Η Skoda Fabia RS προκαλεί με όσα προσφέρει, χωρίς να ζητά πολλά.

Αν υπάρχει κάτι που δεν μου άρεσε όταν πήρα να οδηγήσω τη Skoda Fabia RS στην Ελλάδα, ήταν το… χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής. Μπλέ electric που ειλικρινά δεν ηλεκτρίζει το μάτι, σε αντίθεση με το ανοικτό πράσινο με τη μαύρη οροφή που ταιριάζει με την αγωνιστική έκδοση S2000.

Όπως και να το κάνουμε, αυτή η λεπτομέρεια παίζει το ρόλο της. Όμως άλλη είναι η ουσία και εκεί θα σταθώ, διότι περί ορέξεως (χρώματος) κολοκυθόπιτα…

Παράστημα

Μολονότι στο μπλε χρώμα δεν διακρίνεις εύκολα ότι πρόκειται για την πιο ισχυρή Fabia παραγωγής, εντούτοις αν προσέξεις ιδιαίτερα, η RS διαφέρει από τις απλές εκδόσεις έχοντας ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών ειδικής σχεδίασης, κόκκινες δαγκάνες φρένων, φιμέ τζάμια, νέο πίσω προφυλακτήρα με ενσωματωμένο διαχύτη αέρα και διπλή εξάτμιση, όπως και πίσω αεροτομή.

Βέβαια, αν κάποιος προτιμήσει να έχει Fabia RS και να φαίνεται στο δρόμο ότι είναι, τότε ας διαλέξει έκδοση με χρωματικούς συνδυασμούς σε μαύρο, άσπρο και ασημί.

Στα ενδότερα

Τα σπορ μπάκετ καθίσματα που ρυθμίζονται σε ύψος και φέρουν λογότυπα RS, το σπορ δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος και διακόπτες για τις αλλαγές ταχυτήτων στο εξαιρετικό επτάρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, τα αντιολισθητικά πεντάλ αλουμινίου και ο σπορτίφ πίνακα οργάνων, συνθέτουν ένα καλόγουστο κοκπιτ που σε κάνει να βρίσκεσαι σε…εγρήγορση.

Το λέει η καρδιά του

Χωρίς δεύτερη κουβέντα, αυτό που κάνει ξεχωριστή την RS είναι το μοτέρ βενζίνης. Πρόκειται για ένα σύνολο του ομίλου της VW, TSi 1.4 lt με 180 ίππους. Παρέχει 250 Nm ροπής μεταξύ 2.000 και 4.500 σ.α.λ., έχοντας μηχανικό turbo και υπερσυμπιεστή εξάτμισης. Αυτό που το διακρίνει είναι η ομαλή λειτουργία του, όντας αρκετά εκρηκτικό με επιτάχυνση 7,3 δευτ. και τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα.

Ευχαριστήθηκα να οδηγώ εκτός της πόλης, κυρίως σε ορεινά μέρη με στροφιλίκια, χρησιμοποιώντας τους διακόπτες στο τιμόνι για τις αλλαγές ταχυτήτων. Απίστευτη ευκολία για γρήγορη οδήγηση, με τα χέρια μονίμως στο τιμόνι. Θέλει μια εξειδίκευση βέβαια στις φουρκέτες, όταν τα χέρια σταυρώνουν, αλλά γίνεται συνήθεια και παιχνίδι.

Αλλιώς, το βάζεις στο αυτόματο, που έχει και σπορ λειτουργία για πιο γρήγορες αλλαγές και…καθαρίζεις. Πάντως, οι επιδόσεις δεν σημαίνουν κατανάλωση. Η μέση τιμή είναι μόλις 6,4 λίτρα στα 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 148 γρ./χλμ. (τέλη κυκλοφορίας 222 ευρώ).

Εν συντομία…

Το πλαίσιο έχει ενισχυθεί επιμέρους, για καλύτερη αντοχή. Στάνταρ είναι το ABS με υποβοήθηση πέδησης, όπως και στο ESP για την ευστάθεια (απενεργοποιείται για περισσότερο παιχνίδι με το τιμόνι) και το ASR για την ολίσθηση. Ωστόσο, η προσθήκη του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού στον μπροστινό άξονα, βοηθά πολύ στη γρήγορη οδήγηση σε στροφές.

Αναγνωρίζει την τάση του εσωτερικού τροχού να σπινάρει και ενεργοποιεί ηλεκτρονικά τα φρένα στο συγκεκριμένο τροχό, αυξάνοντας ταυτόχρονα τη ροπή που μεταφέρεται στον εξωτερικό τροχό για καλύτερη πρόσφυση. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών και το σύστημα υποβοήθησης της εκκίνησης σε ανηφόρα. Επιπλέον, με 4 αερόσακους, κλιματισμό και ηλεκτρικές ευκολίες, κοστίζει 18.990 ευρώ.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube