Το Abarth 500C τσιμπάει σε ισχύ, αλλά είναι και τσιμπημένο, σε τιμή.
Μοναδικό; Ίσως. Διαχρονικό; Βέβαια. Το Fiat 500C, εδώ και 50 χρόνια ήταν και παραμένει ένα διαφορετικό, μικρό, ανοικτό αυτοκίνητο, ιδανικό για μετακινήσεις στην πόλη και εκτός αυτής τηρουμένων των αναλογιών. Το νέο Fiat 500C εμπλουτισμένο με τα χαρακτηριστικά Abarth, γίνεται ένα πραγματικό, μικρό θηρίο που ήρθε για να γοητεύσει περισσότερο τους λάτρεις του είδους.
Παράστημα
Η διχρωμία, κατ’ αρχήν, είναι κάτι που το κάνει να ξεχωρίζει. Ειδικά για το Abarth 500C, διατίθεται μια πιο σπορ εκδοχή του λευκού και αγωνιστικού μαύρου, όπως και μια ακόμη σε δυο τόνους του γκρι. Διακρίνεται κι από το μακρύ και δυναμικό σπόιλερ που συνεισφέρει και στην καλύτερη αεροδυναμική του αυτοκινήτου, όπως και από τις 17άρες ζάντες, σε άσπρο χρώμα.
Τώρα, επειδή τα ανοικτά αυτοκίνητα έχουν ένα πρόβλημα με τους στροβιλισμούς του αέρα και συνεπώς τους θορύβους, στο Abarth 500C έγιναν βελτιώσεις ώστε με ανοικτή την οροφή (αναδιπλώνει ηλεκτρικά) να περιορίζονται οι στροβιλισμοί. Κι όσον αφορά την αεροδυναμική με ανοικτή την οροφή, η πίσω αεροτομή παραμένει στη θέση της.
Τεχνολογία
Στην καρδιά του μοντέλου, βρίσκεται ο βελτιωμένος και πλέον Euro 5 για τους ρύπους, τετρακύλινδρος, δεκαεξαβάλβιδος κινητήρας 1.4 Turbo T-Jet, που αποδίδει 140 ίππους (+5 από πριν), με ροπή 206 Nm στις 2.000 σ.α.λ. η οποία επιτυγχάνεται με το overboost στη λειτουργία Sport, που μεταβάλλει τη χαρτογράφηση του εγκεφάλου, την πίεση υπερπλήρωσης και την υποβοήθηση στο τιμόνι.
Χαρίζει επιτάχυνση 8,1 δευτ. και τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα. Αν και ιδιαίτερα αποδοτικό μοτέρ, η κατανάλωση περιορίζεται στα μόλις 6,5 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές στα 155 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Για ακόμα καλύτερες επιδόσεις, συνδυάζεται με ένα εξελιγμένο ημιαυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό ελεγχόμενο από μια κεντρική υπολογιστική μονάδα.
Πέραν των αλλαγών και από το λεβιέ, διαθέτει και μανέτες αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι. Εκτός από τη σειριακή λειτουργία, υπάρχει φυσικά και η ξεκούραστη αυτόματη λειτουργία. Πάντως, και στις δυο περιπτώσεις μπορεί να γίνει εμπλοκή της sport λειτουργίας που επεμβαίνει σχετικά στην ταχύτητα εναλλαγής των σχέσεων. Κι όσοι θέλουν ακόμα καλύτερες επιδόσεις, θα διατίθεται από τον Ιανουάριο ειδικό κιτ «esseesse» (160 hp, 230 Nm ροπή), έναντι 3.700 ευρώ.
Εν συντομία…
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται: 7 αερόσακοι, ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης, προηγμένο σύστημα ευστάθειας, σύστημα αντιολίσθησης των τροχών, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και σύστημα που βοηθά στο φρενάρισμα πανικού.
Το Abarth 500C εφοδιάζεται και με ενός τύπου διαφορικό που κατανέμει τη ροπή στους μπροστινούς τροχούς και βελτιώνει το κράτημα στις στροφές, ενώ διατίθεται και ένδειξη αλλαγής ταχύτητας την κατάλληλη στιγμή, για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης.
Στο δε πρόγραμμα κανονικής λειτουργίας προτείνει αλλαγή με σκοπό την εξοικονόμηση καυσίμου και στη Sport λειτουργία για καλύτερες επιδόσεις. Η ανάρτηση παραμένει με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω με αντιστρεπτική ράβδο. Η διάταξη έχει εξελιχθεί ειδικά από τη Magneti Marelli. Τιμή: 22.250 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής