Το νέο VW Passat εφοδιάζεται με προηγμένα συστήματα ασφάλειας και άνεσης.
Το νέο VW Passat παρουσιάζεται επίσημα στην Ελλάδα, κάνοντας πρεμιέρα στην έκθεση αυτοκινήτου Autoshow που πραγματοποιείται στο σύγχρονο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», 4-12 Δεκεμβρίου. Με αξιοθαύμαστη εμπορική διαδρομή (άνω των 15 εκατ. μονάδων, από το 1973), η 7η γενιά προσφέρει τώρα πολλά περισσότερα.
Τεχνολογία
Στα πιο σημαντικά από τα 19 νέα συστήματα που εισάγει, κατατάσσουμε το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης (πρώτη φορά σε VW). Αναγνωρίζει αν ο οδηγός είναι συγκεντρωμένος ή όχι και τον προειδοποιεί ηχητικά για 5 δευτ. και οπτικά με ένδειξη στον πίνακα οργάνων, ώστε να συνέλθει γρήγορα.
Αυτό βοηθά στη μείωση των ατυχημάτων, διότι έχει διαπιστωθεί ότι το 25% από αυτά, οφείλονται σε κόπωση του οδηγού. Ένα άλλο σύστημα (ήδη γνωστό στην αγορά), είναι ο προσαρμοζόμενος σταθεροποιητής ταχύτητας. Ο οδηγός με διακόπτη ρυθμίζει την ταχύτητα που θέλει και την απόσταση που επιθυμεί να έχει από το μπροστινό όχημα (εξυπηρετεί στον αυτοκινητόδρομο) και αυξομειώνεται αυτόματα η ταχύτητα, διατηρώντας πάντα την ιδανική απόσταση.
Υπάρχει και αυτόματο σύστημα άμεσης ακινητοποίησης που σταματά το όχημα σε ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα, ώστε να μην πέσει πάνω σε ακινητοποιημένο (πρώτη το εφάρμοσε η Volvo στο XC60). Άλλο σύστημα σε ταχύτητες μεταξύ 30-200 χλμ./ώρα προειδοποιεί ηχητικά και οπτικά, ενεργοποιώντας και το σύστημα πέδησης προκειμένου να φρενάρει εγκαίρως ο οδηγός για να αποφύγει τη σύγκρουση.
Ασφάλεια – άνεση
Άλλο σύστημα είναι η αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας που αφορά σημάνσεις ορίων ταχύτητας. Αυτό βοηθά τον οδηγό περισσότερο να αποφύγει την τσιμπίδα της… Τροχαίας. Κι ακόμη, το σύστημα διαρκώς προσαρμοζόμενου φωτισμού μεγάλης σκάλας, μεταβάλλει το φωτισμό ανάλογα την κίνηση για να μην «τυφλώνει» τους οδηγούς των απέναντι οχημάτων.
Διατίθεται ακόμη προειδοποίηση οδηγού για όχημα σε νεκρό σημείο, με ηχητικό σήμα και φωτισμό LED στους εξωτερικούς καθρέπτες, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό που μειώνει την υποστροφή, σύστημα αυτόματης στάθμευσης με τον οδηγό να πατά μόνο γκάζι – φρένο και το τιμόνι να περιστρέφεται μόνο του, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας που επεμβαίνει στο τιμόνι για να συνέλθει ο οδηγός που δεν άναψε φλάς για να αλλάξει λωρίδα.
Άφησα δε τελευταία την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση με τρία προγράμματα λειτουργίας: Normal, Sport, Comfort, ανάλογα τον τρόπο οδήγησης.
Εν συντομία…
Εφοδιάζεται με νέο κινητήρα 1.4 TSI – 122 hp, τεχνολογίας BlueMotion Technology (έχει σύστημα Stop/Start που σβήνει και ανάβει τον κινητήρα αυτόματα σε στάση, όπως και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα). Καταναλώνει μόλις 5,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 138 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα (άρα 138 ευρώ τέλη κυκλοφορίας το χρόνο).
Διατίθεται και με τους κινητήρες βενζίνης του απερχόμενου Passat: 1.8 TSI – 160 hp και 2.0 TSI – 210 hp. Είναι κατά 18% οικονομικότεροι σε κατανάλωση (6,9 και 7,2 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές 160 και 169 γρ./χλμ. CO2 (240 και 358 τέλη κυκλοφορίας). Υπάρχει όμως και ο εξαιρετικός κινητήρας πετρελαίου 1.6 TDI – 105 hp (ιδανικός για την περιφέρεια).
Καταναλώνει μόλις 4,3 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές ρύπων 114 γρ./χλμ. (91,2 ευρώ τέλη). Με φουλ εξοπλισμό οι τιμές ξεκινούν από 20.840 ευρώ (6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο) και από 22.260 με 7άρι DSG).
Δημήτρης Μπαλής