Το νέο VW Cross Polo αποτελεί κάτι ξεχωριστό στη γκάμα του μοντέλου.

Μετά το λανσάρισμα του Polo («Αυτοκίνητο της χρονιάς 2010» στην Ευρώπη), του PoloBlueMotion (το πιο οικονομικό 5θέσιο) και του Polo GTI, το Cross Polo που κοσμεί το περίπτερο της VW στην Εκθεση Αυτοκινήτου – Autoshow στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» (συνεχίζεται μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου), ήρθε για να ολοκληρώσει την οικογένεια του Polo.

Παράστημα

Ξεχωριστή εμφάνιση με σπορτίφ πινελιές. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τη σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα με ανθρακί προστατευτικά, τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης, τη μεγάλη μαύρη και κυψελοειδή εισαγωγή αέρα, το ασημί τελείωμα του προφυλακτήρα που δίνει την αίσθηση προστατευτικής ποδιάς, τα ανθρακί πλαϊνά μαρσπιέ, τα σκληρά προστατευτικά των φτερών, τις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά 215/40 και βέβαια το κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα του Cross Polo, τις ασημί ράγες οροφής που αντέχουν σχάρα με αντικείμενα βάρους μέχρι 75 κιλά. Ασημί είναι και οι εξωτερικοί καθρέπτες, όπως και το κέντρο του κάτω μέρους του πίσω προφυλακτήρα, που παραπέμπει σε διαχύτη.

Στα ενδότερα

Εξίσου σπορτίφ είναι και στη καμπίνα, με σπορ καθίσματα εμπρός και διαφορετικές υφασμάτινες επενδύσεις στα πλαϊνά των θυρών και στα καθίσματα, ανάλογα το χρώμα του αμαξώματος.

Μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, τριάχτινο τιμόνι επενδυμένο με διάτρητο δέρμα, διακοσμητικές λεπτομέρειες αλουμινίου και ραφές στο χρώμα των επενδύσεων και εν γένει καλαίσθητο φινίρισμα, αποπνέουν μια ευχάριστη και νεανική ατμόσφαιρα. Η καμπίνα χωρά 5 επιβάτες, σχετικά άνετα.

Για τη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων, η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι διαιρούμενη κατά 60:40, μετατρέποντας το χώρο του πορτμπαγκάζ από 280 σε 952 λίτρα. Επίσης, το διπλό πάτωμα του χώρου αποσκευών, το οποίο ρυθμίζεται σε δύο ύψη, δημιουργεί ένα ενιαίο επίπεδο φόρτωσης.

Εξοπλισμός

Το Cross Polo διαθέτει μεταξύ των άλλων, ρυθμιζόμενα σε ύψος σπορ καθίσματα εμπρός, συρτάρια αποθήκευσης από κάτω, κεντρικό υποβραχιόνιο μπροστά με αποθηκευτικό χώρο, πεντάλ αλουμινίου, ημιαυτόματο κλιματισμό, ραδιο-CD με MP3 player και 4 ηχεία, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, φωτιζόμενα σκιάδια οδηγού-συνοδηγού, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (και με ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών), ESP για την ευστάθεια, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα αντιολίσθησης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, φώτα ημέρας και 6 αερόσακους.

Εν συντομία…

Το Cross Polo διατίθεται στην Ελλάδα με δύο κινητήρες βενζίνης. Ο ένας 1.4 lt - 85 hp συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Εχει μέση κατανάλωση 6,1 λίτρα στα 100 χλμ. με 143 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (214,5 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Αυτή η έκδοση κοστίζει 16.680 ευρώ.

Απορώ πάντως, γιατί η εισαγωγική εταιρεία έφερε αυτό το μοτέρ, μια και εισήγαγε το 1.2 TSI - 105 hp. Χαρίζει αφενός καλύτερες επιδόσεις (9,9 δευτ. επιτάχυνση, τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα) και αφετέρου καταναλώνει λιγότερο με 5,5 λίτρα καυσίμου, εκπέμποντας και λιγότερους ρύπους με 128 γρ./χλμ. (128 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, με την έκδοση να κοστίζει 17.270 ευρώ. Πάντως, προαιρετικά και οι δύο κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με το κιβώτιο άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG 7 σχέσεων.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube