Μπορεί ο Χόρχε Λορένθο να είχε δηλώσει πως το φετινό πρωτάθλημα δεν θα έχει την ίδια αξία, λόγω της μικρής απουσίας του Βαλεντίνο Ρόσι, ωστόσο ο Ισπανός πανηγύρισε όπως θα έπρεπε τον πρώτο του Παγκόσμιο τίτλο στην κατηγορία του Moto GP. Το www.sport-fm.gr κάνει την ανασκόπηση του πρωταθλήματος των δύο τροχών και σας παρουσιάζει τα πιο σημαντικά γεγονότα.
H σεζόν που πέρασε δεν ήταν εύκολη για όλους τους αναβάτες, καθώς υπήρξαν πολλοί και σοβαροί τραυματισμοί. Τον χορό αυτών ξεκίνησε ο Βαλεντίνο Ρόσι στο τέταρτο γκραν πρι στην πίστα της Ιταλίας και έμεινε εκτός δράσης για τρεις αγώνες, μέχρι να αναρρώσει. Ωστόσο, την απουσία του Ρόσι εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο ο ομόσταβλός του, ο οποίος μετουσίωνε τις πολ ποζίσιον σε νίκες, καταφέρνοντας να δημιουργήσει μια ικανοποιητική διαφορά από τους υπόλοιπους.
Ο «γιατρός» μπορεί να κατάφερε να επιστρέψει πολύ πιο γρήγορα από τι ήταν αναμενόμενο, ωστόσο ένας παλιός τραυματισμός στον ώμο, (πτώση από Motocross) δεν τον άφησε να βρει τον παλιό, καλό του εαυτό.
Άτυχος στάθηκε όμως και ο Ντάνι Πεδρόσα. Ο Ισπανός ήταν ο μοναδικός πιλότος που μπορούσε να διεκδικήσει τον Παγκόσμιο τίτλο από τον Λορένθο, όμως η πτώση του στις ελεύθερες δοκιμές στην πίστα Μοτέγκι της Ιαπωνίας τον άφησε εκτός πρωταθλήματος.
Άνετα και χωρίς ιδιαίτερο ανταγωνισμό ο Χόρχε Λορένθο στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ανεβαίνοντας εννιά φορές στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Τι και αν τον τίτλο τον πήρε ο Ισπανός αναβάτης; Την παράσταση έκλεψε ο Βαλεντίνο Ρόσι, ο οποίος στο τελευταίο γκραν πρι «αποχαιρέτησε» τη μοτοσικλέτα του και τη Yamaha, ύστερα από εφτά χρόνια συνεργασίας και την κατάκτηση τεσσάρων τίτλων.
Συνολικά, στα 18 γκραν πρι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Χόρχε Λορένθο είδε την καρό σημαία εννιά φορές. Ο μεγαλύτερός του αντίπαλος ήταν ο Ντάνι Πεδρόσα, με τέσσερις νίκες, ενώ μια υποτονική σεζόν διένυσε ο Κέσεϊ Στόνερ με τρεις νίκες και… αρκετές πτώσεις. Μόλις δύο φορές «γεύτηκε» την πρώτη θέση ο Βαλεντίνο Ρόσι.
Σταυρούλα Σάββα