Porsche 911 Speedster: ξεχωριστή έκδοση σε περιορισμένα αντίτυπα.

Με πολύ χαμηλή ανάρτηση, πολύ σπορ και πολύ σπάνια. Ετσι σκιαγραφεί η Porsche την άφιξη στην αγορά, από το Δεκέμβριο, της νέας 911 Speedster. Αποτίνοντας φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο της Porsche που έφερε αυτή την ονομασία, την 356 Speedster, η παραγωγή του νέου μοντέλου περιορίζεται στα 356 αυτοκίνητα. Το διθέσιο μοντέλο διαφέρει σημαντικά από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας 911.

Παράστημα

Το κατά 60 χιλιοστά χαμηλότερο και με μεγαλύτερη κλίση παρμπρίζ, το επίπεδο περίγραμμα της σπορτίφ μηχανικής κουκούλας και οι χαρακτηριστικές διπλές καμπύλες στο σκληρό κάλυμμα της μαλακής οροφής, κάνουν τη νέα 911 Speedster να ξεχωρίζει.

Πισωκίνητο, με 44 χιλιοστά φαρδύτερο πίσω μέρος, διαθέτει ειδική μπροστινή ποδιά, πλευρικά σπόιλερ και μια διακριτική πίσω ποδιά.

Στα ενδότερα

Η σημερινή Speedster εξελίχθηκε από την Porsche Exclusive – τον βελτιωτικό οίκο του ομίλου που ειδικεύεται στις εξατομικευμένες εκδόσεις της Porsche για περιορισμένη παραγωγή. Η 911 Speedster σηματοδοτεί την 25η επέτειο της Porsche Exclusive που θα εορταστεί το 2011 και πληρώντας τα υψηλά διαθέτει σχεδόν όλον τον προαιρετικό εξοπλισμό της σειράς 911.

Γοητευτική, με προσεγμένο χειροποίητο φινίρισμα στη καμπίνα από μαλακό μαύρο δέρμα έχει διακόσμηση με σχέδια σε ασπρόμαυρα μοτίβα, όπως η καρό σημαία τερματισμού, στο κεντρικό τμήμα των προσαρμοζόμενων σπορ καθισμάτων, ενώ οι δερμάτινες πλευρικές επενδύσεις στήριξης είναι στο χρώμα του εξωτερικού.

Κάνει τη διαφορά

Στη νέα 911 Speedster ο εξακύλινδρος κινητήρας μπόξερ των 3.8 lt αποδίδει 408 hp, 23 περισσότερους από την 911 Carrera S. Συνδυάζεται με 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων Porsche Doppelkupplungsgetriebe, το οποίο φροντίζει για τη μετάδοση της ισχύος στον πίσω άξονα, που φέρει μπλοκέ διαφορικό στο βασικό εξοπλισμό.

Έχει δε πολλή καλή μέση κατανάλωση με 10,3 λίτρα στα 100 χλμ. Η ενεργητική ανάρτηση και τα κεραμικά φρένα ανήκουν επίσης στο βασικό εξοπλισμό, ενώ για την προστασία του οδηγού και του συνοδηγού, στο συγκεκριμένο μοντέλο, οι μηχανικοί της Porsche βελτίωσαν ακόμα περισσότερο το σύστημα προστασίας από ανατροπή, το οποίο αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού σε όλα τα ανοικτά μοντέλα της Porsche.

Εν συντομία…

Το 1953 παρουσιάστηκε η σειρά Speedster με ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, βασισμένο στην Porsche 356. Διέθετε δύο σπορ μπάκετ καθίσματα, πόρτες με συρόμενα προς τα μέσα πλευρικά παράθυρα και ένα κοντύτερο, κομψό καμπύλο παρμπρίζ.

Το 1988 η Speedster βασίστηκε στην 911 Carrera με ένα πρόσθετο στοιχείο: για πρώτη φορά το κάλυμμα του χώρου της κουκούλας είχε τις χαρακτηριστικές διπλές καμπύλες. Το 1993-1994, η νέα 911 Carrera, σηματοδότησε μια ακόμη Speedster. Τώρα, το νέο μοντέλο ίσως αποτελέσει άπιαστο όνειρο, λόγω της περιορισμένης έκδοσης, ακόμη και για τους Έλληνες που έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Στη Γερμανία, η 911 Speedster, με συγκεκριμένο εξοπλισμό και ΦΠΑ 19% κοστίζει 201.467 ευρώ (μόνο 70 θα πουληθούν εκεί λόγω περιορισμού). Στην Ελλάδα προσθέστε τέλη ταξινόμησης, έξτρα φορολογία επειδή είναι πολυτελές (ελληνικό φαινόμενο) και συν 4% παραπάνω ΦΠΑ, τότε η τιμή ίσως ξεπεράσει τις 350.000 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube