Το νέο Chevrolet Captiva έρχεται και δικίνητο με νέα μοτέρ και εξοπλισμό.
Αποστολή στο Ίνσμπουργκ Δημήτρης Μπαλής
Τα πολύ ορεινά μέρη διαλέγει η Chevrolet για να παρουσιάζει το Captiva. Οδήγησα την πρώτη γενιά του SUV μοντέλου, το 2006 στα όρη Τάτρα, σε ένα εκπληκτικό χειμερινό θέρετρο στην Πολωνία, σύνορα με Σλοβακία και τώρα, τη φρεσκαρισμένη έκδοσή του στα βόρεια του Ινσμπουργκ σε εξίσου εκπληκτικό μέρος για χειμερινά σπορ.
Το Captiva, ως τετρακίνητο, αποδεικνύει ότι είναι ικανό για περιπέτειες. Ωστόσο, επειδή πολλοί πλέον δεν αρέσκονται στο να παίρνουν τα βουνά, αλλά χρειάζονται ένα SUV για τη διαφορετικότητα στη μετακίνηση, Chevrolet προχώρησε στην παραγωγή και δικίνητων εκδόσεων, που είναι της μόδας.
Παράστημα
Σε γενικές γραμμές, η φόρμα του Captiva από το απερχόμενο μοντέλο διατηρήθηκε. Έγινε όμως πιο αθλητική, με μυώδεις αναλογίες, νέο προφυλακτήρα, μάσκα με πιο έντονο το σήμα «παπιγιόν», φωτιστικά, καπό, προβολείς ομίχλης και τονισμένους θόλους τροχών που φθάνουν μέχρι τις 19 ίντσες.
Πίσω παραμένει το ξεχωριστό άνοιγμα πόρτας – παράθυρου, όπως και τα κάθετα φωτιστικά. Στην Ελλάδα θα προσφέρεται μόνο σε 7θέσια διάταξη με την 3η σειρά καθισμάτων να αναδιπλώνεται, έχει αρκετά ανανεωμένη καμπίνα σε υλικά, προστέθηκαν διακόπτες στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, όπως και ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Υπάρχουν θύρες για συνδέσεις εξωτερικών συσκευών ήχου, ενώ αναγκαίο είναι πλέον το Bluetooth για ασφαλή ομιλία, μια που μιλάμε για οδική ασφάλεια, αρκετά τον τελευταίο καιρό. Κύριο χαρακτηριστικό παραμένει η ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές, όπως και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.
Πάντως, αίσθηση μου προκάλεσε η θαυμάσια ηχομόνωση, σε τέτοιο βαθμό που νόμιζες ότι δεν οδηγούσες.
Κινητήρια δύναμη
Το νέο μοτέρ βενζίνης 2.4 lt μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά. Αποδίδει 167 ίππους με 230 Nm ροπής και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και προαιρετικά με 6άρι αυτόματο.
Ο κινητήρας θα προσφέρεται μόνο στη δικίνητη έκδοση, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα με επιτάχυνση 10,5 δευτ. Εχει μέστη κατανάλωση μόλις 8,9 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπέμπει 210 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Μεγάλο ενδιαφέρον για την ελληνική περιφέρεια λόγω των μέτρων απαγόρευσης πετρελαιοκίνησης (όπου να είναι τελειώνουν), έχει το ντίζελ μοτέρ 2.2 lt turbo common rail που σε δύο εκδόσεις αποδίδει 163 και 184 hp.
Εν συντομία…
Οδήγησα την έκδοση ντίζελ με τους 163 ίππους και την προτείνω ανεπιφύλακτα. Εχει μέση κατανάλωση 6,4 λίτρα στα 100 χλμ. (170 γρ./χλμ. ρύποι), επιτάχυνση 9,9 δευτ. και 189 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Θα διατίθεται και με τα δύο κιβώτια ταχυτήτων.
Πάντως, υπάρχει και ένα 3.0 lt μοτέρ βενζίνης V6 με ισχύ 258 hp στις 6900 σ.α.λ., μέγιστη ροπή 288 Nm στις 5800 σ.α.λ., επιτάχυνση 8,6 δευτ., τελική ταχύτητα 198 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 10,7 λίτρα και εκπομπές 252 γρ./χλμ. Αυτή η έκδοση θα εισαχθεί μετά το καλοκαίρι.
Η αρχική τιμή για τη δικίνητη έκδοση θα είναι περίπου 29.000 ευρώ με φουλ εξοπλισμό: 6 αερόσακους, ηλεκτρικές ευκολίες, σύστημα ευστάθειας και ελέγχου κατάβασης. Το τελευταίο το δοκίμασα στα χιόνια. Σε αρκετά μεγάλη κατηφορική κλίση, πατώντας το διακόπτη το αυτοκίνητο κατεβαίνει μόνο του με σταθερή ταχύτητα, χωρίς να πατήσεις φρένο.