Εκεί εστιάζει (focus) το νέο Ford με πλήθος συστημάτων ασφάλειας.

Αποστολή στη Χερέθ Δημήτρης Μπαλής

Είναι εξαιρετικά δύσκολο να περιγράψεις σε λίγες λέξεις ένα νέο αυτοκίνητο. Πόσο μάλλον για ένα μοντέλο που έχει κάνει θραύση από το 1998 που κυκλοφόρησε, αντικαθιστώντας το θρύλο Escort.

Μολονότι άργησε να εκτιμηθεί η πρωτοποριακή σχεδίαση, τότε, στη συνέχεια απέκτησε ενθουσιώδες κοινό που το ακολούθησε και στην επόμενη γενιά, την τωρινή, πιό συντηρητική. Η νέα γενιά, αυτή που θα έρθει το καλοκαίρι στην Ελλάδα, διατηρεί δυναμική φόρμα με ακμές και προσφέρεται σε τρία αμαξώματα: 5θυρο, 4θυρο και station wagon.

Πολύ πλούσια εξοπλισμένη, ποιοτικά αναβαθμισμένη, με νέα μοτέρ βενζίνης turbo, διαθέτει πλειάδα συστημάτων ασφαλείας, πολλά εκ των οποίων για πρώτη φορά.

Καμπίνα

Εξαιρετικά, βολική καμπίνα, θαυμάσια καθίσματα που ρυθμίζονται, καλοί χώροι για τα πόδια, τιμόνι με πολλά χειριστήρια (για τα διάφορά συστήματα) που εύκολα εξοικειώνεσαι (στα 360 χλμ. που οδήγησα τα έμαθα), πολύ μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, όμορφη κονσόλα (όμως με πολλά μικρά κουμπάκια) και μικρή οθόνη ενδείξεων στο ταμπλό (μεγαλύτερη με το σύστημα πλοήγησης).

Αποζημιώνεσαι τουλάχιστον από την άλλη οθόνη, στον πίνακα οργάνων. Κάπως άβολη η τοποθέτηση του χειρόφρενου, δίπλα ακριβώς στο πόδι και λίγο απομακρυσμένος ο λεβιές ταχυτήτων (ένιωσα να με ενοχλεί το υποβραχιόνιο). Ολα είναι θέμα συνήθειας. Ανετο και πίσω, για τρεις επιβάτες με υπεραρκετό πορτμπαγκάζ.

Στο δρόμο

Με νέο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης και νέα δομή στην ανάρτηση, το Focus στους καλοφτιαγμένους και φιδίσιους επαρχιακούς δρόμους της Χερέθ, ήταν απολαυστικό. Βέβαια είχα στη διάθεσή μου το ισχυρότερο μοτέρ βενζίνης turbo, της νέας γενιάς EcoBoost, 1.6 lt – 182 hp, συνδυαζόμενο με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Δυνατό, όχι τόσο εκρηκτικό για την ιπποδύναμή του (για χαμηλή κατανάλωση), συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο.

Με φυσιολογικές αλλαγές ταχυτήτων, μπορεί να κάψει κάτι παραπάνω από 6 λίτρα στα 100 χλμ. (εκπομπές 139 γρ./χλμ.). Όμως, όταν οδήγησα το turbo diesel 2.0 lt – 163 hp με το 6άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο (έχει και χειροκίνητες αλλαγές), η βελόνα στο δείκτη καυσίμου κατέβαινε πιο αργά (μέση κατανάλωση (5,3 λίτρα).

Αργότερα, θα έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις λοιπές εκδόσεις κινητήρων: βενζίνης EcoBoost 1.6 lt – 150 hp και ατμοσφαιρικούς 1.6 lt με 105 και 125 hp, μαζί με την 4θυρη και station wagon έκδοση. Επ’ αυτών προσεχώς.

Εν συντομία…

Φέρει στάνταρ 8 αερόσακους, προηγμένο σύστημα ευστάθειας με ABS, έλεγχο κατανομή πέδησης και στις στροφές, υποβοήθηση φρεναρίσματος σε πανικό, σύστημα πρόσφυσης, ελέγχου ροπής κινητήρα κ.α.

Ανάλογα την έκδοση θα εφοδιάζεται με το σύστημα που διαθέτει η Volvo, το οποίο ακινητοποιεί μόνο του το αυτοκίνητο σε ταχύτητα μέχρι 15 χλμ./ώρα για να μην χτυπήσει π.χ. σε σταματημένο όχημα (με ταχύτητα 30 χλμ./ώρα απλά μειώνει τις επιπτώσεις της πρόσκρουσης).

Εξαιρετικά λειτουργικά είναι τα λοιπά συστήματα ασφάλειας: η ενημέρωση στους καθρέπτες για όχημα από τυφλή γωνία, οι κραδασμοί στο τιμόνι ότι παρέκκλινες της πορείας σου χωρίς φλας (μάλιστα σε επαναφέρει ελαφρώς), ο ρυθμιστής ανώτερης ταχύτητας, το σύστημα που προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με την ταχύτητα του μπροστινού οχήματος (κρατά σταθερή απόσταση), το ημιαυτόματο παρκάρισμα και η αναγνώριση των πινακίδων κυκλοφορίας (όρια ταχύτητας) για να γλιτώνεις κλήσεις. Το Μάιο στην Ελλάδα.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube