To πολυμορφικό Kia δίνει λύσεις, συμφέρει και δεν αποτελεί… πυροτέχνημα.
Αποτελεί μία από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στα πολυμορφικά. Μπορεί να μην του..φαίνεται, ωστόσο σε αυτή τη κατηγορία κατατάσσεται το Kia Venga, μολονότι φέρνει σε πιο συμπαγές μοντέλο. Κι αυτό, ίσως, είναι τελικά που χρειάζεται κάποιος για μετακινήσεις στο αστικό κυρίως δίκτυο. Ευελιξία, λόγω των περιορισμένων διαστάσεων, αλλά και άνεση, όταν χρειάζεται να μεταφέρει οικογένεια.
Παράστημα
Οι σχεδιαστές, για όσους δεν γνωρίζουν, δεν έχουν μόνο στο μυαλό τους μια ελκυστική σχεδίαση, αλλά και πως θα καταφέρουν να συμπυκνώσουν τις ιδέες τους σε συγκεκριμένα μεγέθη. Βάζοντας όριο στα 4 μ. σε μήκος, στο αποκλειστικά 5θυρο Kia Venga τα ξεπέρασαν ελάχιστα (4,068 μ.), φθάνοντας το πλάτος στα 1,765 μ. και το ύψος στα 1,6 μ.
Παράλληλα πέτυχαν να έχουν ένα μεγάλο μεταξόνιο (2,615 μ.) που δημιουργεί μία άνετη καμπίνα για πέντε επιβάτες. Σχεδιαστικά, τα μεγάλα φωτιστικά και το κεκλιμένο παρμπρίζ ξεχωρίζουν μπροστά, ενώ πίσω η αεροτομή προσδίδει σπορτίφ χαρακτήρα.
Στα ενδότερα
Κοιτώντας το απ’ έξω, δεν φαίνεται ότι μπορεί να χωρέσει πέντε επιβάτες. Όμως μόλις μπεις μέσα το διαπιστώνεις. Ιδιαίτερα πίσω υπάρχει η δυνατότητα να συρθεί ο πάγκος των καθισμάτων κατά 13 εκ., ώστε να φιλοξενηθούν καλύτερα υψηλόσωμα άτομα, ενώ αν οι επιβάτες είναι μικρότερου αναστήματος (π.χ. παιδιά) ή δεν υπάρχουν στα πίσω καθίσματα, αν συρθεί μπροστά διευρύνει τον αποθηκευτικό χώρο του πορτμπαγκάζ που σε κανονική θέση των καθισμάτων είναι 570 λίτρα.
Βολεύει επίσης η διαιρούμενη κατά 60:40 πλάτη των πίσω καθισμάτων, που μετατρέπει τον πίσω χώρο σε ενιαίο πορτμπαγκάζ για την τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων.
Οδηγώντας
Τόσο την πρώτη φορά, στην Ιταλία, όσο και τώρα στην Ελλάδα που είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το Venga, η αίσθηση δεν άλλαξε. Η μαλακή ανάρτηση φιλτράρει τις ανωμαλίες του εδάφους, όσο πρέπει για την άνεση και ταυτόχρονα αποφεύγονται οι περιττές κλίσεις στις στροφές. Γρήγορα μοτέρ βενζίνης, 1.4 lt – 90 hp και 1.6 lt – 125 hp τα οποία αν χρησιμοποιήσεις φυσιολογικά έχεις επιθυμητή χαμηλή μέση κατανάλωση (6,2 και 6,7 λίτρα αντίστοιχα, στα 100 χλμ.). Αν τα ζορίσεις, όμως, ο δείκτης στο όργανο βενζίνης κατεβαίνει. Καλό τιμόνι, σχετικά ψηλά η θέση οδήγησης και εργονομικό το κοκπιτ, με σπορτίφ πίνακα οργάνων.
Εν συντομία…
Η στροφή της Kia στη δημιουργία και κατασκευή αυτοκινήτων με ευρωπαϊκό προσανατολισμό, ξεκίνησε από το Cee’d. Ακολούθησε το Sportage και μετά το Venga. Και τα τρία παράγονται στο εργοστάσιο της Ζίλινας της Σλοβακίας και καλύπτονται από 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (μόνο η Kia τα προσφέρει) για τα μηχανικά μέρη, η οποία είναι μεταβιβάσιμη αν κάποιος πουλήσει το αυτοκίνητο.
Αυτό αποδεικνύει ότι η Kia έδωσε βαρύτητα στην αξιοπιστία και εκτιμήθηκε αρκετά από τους Ευρωπαίους αγοραστές αυτοκινήτου. Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κλιματισμός, ηχοσύστημα κ.α. Τιμές από 12.950 ευρώ στα 1.4 lt και από τα 14.500 ευρώ στα 1.6 lt.
Όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, το 1.4 lt εκπέμπει 147 γρ./χλμ. και χρεώνεται με 220,5 ευρώ και το 1.6 lt που εκπέμπει 155 γρ./χλμ. έχει 232,5 ευρώ.
Δημήτρης Μπαλής