Τέτοιο απέκτησε ο επαρχιώτης (Countryman) Mini αφαιρώντας δύο πόρτες.

Ακριβώς 10 χρόνια μετά την επάνοδο της Mini στην αγορά της Βορείου Αμερικής, οι επισκέπτες της Διεθνούς Εκθέσεως Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ (10-23 Ιανουαρίου του 2011) θα έχουν την ευκαιρία να δουν ένα νέο, αλλά σε πρωτότυπη εκδοχή, μοντέλο της μάρκας μέλους του ομίλου BMW. Το Mini Paceman Concept, αποτελεί μια ακόμη πιο σπορτίφ προσέγγιση στην κατηγορία των SUV οχημάτων.

Παράστημα

Αν σας θυμίζει κάτι, ασφαλώς κι αυτό είναι το 4θυρο Mini Countryman που ήδη κυκλοφορεί και στην Ελλάδα. Μοιράζεται το ίδιο πάτωμα, σε 4,11 μ. μήκος, πλάτος 1,789 μ. και ύψος 1,541 μ. Ωστόσο, οι δύο μεγάλες πόρτες το κάνουν πιο νεανικό, αναδεικνύοντας πιο πολύ τα μυώδη χαρακτηριστικά του, την ίδια στιγμή που το ανασηκωμένο πίσω μέρος σε συνδυασμό με την οροφή που χαμηλώνει το κάνουν να μοιάζει με coupe.

Μπροστά ξεχωρίζει ασφαλώς η μάσκα με την εισαγωγή αέρα και τους προβολείς ομίχλης, ενώ πίσω το φαρδύ μετατρόχιο του προσδίδει δυναμισμό. Στο πίσω μέρος, ανάμεσα στις δύο απολήξεις της εξάτμισης είναι τοποθετημένος ο διαχύτης, για καλύτερη αεροδυναμική.

Στα ενδότερα

Μολονότι δεν δόθηκαν φωτογραφίες της καμπίνας, γνωρίζουμε ότι είναι τετραθέσια και εξίσου σπορτίφ με την εξωτερική εμφάνιση. Η Mini μας πληροφορεί ότι παραμένει σε κεντρική θέση στο ταμπλό το ταχύμετρο, το οποίο περιβάλλεται από μεγάλους αεραγωγούς, δύο εκ των οποίων είναι και στις άκρες του ταμπλό.

Η κεντρική κονσόλα είναι πολύ λεπτή, ώστε να αφήσει ελεύθερο χώρο για τους επιβάτες, ενώ, όπως και στο Countryman έτσι και στο Paceman μια συρόμενη ράγα γεφυρώνει τα εμπρός και με τα πίσω καθίσματα. Οι πίσω θέσεις, όπως αναφέρει η Mini, είναι εργονομικές και πλούσιοι οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα.

Αίσθηση

Το χαρακτηριστικό γνώρισμα ενός Mini είναι η αίσθηση ότι οδηγείς ένα καρτ. Αυτή παραμένει και στο νέο μοντέλο με ίσως λίγη περισσότερη βελτίωση, λόγω του σπορτίφ αμαξώματος.

Η ανάρτηση αποτελείται από τα κλασικά γόνατα McPherson μπροστά, με χαμηλότερα μπράτσα, ενώ πίσω υπάρχει άξονας πολλαπλών συνδέσμων, τόσο στη δικίνητη όσο και στην τετρακίνητη έκδοση. Το σύστημα διεύθυνσης, εξακολουθεί να είναι ηλεκτρικό, για περισσότερη ευελιξία στην πόλη και σκληράδα στον αυτοκινητόδρομο.

Εν συντομία…

Δείχνει αλλά και είναι ζωηρό. Κάτω από το καπό βρίσκεται τοποθετημένος ένας ισχυρός κινητήρας Mini John Cooper Works 1.6 lt twin-scroll, υπερτροφοδοτούμενος, που αποδίδει 211 ίππους με ροπή 260 Nm (με υπερπλήρωση μπορεί να φθάσει τα 280 Nm).

Λοιπές επιδόσεις δεν έγιναν γνωστές, αναφορικά με επιτάχυνση, τελική ταχύτητα, κατανάλωση καυσίμου και ρύπους. Λίαν συντόμως θα γνωρίζουμε. Πάντως, εκείνο που ξέρουμε, σχετικά με την τετρακίνηση, είναι ότι το ηλεκτρομαγνητικό κεντρικό διαφορικό μεταβάλλει ανάλογα τη ροπή στους δύο άξονες.

Σε κανονικές συνθήκες το 50% πηγαίνει στον πίσω άξονα, ενώ σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες μπορεί να μεταφέρει και το 100%. Σε συνδυασμό δε με την ισχύ του κινητήρα, μπορεί να λειτουργήσει ως ένα θαυμάσιο πισωκίνητο με διαθέσεις για παιχνίδι στο δρόμο.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube