Το Opel Meriva διαθέτει πλειάδα προτερημάτων και με κινητήρες πετρελαίου.

Αποστολή στις Κάννες Δημήτρης Μπαλής


Επειδή στην Ευρώπη τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% των πωλήσεων, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη τεχνολογιών που μεγιστοποιούν την απόδοση, μειώνοντας την κατανάλωση και τους ρύπους.

Πηγαίνοντας στις Κάννες για να οδηγήσω το χαρισματικό Opel Meriva με τους νέους κινητήρες πετρελαίου, έμεινα ξανά με το παράπονο γιατί σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη εξακολουθεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης για ΙΧ.

Παράστημα

Κομψό, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, κυματοειδής γραμμή παραθύρων και «σήμα – κατατεθέν» οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες, FlexDoors, που χαρίζουν άνοιγμα 84 μοιρών. Το Opel Meriva είναι βέβαιο ότι δεν περνά απαρατήρητο στο δρόμο.

Στα ενδότερα

Κι αν έξω αρέσει, μέσα εντυπωσιάζει από τη λειτουργικότητα. Θαυμάσιο ταμπλό, ψηλά ο λεβιές, άνεση και 32 χώροι για μικροαντικείμενα (!) συνθέτουν ένα άκρως προσεγμένο οικογενειακό σύνολο. Ξεχωρίζει η μετακινούμενη εμπρός - πίσω κονσόλα FlexRail, η προαιρετική φαρδιά πανοραμική ηλιοροφή και η πλειάδα ζωντανών χρωματικών συνδυασμών.

Κάνουν τη διαφορά

Παρά τα μέτρα, ουδείς απαγορεύει σε κάποιον από την περιφέρεια να αποκτήσει και να κυκλοφορήσει με ένα Meriva που εφοδιάζεται με κινητήρα πετρελαίου. Μπορεί να είναι λίγο πιο ακριβές αυτές οι εκδόσεις, ωστόσο το κόστος αποσβένει από τη μειωμένη κατανάλωση, ενώ εκπέμπει και λιγότερους ρύπους (μικρότερα τέλη κυκλοφορίας).

Στην Ελλάδα εισάγονται 4 μοτέρ πετρελαίου. Ο 1.3 CDTI – 75 hp με 180 Nm ροπής (από 17.300 ευρώ) έχει μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόλις 129 γρ./χλμ. Σε άλλη έκδοση ecoFLEX αποδίδει 95 hp με ίδια ροπή (από 17.800 ευρώ), αλλά καταναλώνει 4,5 λίτρα και εκπέμπει 119 γρ./χλμ. Οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Διατίθεται επίσης ο 1.7 CDTI - 100 hp με 260 Nm ροπή (από 21.700 ευρώ) που καταναλώνει 6,5 λίτρα και εκπέμπει 168 γρ./χλμ. Περισσότερο αξίζει ο 1.7 CDTI - 130 hp με 300 Nm ροπής (από 20.700 ευρώ) με κατανάλωση 5,2 λίτρα και εκπομπές 138 γρ./χλμ. (συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο). Οσον αφορά στη γκάμα βενζινοκινητήρων, διατίθεται με ατμοσφαιρικό 1.4 lt - 100 hp, 1.4 turbo - 120 hp και 1.4 turbo - 140 hp.

Εν συντομία…

Αναμφίβολα, εκτός από το χαρακτηριστικό των αντίθετων ανοιγόμενων θυρών, την παράσταση κλέβει και το βελτιωμένο σύστημα πίσω καθισμάτων FlexSpace, κατά τη ρύθμιση του οποίου μπορούν να φιλοξενηθούν πίσω, ένας, δύο ή τρεις επιβάτες – χωρίς να θίγεται ο χώρος αποσκευών.

Άνεση όμως υπάρχει και μπροστά με τα ρυθμιζόμενα καθίσματα (24 εκ. εμπρός/πίσω και 6,5 εκ. σε ύψος), με προσκέφαλα τεσσάρων κατευθύνσεων, οσφυϊκή υποστήριξη, αλλά και ρυθμιζόμενη στήριξη μηρών. Κι αν οι αποσκευές είναι πολλές και τα παιδιά (ή και οι μεγάλοι) στενοχωριούνται που θα αφήσουν το ποδήλατο σπίτι, με την προαιρετική και ευφυή σχάρα ποδηλάτου FlexFix, πατέντα της Opel, η οποία συρταρώνει στο πίσω μέρος, μέχρι και δύο ποδήλατα μεταφέρονται εύκολα και με ασφάλεια χωρίς… χταπόδια.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube