθνή Τύπο, εντούτοις δεν αναμένονται διαφοροποιήσεις από το μοντέλο που θα ξεκινήσει πωλήσεις στο τέταρτο τρίμηνο του 2011.
Η Opel, αν και εντυπωσίασε με το μικρότερο πολυμορφικό της, Meriva, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες και την υψηλή ποιότητα κατασκευής, εντούτοις στη νέα γενιά Zafira δίνει ρέστα στην άνεση των επιβατών, στη διαρρύθμιση των θέσεων, στην πολυτέλεια και βέβαια στην ποιότητα. Ένα σαλόνι πάνω σε τροχούς με ένα φωτεινό και ευάερο εσωτερικό.
Παράστημα
Όταν μπήκα για πρώτη φορά σε τρένο στο εξωτερικό, το 1986, αισθάνθηκα σαν να ήμουν σε αεροπλάνο. Ουδεμία σχέση με τα ελληνικά τρένα της εποχής. Κάπως έτσι θέλει η Opel, να αισθάνεται και ο επιβάτης του νέου Zafira.
Σαν να βρίσκεται σε τρένο υψηλών ταχυτήτων μάλιστα. Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, με τραβηγμένες γραμμές, μια τέτοια αίσθηση δίνει. Πάντως, προκαλεί με το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ειδικά με τους προβολείς σε σχήμα φτερού και τις διπλές τραπεζοειδείς εισαγωγές αέρα.
Τα φώτα ημέρας LED είναι στάνταρ, ενώ ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού θα υπάρχουν προβολείς bi-Xenon AFL (προσαρμοζόμενοι ανάλογα τη γωνία του τιμονιού) και προβολείς ομίχλης πίσω από ένα κάλυμμα από πλεξιγκλάς.
Καθρέπτες με φλας, σκούρα πίσω φώτα σε σχήμα λεπίδας με τεχνολογία LED, αλουμινένια μπάρα με το λογότυπο της Opel, ράγες οροφής και δύο απολήξεις εξάτμισης, ολοκληρώνουν μια άκρως σεβαστή εικόνα.
Κινητήριος δύναμη
Η Opel αναμένεται να εξοπλίσει το νέο Zafira με όλους τους σύγχρονους κινητήρες που διαθέτει. Τα μοτέρ 1.4 turbo θα είναι πρώτα σε προτίμηση που με την προσθήκη του συστήματος Start/Stop θα περιορίζουν την κατανάλωση καυσίμου και φυσικά τους ρύπους, χωρίς να μειώνουν τις επιδόσεις.
Πάντως ενδιαφέρον θα έχουν και τα μοτέρ πετρελαίου, turbo που έχουν ακόμα μικρότερη κατανάλωση και ρύπους. Εν αναμονή μέχρι την πρώτη δοκιμαστική οδήγηση για να πούμε περισσότερα.
Όσον αφορά στην άνεση κατά την οδήγηση, το μοντέλο θα εφοδιάζεται με διάφορες τεχνολογίες μεταξύ των οποίων το πλήρως προσαρμοζόμενο σύστημα απόσβεσης FlexRide.
Εν συντομία…
Όλα τα λεφτά είναι η καμπίνα. Σαν ένα σαλόνι υψηλής ποιότητας, λουσμένο στο φως, με πανοραμικό παρμπρίζ που καταλήγει στη μεγάλη κρυστάλλινη ηλιοροφή, η οποία εκτείνεται μέχρι πίσω.
Οι χρωματικές αντιθέσεις και οι λυχνίες LED «παίζουν» με το μάτι, χαρίζοντας παράλληλα αίσθηση άνεσης και ζεστασιάς. Πάντως, οι μηχανικοί της Opel εξέλιξαν ακόμα περισσότερο τη φιλοσοφία επτά καθισμάτων Flex7 που λανσάρισε για πρώτη φορά το Zafira.
Η τρίτη σειρά καθισμάτων, αναδιπλώνεται πλήρως στο επίπεδο του πατώματος, εντελώς αυτόματα, με το πάτημα ενός διακόπτη, δημιουργώντας πενταθέσια διάταξη. Πέραν αυτού, χάρη σε ένα νέο μηχανισμό αναδίπλωσης, η πλάτη του μεσαίου καθίσματος της δεύτερης σειράς μεταμορφώνεται σε άνετα υποβραχιόνια για τους επιβάτες των εξωτερικών καθισμάτων, τα οποία μετακινούνται προς τα πίσω και μέσα για περισσότερη άνεση.
Αναδιπλούμενα ηλεκτρικά είναι τα προσκέφαλα που για λόγους ασφαλείας παραμένουν σε κάθετη θέση για τον οδηγό όταν το αυτοκίνητο κινείται.
Δημήτρης Μπαλής