Όπως η ομάδα του ΝΒΑ έτσι και η Chevrolet θέλει να μαγέψει τις οικογένειες.

Αποστολή στη Βαλένθια Δημήτρης Μπαλής


Πλησιάζοντας προς το φινάλε του 2010, η Chevrolet παρουσίασε στη Βαλένθια το πρώτο από τα επτά νέα μοντέλα που θα λανσάρει στην αγορά της Ευρώπης το 2011. Πρόκειται για το Orlando, ένα 7θέσιο πολυχρηστικό με στυλ «εντός και εκτός δρόμου», μολονότι δεν είναι τετρακίνητο.

Θα μπει στην αγορά και της Ελλάδας τον Φεβρουάριο, ενώ θα ακολουθήσουν το Camaro σε coupe και cabrio εκδόσεις, το νέο Aveo, το 5θυρο Cruze και το νέο Captiva SUV με τέσσερις νέους κινητήρες και έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς εκτός από την τετρακίνητη.

Η επόμενη χρονιά χαρακτηρίζεται κομβική για την αμερικανική μάρκα μέλος του ομίλου της General Motors, η οποία επιχειρεί να προσελκύσει ολοένα και πιο πολλούς πελάτες, διαφόρων ηλικιών και προτιμήσεων.

Παράστημα

Επιβλητικό σε διαστάσεις (4,65 μ. μήκος – 1,83 μ. πλάτος), οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι διαφέρει από τα άλλα μεγάλα πολυχρηστικά, επειδή διαθέτει και χαμηλή γραμμή οροφής (1,63 μ. ύψος). Γι’ αυτό και εμπορικά η μάρκα θα το λανσάρει ως crossover.

Η μεγάλη κυψελοειδής μάσκα με το παπιγιόν σήμα στη μέση και η δυναμική εισαγωγή αέρα, τονίζουν την μπροστινή όψη του μοντέλου, ενώ το μακρύ σχήμα υποδηλώνει ότι χωρούν παραπάνω από πέντε επιβάτες. Στο πίσω μέρος, είναι λίγο αμερικάνικο στη διάταξη των φώτων, αλλά γενικά το σύνολο θα ικανοποιήσει έναν οικογενειάρχη.

Στα ενδότερα

Αναμφίβολα το ζητούμενο σε αυτή τη κατηγορία είναι οι χώροι. Και το Orlando είναι υπέρ του δέοντος πλούσιο σε αυτό το τομέα. Έχοντας μεγάλο μεταξόνιο (2,76 μ.) η άνεση είναι δεδομένη στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ πίσω τα δύο καθίσματα μπορούν αν διπλωθούν για να μεγαλώσουν τον αποθηκευτικό χώρο (1.487 λίτρα).

Όταν οι δύο θέσεις είναι…όρθιες (7θέσια διάταξη), τότε και πάλι ο χώρος πίσω είναι επαρκής για λίγες αποσκευές. Πάντως, σε αυτές τις θέσεις κάθονται κανονικού αναστήματος άτομα, τα οποία μπαίνουν εύκολα χάρη στο ανασήκωμα προς τα εμπρός των εξωτερικών καθισμάτων της δεύτερης σειράς.

Μου άρεσε το βάθος στο ταμπλό και η κάθετη κονσόλα, όπως του Cruze, το φινίρισμα, η θέση οδήγησης, η καλή διαρρύθμιση και η εξαιρετική ηχομόνωση. Κι όταν έψαχνα για τον έξτρα αποθηκευτικό χώρο πίσω από την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, δεν φανταζόμουν ότι με ένα κουμπάκι θα άνοιγε προς τα πάνω.

Εν συντομία…

Σε ευνοϊκή εποχή σύμφωνα και με τα προχθεσινά μέτρα απόσυρσης, έρχεται το Orlando. Εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 1.8 lt - 141 hp με 176 Nm ροπής. Έχει τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα, καταναλώνει 7,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 172 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα (344 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).

Συνδυάζεται με κιβώτιο 5 ταχυτήτων που έχει καλή κλιμάκωση στις δύο πρώτες σχέσεις και μακριά 5η για μικρότερη κατανάλωση. Αν και βαρύ αμάξωμα, ο κινητήρας τραβά σε επιτάχυνση, χωρίς να ανεβάζει εύκολα πάνω από τα 120 χλμ./ώρα. Άλλωστε δεν είναι για… ράλι.

Εξάλλου, αξίζει τον κόπο οι εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης να προσέξουν τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Θα εισαχθούν δύο νέα μοτέρ 2.0 lt με 163 hp και 130 hp, με ίδια κατανάλωση 6 λίτρα/100 χλμ. και ίδιες εκπομπές ρύπων 159 γρ./χλμ. (318 ευρώ τέλη). Ο βασικός εξοπλισμός θα περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, ABS, ESP, ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό κ.α.

Πιθανή τιμή κοντά στα 18.500 ευρώ, αλλά με απόσυρση θα είναι φθηνότερο.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube