Το υβριδικό Lexus CT 200h έρχεται σε εποχή που η κατανάλωση «καίει».


Υβριδικά, ηλεκτρικά, υγραεριοκίνητα ή οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, πρόκειται να μας απασχολήσουν πολύ φέτος. Ειδικά στη χώρα μας με την κρίση και τις υψηλές τιμές των υγρών καυσίμων, αρκετοί μπορούν να στραφούν στην αγορά ενός τέτοιου οχήματος ή στη μετατροπή ενός βενζινοκίνητου να χρησιμοποιεί και υγραέριο.

Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία έχει θέσει προσανατολισμούς, επιλέγοντας εναλλακτικές μορφές καυσίμου. Οι Ιάπωνες έχουν δώσει βαρύτητα στα υβριδικά μοντέλα που συνδυάζουν κινητήρα βενζίνης με ηλεκτρικό μοτέρ.

Ο όμιλος της Toyota διαθέτει ήδη το Prius και το ολοκαίνουργιο υβριδικό Auris, ενώ η θυγατρική Lexus, πέραν των υβριδικών SUV RX400h και RX450h και της ναυαρχίδας LS 600h, έβαλε στις 22 Δεκεμβρίου στην παραγωγή του εργοστασίου της Ιαπωνίας και το μικρομεσαίο μοντέλο CT 200h, το οποίο αναμένεται τον Φεβρουάριο στην Ελλάδα.

Παράστημα

Η προσέγγιση της Lexus στα μικρομεσαία δεν θα περάσει απαρατήρητη στο δρόμο. Αεροδυναμικό 5θυρο αμάξωμα που συνεισφέρει στη χαμηλή αντίσταση αέρα (άρα και στη μείωση της κατανάλωσης). Ξεχωρίζουν οι τομές στο καπό, οι πλαϊνοί καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας (και φως για να φωτίζει το δρόμο όταν ο οδηγός πλησιάζει στο αυτοκίνητο) και η πίσω αεροτομή.

Στα ενδότερα

Εντυπωσιάζει η καμπίνα. Ανώτερης αισθητικής με μία «ζώνη αφής» στην οποία ο οδηγός έχει υπό τον έλεγχο όλα τα χειριστήρια που βρίσκονται γύρω του και μια «ζώνη προβολής» για τις απαραίτητες πληροφορίες. Έτσι, μειώνονται οι κινήσεις των χεριών και των ματιών, για περισσότερη προσοχή στο δρόμο και συνεπώς ασφάλεια.

Στην έκδοση με το σύστημα πλοήγησης, διατίθεται και το επαναστατικό χειριστήριο Remote Touch που σε μέγεθος όσο το ποντίκι ενός υπολογιστή, επιτρέπει σε οδηγό και συνοδηγό να ελέγχουν τα συστήματα ψυχαγωγίας, κλιματισμού και πλοήγησης. Κι αν κάποιος επιχειρήσει να βάλει το κλειδί στη μίζα, αν το αφήσει στη ελλειψοειδή κονσόλα και ας πατήσει το διακόπτη εκκίνησης.

Η άνεση για 5 επιβάτες είναι ενδεδειγμένη και οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται και διαιρούνται κατά 60:40 για περισσότερο χώρο πορτμπαγκάζ (στάνταρ 375 λίτρα).

Εξοπλισμός

Με 28.500 ευρώ, η αρχική έκδοση περιλαμβάνει: Bluetooth, διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, φώτα ημέρας LED, ηχοσύστημα 6 ηχείων, δερμάτινο τιμόνι, ABS, συστήματα ευστάθειας – πρόσφυσης – εκκίνησης σε ανηφόρα, 9 αερόσακους κ.α.

Εν συντομία…

Ατού το υβριδικό σύστημα. Ο κινητήρας βενζίνης των 1.8 lt συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδοντας συνολικά 136 hp και ροπή 207 Nm. Η επιτάχυνση περιορίζεται στα 10,3 δευτ., ενώ αναπτύσσει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα για καλύτερη απόκριση. Εχοντας σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων και σύστημα ανάκτησης θερμότητας εξάτμισης, η μέση κατανάλωση είναι μόλις 3,8 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ελάχιστες, 87 γρ./χλμ. (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας).

Η υβριδική λειτουργία έχει τέσσερα προγράμματα: στο EV κινείται μόνο με το ηλεκτρικό μοτέρ και δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους, στο ECO και στο NORMAL συνδυάζεται η ισχύς του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα (ομαλές αλλαγές σχέσεων), ενώ στο SPORT (πιο ζωηρές αλλαγές ταχυτήτων, καλύτερη απόκριση γκαζιού, προσαρμογή των συστημάτων πρόσφυσης και ευστάθειας).

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube