Αποστολή στο Τολέδο Δημήτρης Μπαλής
Στην πόλη που μεγαλούργησε ο Δομίνικος Θεοτοκόπουλος ή El Greko, όπως έγινε παγκοσμίως γνωστός, στο Τολέδο, η Toyota θέλησε να δείξει πως κι αυτή μεγαλούργησε, δημιουργώντας ένα μικρό, άνετο και ευφυές μοντέλο.
Οι Ιάπωνες γνωρίζοντας ότι η τάση, διεθνώς, είναι προς τα μικρότερα σε μέγεθος οχήματα, που δεν καταλαμβάνουν πολύ χώρο, είναι ευέλικτα, πιο οικονομικά σε κατανάλωση και μπορούν να αποδειχθούν γενναιόδωρα σε χώρους, προχώρησε στην παραγωγή του Verso S που ουδεμία σχέση έχει τόσο με το Yaris Verso του 2000 (σχεδιαστική αποτυχία για την Ευρώπη, παρά τους χώρους), όσο και με το Corolla Verso που παρήχθη και σε 7θέσια διάταξη, όντας μεγαλύτερης κατηγορίας.
Το Verso S εντάσσεται στα συμπαγή πολυμορφικά, προσπαθώντας να γεφυρώσει το κενό μεταξύ του Yaris, του Urban Cruiser και του Auris. Με τον τρόπο αυτό, η Toyota, όπως και άλλες μάρκες, επιχειρούν να προσφέρουν λύσεις σε κάθε πελάτη, ώστε δύσκολα να βγει από την πόρτα του καταστήματος χωρίς παραγγελία και να πάει αλλού.
Παράστημα
Μόλις ένα χιλιοστό κάτω από το φράγμα των 4 μ., είναι όσο μικρό χρειάζεται για την πόλη. Ευέλικτο, με ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης (στα στενά δρομάκια των ισπανικών πόλεων η οδήγηση ήταν σαν παιχνίδι) και άνετο τόσο μπροστά όσο και πίσω, χάρη στα 2,55 μ. μεταξόνιο.
Αρκετά ψηλό, για το μέγεθος, ανταπεξήλθε στους πλευρικούς ανέμους που συνάντησα στους αυτοκινητοδρόμους, ενώ όταν δεν έκαιγε ο ήλιος το γυαλί που καλύπτει την οροφή από τη μία άκρη στην άλλη (550 ευρώ επιπλέον χρέωση), χαρίζει φωτεινότητα εφάμιλλη ενός cabrio. Υπερβολή, αλλά όχι μακριά από την πραγματικότητα.
Στα ενδότερα
Αν δεν επέμεναν στα σκούρα χρώματα οι Ιάπωνες, θα είχε πιο νεανική διάθεση η καμπίνα. Ψηλά ο λεβιές, αλλά χαμηλά το τιμόνι αν και ρυθμίζεται, έχει άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα και μπουκάλια.
Μεγάλο και το πορτμπαγκάζ (3 βαλίτσες χωρούν όρθιες) με πάτωμα που ρυθμίζεται σε ύψος (χωρητικότητα 336 – 393 λίτρα) και έξτρα χώρο αν αφαιρεθεί η ρεζέρβα (κιτ επισκευής ελαστικού).
Η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται 60:40 και αναδιπλώνεται με μία κίνηση, δημιουργώντας επίπεδο χώρο φόρτωσης. Με 7 αερόσακους, ραδιο-CD με ΜΡ3, ΑBS με υποβοήθηση πέδησης, σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης και Isofix για τα παιδικά καθίσματα, θεωρείται πλούσιο κι από τη βασική έκδοση των 16.100 ευρώ.
Εν συντομία…
Οδήγησα την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.33 lt – 99 hp με 125 Nm ροπής. Δοκίμασα το 7άρι κιβώτιο, Multidrive, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και προτίμησα τις αλλαγές με τους διακόπτες από το τιμόνι. Χρήσιμο, εντός και εκτός πόλης, καίει 0,3 λίτρα λιγότερο από το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (μικτή κατανάλωση 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ.) και εκπέμπει 120 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα, αντί 127 του χειροκίνητου.
Με το Multidrive κιβώτιο μπορεί να συνδυαστεί σύστημα Stop/Start, μειώνοντας την κατανάλωση στα 5 λίτρα και τους ρύπους στα 117 γρ./χλμ. Δεν οδήγησα την έκδοση με το χειροκίνητο για να κάνω σύγκριση στην πράξη. Πάντως, ενθουσιάστηκα με τον κινητήρα turbo πετρελαίου common rail 1.4 lt – 90 hp.
Εχει φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων, εξαιρετική απόδοση, θαυμάσια ροπή, χαμηλή κατανάλωση (4,3 λίτρα και 113 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα) και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Θα εισαχθεί πολύ αργότερα μέσα στη χρονιά.