H Abarth αποτελεί πλέον ξεχωριστό τμήμα στον όμιλο Fiat. Με όνομα συνώνυμο των σπορ επιδόσεων, ιδρύθηκε το 1949 από τον Καρλ Αμπαρθ και αναγεννήθηκε το 2007 έπειτα από αρκετά χρόνια αδράνειας.

Τώρα, πιο δυνατή από ποτέ παρουσιάζει ορισμένα εξαιρετικής δημιουργίας μοντέλα. Ενδεικτικό είναι ότι από το 2008 μέχρι σήμερα έχουν πωληθεί περίπου 22.000 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων 8.400 Abarth 500, 2.700 Abarth Grande Punto και 3.300 κιτ επιδόσεων.

Το δίκτυο διανομής της Abarth περιλαμβάνει διεθνώς 141 εκθέσεις, ενώ στην Ελλάδα λειτουργούν 4 σημεία πώλησης (σύντομα και πέμπτο) και 11 μονάδες σέρβις, αναβάθμισης και τοποθέτησης κιτ.

Παράστημα

Σχεδιαστικά, το Abarth Punto Evo έχει θαυμάσιες παρεμβάσεις που το διαφοροποιούν και το κάνουν να προκαλεί ευχάριστα στο δρόμο: μεγαλύτερος μπροστινός προφυλακτήρας με τονισμένες πλευρικές εισαγωγές αέρα, ανασχεδιασμένος πίσω προφυλακτήρας με πλαϊνούς αεραγωγούς και διαχύτη (φως όπισθεν και ομίχλης στο κέντρο), διπλές απολήξεις εξάτμισης, αεροτομή μακρύτερη για καλύτερη σταθερότητα, πλευρικές ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος και βέβαια νέοι τροχοί 17 ιντσών με ακτίνες εμπνευσμένες από το σκορπιό, το θρυλικό σήμα της Abarth, που υπάρχει στα καπάκια.

Στα ενδότερα

Όσο απλό και εντυπωσιακό είναι εξωτερικά, άλλο τόσο προσεγμένο στις λεπτομέρειες είναι στη καμπίνα με νέα υλικά και φινίρισμα που θυμίζουν την επιφάνεια μιας αγωνιστικής πίστας.

Η κεντρική κονσόλα είναι χωρισμένη στα δύο με γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα και οθόνη LCD. Έχει πάνω τους αεραγωγούς και έναν αποθηκευτικό χώρο και κάτω από το ηχοσύστημα τα χειριστήρια του κλιματισμού. Ο πίνακας διαθέτει όργανα της Jaeger (μεγαλύτερο ταχύμετρο και στροφόμετρο) με πιο σπορ γραφικά και νέο δερμάτινο προστατευτικό από τον ήλιο με κόκκινη και κίτρινη ραφή.

Από δέρμα και ύφασμα στα πλευρικά σημεία, είναι και ενιαία μπάκετ καθίσματα σχεδιασμένα από τη Sabelt.

Ασφάλεια

Το Abarth Punto Evo διαθέτει Torque Transfer Control, ένα μηχανικό διαφορικό που ελέγχει τη μεταφορά της ροπής στους μπροστινούς κινητήριους τροχούς για καλύτερο κράτημα στις στροφές. Συνεργάζεται πλήρως με το ESP (σύστημα ευστάθειας) και ενεργοποιείται αυτόματα στη λειτουργία Sport του αυτοκινήτου.

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκους σε όλους τροχούς (εμπρός αεριζόμενα με διπίστονες δαγκάνες Brembo). Η ανάρτηση μπροστά περιλαμβάνει γόνατα McPherson και πίσω ημιάκαμπτο άξονα, ενώ παχύτερη κατά 20% είναι η μπροστινή αντιστρεπτική δοκός με πιο σφιχτά ελατήρια. Για δε την παθητική ασφάλεια περιλαμβάνει 7 αερόσακους.

Εν συντομία…

Ο νέος 1.4 lt MultiAir turbo βενζινοκινητήρας 165 ίππων στις 5.500 σ.α.λ., Euro 5 σε ρύπους, διαθέτει μεγαλύτερη τουρμπίνα. Μέγιστη ροπή 250 Nm στις 2.250 σ.α.λ., 7,9 δευτ. επιτάχυνση και 213 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Μέση κατανάλωση μόλις 6 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 142 γρ./χλμ. (213 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).

Δύο ρυθμίσεις ανάλογα το στυλ οδήγησης: Sport και Normal - επενεργούν στον κινητήρα, τα φρένα και το τιμόνι. Για χαμηλότερη κατανάλωση, υπάρχει ένδειξη αλλαγής ταχύτητας και Start&Stop που σβήνει αυτόματα τον κινητήρα σε στάση και τον εκκινεί με το πάτημα του συμπλέκτη. Τιμή 20.250 ευρώ.

Για περισσότερες επιδόσεις θα διατίθεται από τον Ιανουάριο κιτ βελτίωσης Esseesse. Ισχύς 180 hp στις 5.750 σ.α.λ. και ροπή στο Sport, 270 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Επιτάχυνση 7,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 216 χλμ./ώρα, με ίδιες εκπομπές ρύπων. Κιτ με δισκόφρενα 305 χιλ. μπροστά και 264 χιλ. πίσω, Koni αμορτισέρ παντού, κόκκινα ελατήρια για χαμήλωμα και 18άρες ζάντες αλουμινίου.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube