Άργησε, αλλά μόλις έβαλε μοτέρ βενζίνης το Urban Cruiser, το έφερε η Toyota.

«Ένα με απ’ όλα». Χαρακτηριστική φράση για να παραγγείλεις…σουβλάκι. Κάπως έτσι σε λίγο καιρό θα παραγγέλνουμε αυτοκίνητο μια και οι κατασκευαστές προσπαθούν να στριμώξουν σε ένα αμάξωμα δύο τρεις κατηγορίες, ώστε να μην τους ξεφύγει πελάτης και πάει σε άλλη εταιρεία.

Η Toyota, όταν παρουσίασε, το 2009 αν θυμάμαι καλά, στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το Urban Cruiser, προβλημάτισε όχι με την ποιότητα και το σχεδιασμό του αυτοκινήτου, αλλά με τον προσανατολισμό του.

Συμπαγές σε διαστάσεις, δεν είναι μικρομεσαίο μολονότι 5θυρο, ούτε πολυμορφικό, αλλά ούτε και SUV. Κάτι ανάμεσα σε όλα αυτά, με κίνηση μόνο στον μπροστινό άξονα, με χώρους που θα βολέψουν μια μικρή οικογένεια, με στυλ που μάλλον θα αρέσει στο νεανικό κοινό.

Παράστημα

Αν δεχθούμε ως όριο τα 4 μέτρα για αυτοκίνητα που θέλουν να έχουν ευελιξία στην πόλη, οι σχεδιαστές της Toyota με τα 3,93 μ. μήκος του Urban Cruiser, τα κατάφεραν. Το πλάτος με 1,725 μ. ικανοποιεί για την άνεση, ενώ το ύψος των 1,525 μ. εξυπηρετεί αρκετά τα υψηλόσωμα άτομα, ειδικά όταν κάθονται πίσω. Το μεταξόνιο των 2,46 μ. φανερώνει ότι θα βολέψει 5 ενήλικες σχετικά εύκολα.

Στα ενδότερα

Στη καμπίνα έχει δοθεί έμφαση στο οριζόντιο επίπεδο του ταμπλό. Στον πίνακα οργάνων, το ταχύμετρο και το στροφόμετρο συνδυάζονται με ομόκεντρο κύκλο πίσω από ένα ματ φιμέ κρύσταλλο. Στις ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού, δεσπόζει το ηχοσύστημα της Panasonic στην κονσόλα, με έναν κεντρικό επιλογέα πολλαπλών χρήσεων, οθόνη με τεχνολογία LED, μπροστινές θύρες USB και Aux-in για εξωτερικές συσκευές ήχου, συμπεριλαμβανομένου i-Pod/i-Phone.

Παράλληλα, η ένδειξη αλλαγής σχέσης υποδηλώνει ότι έγινε η μέγιστη δυνατή προσπάθεια ώστε να πειστεί ο οδηγός στην αναγκαιότητα της οικολογικής οδήγησης (μειωμένη κατανάλωση και φυσικά περιορισμένοι ρύποι, θυσιάζοντας τις επιδόσεις).

Οι πολλοί διάσπαρτοι αποθηκευτικοί χώροι, αναδεικνύουν τις παροχές ενός μικρομεσαίου 5θυρου, ενώ η πολυμορφικότητα επισημαίνεται από τα συρόμενα πίσω καθίσματα, η πλάτη των οποίων διαιρείται να αναδιπλώνεται. Με όρθια τα καθίσματα το πορτμπαγκάζ χωρά μεταξύ 314 και 388 λίτρων αποσκευές, ενώ αν διπλωθεί η πλάτη η χωρητικότητα φθάνει στα 749 λίτρα.

Στο μεγάλο πορτμπαγκάζ συνεισφέρει ο ημιάκαμπτος άξονας της πίσω ανάρτησης (συνήθεια της Toyota), ενώ μπροστά υπάρχουν γόνατα McPherson. Οσο για το τιμόνι, έχει ηλεκτρική υποβοήθηση.

Εν συντομία…

Αρχικά, για πωλήσεις στην Ευρώπη, εφοδιαζόταν με κινητήρα πετρελαίου. Η Toyota Ελλάς θεωρώντας ότι επειδή στη μισή αγορά της χώρας απαγορεύεται η πετρελαιοκίνηση στα ΙΧ (σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη), το έφερε τώρα που εφοδιάστηκε με κινητήρα βενζίνης. Καλώς ή κακώς, εσείς θα κρίνετε.

Ο βενζινοκινητήρας είναι 1.33 lt – 99 hp με 128 Nm ροπής στις 3.800 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και με τεχνολογία «Stop/Start», που σβήνει σε στάση τον κινητήρα και τον επανεκκινεί αυτόματα (κέρδος 4% στην κατανάλωση και τους ρύπους).

Η μέση κατανάλωση είναι μόλις 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 129 γρ./χλμ. Πλούσιος εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, ABS, ESP για την ευστάθεια, TCS για την πρόσφυση, 4 δισκόφρενα, ενεργά εμπρός προσκέφαλα, κλιματισμός κ.α. Τιμές από 17.500. Σε περίπτωση απόσυρσης παλαιού, με τα νέα μέτρα, το όφελος είναι περίπου 1.000 ευρώ.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube