Θετικές οι προτάσεις για τη μείωση των ατυχημάτων…

Η νέα τάξη πραγμάτων που θέλει όλους τους φορείς να συζητούν και να συμφωνούν για την επίλυση ζωτικών θεμάτων της κοινωνίας μας, αρχίζει να δείχνει καλά δείγματα γραφής. Ο κύκλος επαφών που ξεκίνησε το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών για τη βελτίωση της οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2010 σε σχέση με το 2000, συνεχίστηκε χθες υπό την προεδρία του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλη Λιάπη, παρουσία του υφυπουργού Αναστάσιου Νεράντζη και του Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Γιάννη Γκόλια. Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, των Συλλόγων Πολιτικών Μηχανικών και Συγκοινωνιολόγων, ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Εισαγωγέων-Αντιπροσώπων Παύλος Λάσκαρης, εκπρόσωποι των Επαγγελματιών Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Αυτοκινήτων και εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων.
Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν στον ανθρώπινο παράγοντα αλλά και στο όχημα, κάτι που για πρώτη φορά συμβαίνει σε ευρεία έκταση. Μεταξύ των άλλων προτάθηκαν:
- Μηχανοργάνωση της θεωρητικής εξέτασης των υποψηφίων οδηγών για την πάταξη της
διαφθοράς,
- Τρόποι για αντικειμενική διεξαγωγή των πρακτικών εξετάσεων σε ανοικτούς χώρους με
παρουσία παρατηρητών, για την ελαχιστοποίηση της συναλλαγής,
- Περιοδική εξέταση σε όλες τις κατηγορίες των αδειών οδήγησης με παρουσία ψυχολόγου
κατ’ αρχήν στις επαγγελματικές,
- Οι εξεταστές υποψηφίων οδηγών θα πρέπει να κατέχουν άδεια αντίστοιχη με την
εξεταζόμενη κατηγορία ή ανώτερη.
- Υιοθέτηση διαδικασιών εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών ειδικών ομάδων
(π.χ κωφάλαλοι, αναφάλβητοι κ.α.) προσαρμοσμένων στις ιδιαιτερότητες των
ομάδων αυτών.
- Αναβάθμιση των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου (ελαστικά, «κόφτες», ταχογράφοι κ.α.) και
εφοδιασμός τους με σύγχρονο και πλήρη εξοπλισμό (π.χ κινητές πλάστιγγες για έλεγχο
βάρους φορτίου),
- Καταλογισμός ευθύνης για τις παραβάσεις των φορτηγών και στους ιδιοκτήτες,
- Αναβάθμιση των δημοσίων ΚΤΕΟ με εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού τους και
μηχανοργάνωση των διαδικασιών για αντικειμενικούς ελέγχους και διαπίστευσή τους
σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα μέχρι το τέλος του 2005.
- Επέκταση των ιδιωτικών ΚΤΕΟ και στα υπόλοιπα, εκτός ΙΧ, οχημάτων,
- Προώθηση της δημιουργίας Σταθμών Ελέγχου Βαρέων Οχημάτων κατά μήκος των
υπεραστικών οδικών αξόνων μεγάλης κυκλοφορίας,
- Διαμόρφωση Σχεδίου Περιορισμού Κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στις εθνικές οδούς
κατά τα Σαββατοκύριακα.
- Καθιέρωση υποχρεωτικής συμπλήρωσης Βιβλίου Συνεργείου για όλα τα βαρέα οχήματα,
- Καθιέρωση Μητρώου Οδηγών Βαρέων Οχημάτων και Ειδικής Κάρτας οδηγών των
οχημάτων αυτών,
- Πρόβλεψη στον ΚΟΚ αυστηρών ποινών για την παραβίαση του ωραρίου εργασίας των
οδηγών βαρέων οχημάτων.

Νικητές οι Αρης Βωβός – «Ελ-Εμ» στο Ράλι Κορίνθου

Κάνοντας επίδειξη δύναμης αλλά και χωρίς το άγχος του πρωταθλήματος (πήγε σε άλλα χέρια) οι Αρης Βωβός και «Ελ – Εμ» στα μπάκετ του Mitsubishi Lancer EVO VIII (το οδηγούσε ο Γκάλι στο WRC), έφθασαν με άνεση στη νίκη του Ράλι Κορίνθου – Μαύρο Ρόδο, τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι πρωταθλητές του 2004, Παναγιώτης Χατζητσοπάνης και Νίκος Πετρόπουλος με ίδιο αυτοκίνητο, ενώ στην τρίτη θέση περιορίστηκαν οι Λεωνίδας Κύρκος - Γιώργος Πολυζώης με ένα άλλο Mitsubishi Lancer. Τέταρτοι έφθασαν στον τερματισμό οι Δημήτρης Νασούλας-Μιχάλης Πατρικούσης (Mitsubishi Lancer EVO VII) και πέμπτοι οι Γρηγόρης Νιώρας - Τάσος Γουσέτης. Στην F3 επικράτησαν οι Άρης Ιαβέρης - Τέλης Καίρης με το Fiat Punto kit car, στην Α/5 οι Νίκος Γκίκας - Γιώργος Πολυδωρόπουλος (Toyota Yaris), ενώ στην κατηγορία Ε οι Δημήτρης Κεφάλας - Νίκος Πετρόπουλος με Toyota Starlet επιβλήθηκαν των Γιάννη Διονυσακόπουλου - Γιάννη Κουλούζη (Toyota Corolla GT).

Επιμέλεια:Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube