Η Honda επιμένει οικολογικά με το Jazz Hybrid να προστίθεται στη γκάμα.


Οι σύγχρονες τεχνολογικές προτάσεις για πιο οικολογικές μετακινήσεις διακρίνονται σε ηλεκτρικές, υβριδικές, υγραεριοκίνητες και με φυσικό αέριο. Οι πρώτες είναι ακόμα αρκετά ακριβές για μαζική παραγωγή, στις δεύτερες λίγες μάρκες επενδύουν πολύ, στις τρίτες επίσης λίγες, ενώ στις τέταρτες οι λύσεις είναι πιο περιορισμένες.

Η Honda συγκαταλέγεται στις μάρκες που δίνουν έμφαση στην υβριδική τεχνολογία, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα που συνδυάζει κινητήρα βενζίνης με ηλεκτρικό μοτέρ, μειώνοντας αρκετά την κατανάλωση ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης.

Με αυτό το σύστημα εφοδιάζει το Insight, το CR-Z, το Civic Hybrid (παραλλαγή του συστήματος) και τώρα το Jazz, ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα.

Παράστημα

Οπτικά, το υβριδικό Jazz διακρίνεται από το συμβατικό με τον βενζινοκινητήρα, έχοντας νέους προβολείς με πλαίσιο, διάφανα πίσω φώτα, νέα εμπρός μάσκα, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και ένα διακοσμητικό από χρώμιο στην πίσω πόρτα.

Διατίθεται σε αρκετά χρώματα, όμως το πράσινο της φωτογραφίας είναι θαυμάσιο και παραπέμπει σε οικολογία.

Στα ενδότερα

Στη καμπίνα τοποθετήθηκε πιο σκούρο μονόχρωμο ταμπλό, δημιουργώντας έντονη αντίθεση με το μπλε φωτισμό των οργάνων και της κεντρικής κονσόλας. Εξάλλου, για πρώτη φορά ένα Jazz θα προσφέρεται με δερμάτινη επένδυση.

Ξεχωρίζει επίσης στο ταμπλό η λειτουργία Eco Assist, που χρησιμοποιεί το φωτισμό περιβάλλοντος του ταχύμετρου για να προτρέπει τον οδηγό να οδηγεί οικονομικά.

Ουσιαστικά, προσφέρει πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για το πώς η χρήση των φρένων και του γκαζιού έχει επιπτώσεις στην κατανάλωση καυσίμου με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Πρακτικότητα

Πολλοί θεωρούν, κι όχι άδικα, ότι η τοποθέτηση των μπαταριών περιορίζει το χώρο αποθήκευσης ή τις ανέσεις της καμπίνας. Ωστόσο και στην υβριδική έκδοση του Jazz, παραμένει το εξαιρετικό σύστημα της ανάποδης αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων.

Κι αυτό επειδή οι μηχανικοί τοποθέτησαν το πακέτο μπαταριών και τη μονάδα ελέγχου ισχύος, κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, ο οποίος διατηρεί τη χωρητικότητα του συμβατικού. Πρακτικά, με διπλωμένα επίπεδα τα πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα αγγίζει τα 1320 λίτρα (μέχρι την οροφή).

Εν συντομία…

Ιδιαίτερα αξιόπιστο το υβριδικό σύστημα των Insight, CR-Z και Jazz. Αποτέλεσμα δύο δεκαετιών εξέλιξης και δέκα ετών εμπορική σταδιοδρομίας με πάνω από μισό εκατομμύριο πωλήσεις.

Ο κινητήρας βενζίνης 1.3 i-VTEC με το συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα παρέχει 98 ίππους. Συνεργάζεται με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, αντί χειροκίνητου, έχοντας μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Ο λεβιές στη θέση “D” προσφέρει λειτουργία “kickdown”, με το κιβώτιο να επιστρέφει στο αυτόματο πρόγραμμά του. Στη θέση “S” υπάρχει πλήρης μηχανικός έλεγχος του κιβωτίου, από τον οδηγό.

Μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 104 γρ./χλμ. Πωλήσεις από αρχές Μαρτίου σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού. Η βασική, με τιμή 17.890 ευρώ διαθέτει 6 αερόσακους, ESP για την ευστάθεια, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικό τιμόνι, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, ραδιο-CD με MP3 κ.α.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube