Άλλο πράγμα στο μάτι, ευχάριστο στο δρόμο, φουλ εξοπλισμός αλλά τσουχτερό.
Κι εκεί που η Mini ήταν γνωστή για δεκαετίες με ένα μόνο μοντέλο, το κλασικό θαύμα της εποχής της πετρελαϊκής κρίσης δια χειρός Σερ Αλεκ Ισιγόνις, τη γνωρίσαμε και από μια μακρύτερη έκδοση: το Clubman με την ιδιαιτερότητα των δύο θυρών στη μια πλευρά, της μιάς στην άλλη και των δύο θυρών πίσω που ανοίγουν σε στυλ ντουλάπας.
Πρόσφατα δε, τη μάθαμε για τα καλά με το πρώτο συμπαγές SUV, αν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε έτσι λόγω των ιδιαιτεροτήτων του. Δυναμικό, νεανικό, πολυτελές, πλούσιο σε εξοπλισμό, αλλά για ακριβά γούστα. Μέχρι το καλοκαίρι περιμένουμε δύο ακόμα μοντέλα, ένα coupe και ένα cabrio…
Παράστημα
Λίγο πάνω από 4 μ. σε μήκος, το Countryman είναι σε μέγεθος σαν ένα σούπερ μίνι. Εύκολα αναγνωρίσιμο ως Mini, στο δρόμο το κοιτούν προσπαθώντας να καταλάβουν πόσο διαφορετικό είναι. Κι όμως είναι, όχι επειδή είναι μακρύτερο, αλλά και επειδή είναι ψηλότερο.
Δυναμική μάσκα, μεγάλη εισαγωγή αέρα χαμηλά, ράγες οροφής, κάθετο πίσω μέρος και αεροτομή ψηλά, στο μοντέλο δοκιμής, συνθέτουν ένα αρεστό σχήμα που κυριαρχείται από λεπτομέρειες αλουμινίου που το κάνουν να γυαλίζει περισσότερο
στο μάτι.
Στα ενδότερα
Κλασικό Mini στο κοκπιτ με το κεντρικά τοποθετημένο ολοστρόγγυλο και τεράστιο ταχύμετρο, που διαθέτει στη μέση οθόνη ενδείξεων για το ηχοσύστημα και την ποσότητα καυσίμου. Αντίστοιχα, πίσω από το τιμόνι, σε μικρότερο στρογγυλό πίνακα είναι το στροφόμετρο.
Γνώριμοι και οι διακόπτες, στο κάτω μέρος της κονσόλας και στο πάνω μέρος του καθρέπτη, ενώ το τιμόνι διαθέτει χειριστήρια για ορισμένες λειτουργίες όπως για το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο. Ημιμπάκετ καθίσματα μπροστά και πίσω άνετος πάγκος για δύο ή και τρία άτομα με καλή θέληση.
Ευρύχωρο και το πορτμπαγκάζ με 350 λίτρα, φιλοξενεί αποσκευές τριών – τεσσάρων ατόμων. Γενικά η καμπίνα κρίνεται ικανοποιητική, λειτουργική και βολική.
Τετρακίνηση
To Counrtyman διατίθεται σε δικίνητη αλλά και τετρακίνητη έκδοση. Το μοντέλο δοκιμής, το Cooper S, είναι η πιο ισχυρή εκδοχή με τετρακίνηση. Σε φυσιολογικές συνθήκες η ροπή μοιράζεται 50-50 στους δύο άξονες, ενώ σε δύσκολες συνθήκες μεταφέρεται έως το 100% στον πίσω άξονα. Κινείται ευχάριστα στο δρόμο και το στάνταρ σύστημα ευστάθειας δεν επεμβαίνει άμεσα.
Εν συντομία…
Η πιο ισχυρή έκδοση Cooper S εφοδιάζεται με μοτέρ βενζίνης, turbo 1.6 lt – 184 hp. Δυνατό σε ροπή, από χαμηλά και με καλή κλιμάκωση το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, σου δίνει την αίσθηση ότι δεν οδηγείς συμπαγές SUV, αλλά ένα σπορτίφ μοντέλο.
Έχοντας σύστημα Stop/Start μπορεί να επιτυγχάνεται η επιθυμητή μείωση της κατανάλωσης, όμως ο κινητήρας σβήνει σχεδόν αμέσως μόλις ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο. Δεν μου έκανε έκπληξη αυτό, αλλά η αίσθηση, ειδικά όταν χρειάστηκε να ξεκινήσω σβέλτα, ότι με τον συμπλέκτη δεν ενεργοποιούταν τόσο άμεσα ο κινητήρας, όσο θα ήθελα.
Λογική μέση κατανάλωση (περίπου 10 λίτρα ανά 100 χλμ.), αν οδηγήσεις στρωτά. Όμως, αν πατήσεις το πεντάλ του γκαζιού έντονα, τότε ο δείκτης καυσίμου αφαιρεί κόκκινες γραμμές γρήγορα. Με φουλ εξοπλισμό: 6 αερόσακους, ESP, ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμός και πολλά ακόμα, η έκδοση δοκιμής κοστίζει 32.750 ευρώ. Μάλλον πολλά…Οι δικίνητες εκδόσεις κοστίζουν από 22.950 ευρώ (98 ίπποι).
Δημήτρης Μπαλής