Νέο Ford, νέοι κινητήρες, νέα διάσταση στα πολυμορφικά.
Μπορεί αυτή την εποχή το εμπόριο του αυτοκινήτου, λόγω της ανασφάλειας αρκετών, των χαμένων θέσεων εργασίας και εν γένει της οικονομικής κατάστασης να βρίσκεται στο ναδίρ, αυτό δεν σημαίνει ότι η βιομηχανία αυτοκινήτου σταματά ή περιορίζει της εξελίξεις και τις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες προτάσεις μοντέλων.
Στη νέα εποχή που θέλει μειώσεις στον κυβισμό των κινητήρων για λιγότερη κατανάλωση και ρύπους, η απάντηση της Ford είναι τα turbo μοτέρ EcoBoost. Όπως και στις αυξανόμενες απαιτήσεις των οικογενειαρχών, η Ford απαντά με ένα νέο μοντέλο σε δύο εκδόσεις αμαξωμάτων: το 5θέσιο CMAX και το 7θέσιο C-MAX.
Τα οδήγησα και τα δύο, μόνο με τα μοτέρ turbo των 150 και 180 ίππων, αλλά θα αναφερθώ σήμερα μόνο στο C-MAX αφήνοντας για αργότερα το Grand που έχει ιδιαιτερότητες για να αναπτύξω.
Παράστημα
Βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, που θα έχει και το νέο Focus (αναμένεται στην Ελλάδα το καλοκαίρι). Το C-MAX όμως, δεν θα συνοδεύεται όπως το προηγούμενο και από το όνομα Focus, αναδεικνύοντας μια διαφορετική διάσταση.
Έχοντας μήκος 4,38 μ., πλάτος 1,82 μ. και ύψος 1.62 μ. είναι σαφώς μεγαλύτερο από πριν και με μακρύτερο μεταξόνιο (2,65 μ.) αλλά και φαρδύτερα μετατρόχια, κάτι που εγγυάται καλύτερο πάτημα. Κι αυτό είχα τη δυνατότητα να το διαπιστώσω σε 4 ώρες δοκιμής, από την Αθήνα μέχρι τη Μονεμβασιά.
Σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη εισαγωγή αέρα και τη καμπύλη γραμμή οροφής που το κάνει ναν δείχνει coupe.
Στα ενδότερα
Αρκετά σπορτίφ, μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, ψηλά τοποθετημένος λεβιές ταχυτήτων, πολυλειτουργικό τιμόνι, διάσπαρτοι αποθηκευτικοί χώροι, άνεση και λειτουργικότητα συνθέτουν μια καμπίνα που ελάχιστους θα αφήσει αδιάφορους.
Πίσω κάθονται τρεις ενήλικες άνετα, ενώ η πλάτη των καθισμάτων διαιρείται (40:20:40) και αναδιπλώνεται για περισσότερο χώρο πορτμπαγκάζ.
Κινητήριος δύναμη
Εφοδιάζεται με μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Μπορεί ορισμένοι να προτιμούν τα ατμοσφαιρικά μοτέρ 1.6 lt ,τα 105 και 125 hp (αμφότερα με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων), όμως, επειδή έχω άποψη, με κάτι παραπάνω σε ευρώ, αξίζει να προτιμήσουν τα ιδίου κυβισμού turbo με 150 hp και 180 hp (και τα δύο με 6άρι).
Όλα έχουν ίδια μέση κατανάλωση (6,6 λίτρα ανά 100 χλμ.) και ίδιες εκπομπές ρύπων (154 γρ.χλμ.), αλλά τα turbo δίνουν σπιρτάδα στο δρόμο και ευελιξία κινήσεων.
Εν συντομία…
Τα πολλά χιλιόμετρα σε εθνικό και επαρχιακό δρόμο, ήταν μια καλή ευκαιρία δοκιμής. Το C-MAX ανταποκρίθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό στις δυσκολίες, με τον κακό σε πολλές περιπτώσεις δρόμο να μην περνά στη καμπίνα. Ουσιαστικά οι αναρτήσεις είναι όσο πρέπει μαλακές.
Καλύτερο πάτημα με τα αυξημένα μετατρόχια, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης βοηθά να ξεχάσεις το μπλοκέ διαφορικό μια και δίνει περισσότερη ροπή στον εσωτερικό τροχό, όταν στρίβεις. Οσον αφορά στον εξοπλισμό, η βασική έκδοση με τους 105 hp διαθέτει τα πάντα: 6 αερόσακους, ABS με ESP για την ευστάθεια, σύστημα κλιματισμού, ραδιο-CD, ηλεκτρικές ευκολίες κ.α. στην τιμή των 18.676 ευρώ.
Στην έκδοση με τους 125 hp οι τιμές ξεκινούν από τα 20.980 ευρώ, στην έκδοση με τους 150 hp από τα 22.280 και στην έκδοση με τους 180 hp από τα 23.480. Ωστόσο, υπάρχουν και εκδόσεις με κινητήρες πετρελαίου, 115 hp (23.280), 140 hp (25.930) και 163 hp (26.850 ευρώ).
Δημήτρης Μπαλής