Πλήρη γκάμα μοντέλων για μικρότερο κόστος χρήσης και λιγότερη ρύπανση.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα ολοένα και περισσότερα θέματα υγραεριοκίνησης παρουσιάζονται από τα μέσα ενημέρωσης. Όλα κινούνται υπό το πρίσμα του φθηνότερου καυσίμου, σε μια εποχή όπου η τιμή των καυσίμων είναι στο ζενίθ και οι απολαβές στο ναδίρ.
Στην Ελλάδα, η υγραεριοκίνηση δεν είναι κάτι καινούργιο. Ξεκίνησε από τα ταξί εδώ και 15 χρόνια, ατόνησε στη συνέχεια και τώρα επανέρχεται αφενός λόγω της κρίσης και αφετέρου λόγω των νέων τεχνολογιών που υπάρχουν. Πλέον, μια μετατροπή ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου ώστε να κινείται εναλλακτικά με βενζίνη ή υγραέριο, είναι εύκολη, γρήγορη και μη δαπανηρή υπόθεση.
Ήδη τα ανεξάρτητα συνεργεία τρέχουν για να προλάβουν τη ζήτηση, ενώ καθημερινά ολοένα και περισσότερα φυλλάδια εταιρειών βλέπουμε στα παρμπρίζ των παρκαρισμένων αυτοκινήτων. Η Fiat, από την πλευρά της, κάνει εργοστασιακή κατασκευή.
Η ιταλική φίρμα από χρόνια έχει εξελίξει αυτή τη τεχνολογία επιβεβαιώνοντας τη συνεχή έρευνά της σε περιβαλλοντικά θέματα και την ανάπτυξη πρακτικών λύσεων κίνησης.
Αξιοπιστία
Οι νέοι κινητήρες διπλής χρήσης είναι προϊόν συνεργασίας της Fiat Powertrain Technologies (έχει εμπειρία από τους κινητήρες φυσικού αερίου) και της εταιρείας Landi Renzo. Τοποθετούνται απευθείας στο εργοστάσιο παραγωγής και προσφέρονται με εργοστασιακή εγγύηση.
Κάθε κινητήρας κατασκευάστηκε ανάλογα με το μοντέλο, από υψηλής τεχνολογίας υλικά με σκοπό ώστε να μπορεί να λειτουργεί και με υγραέριο. Μάλιστα, για να διασφαλιστεί η αξιοπιστία, πραγματοποιήθηκαν εντατικές δοκιμές με πάνω από 400.000 χιλιόμετρα συνεχούς λειτουργίας.
Λειτουργικότητα
Η φιάλη υγραερίου είναι τοποθετημένη στο χώρο της ρεζέρβας. Αντί αυτή προσφέρεται κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού και έτσι δεν μειώνεται ο χώρος του πορτ μπαγκάζ. Η χωρητικότητα της φιάλης είναι 31 λίτρα για το Panda, 38 λίτρα για το Grande Punto και 41 λίτρα για το Bravo.
Η αλλαγή του καυσίμου γίνεται μέσω ενός διακόπτη που τοποθετείται κοντά στη θέση του οδηγού, προκειμένου να είναι εύκολη η πρόσβαση ακόμα και εν κινήσει. Γνώμη μου είναι, επειδή στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμα πολλά πρατήρια υγραερίου, όποιος αγοράσει τέτοιο όχημα να χρησιμοποιεί το υγραέριο για την κίνηση στην πόλη, ώστε να ανεφοδιαστεί εύκολα και τη βενζίνη να την έχει για ώρα ανάγκης.
Έτσι, θα εξοικονομήσει χρήματα (πιο φθηνό –ακόμα- το υγραέριο), αλλά και θα έχει μεγαλύτερη αυτονομία (το Punto Evo φθάνει τα 1300 χλμ.).
Εν συντομία…
Το μήνα που διανύουμε στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμα με κινητήρες προδιαγραφών Euro 5 (υγραέριο-βενζίνη) το Panda GPL 1.2 lt - 69 hp όπως και τα Grande Punto & Punto Evo GPL 1.4 lt - 77 hp. Το δε Bravo GPL 1.4 lt – 90 hp θα έρθει τον Ιανουάριο όπως και το 500αράκι GPL 1.2 lt – 69 hp.
Η γκάμα των μοντέλων Fiat GPL ξεκινά με τα μοντέλα Panda , Punto Actual & Punto Evo στην έκδοση Dynamic, με τιμές 2000 ευρώ επιπλέον των αντίστοιχων βενζινοκίνητων εκδόσεων, ενώ θα ακολουθήσουν τα μοντέλα 500 & Bravo. Μπορεί η αγορά ενός οχήματος LPG να είναι λίγο πιο ακριβή, ωστόσο γρήγορα γίνεται απόσβεση.
Στο «Autoshow- Εκθεση Αυτοκινήτου 2010» που πραγματοποιείται στο Metropolitan Expo, υπάρχουν εταιρείες υγραεριοκίνησης και οι επισκέπτες μπορούν να αντλήσουν πολλές πληροφορίες.
Δημήτρης Μπαλής