Μπορεί να άργησε, αλλά το Renault Megane RS ήρθε αγριεμένο!
Γνωστή και μη εξαιρετέα είναι η Renault, κυρίως από την εμπλοκή της στη Φόρμουλα 1 και παλιότερα στα ράλι, αλλά και από τις σπορ εκδόσεις των μοντέλων παραγωγής.
Όσοι θυμούνται τα R8 Gordini, Super 5 GT Turbo, Clio Williams και πιο πρόσφατα τα Clio Renault Sport, Megane F1 Team R26 και Megane R26.R, αντιλαμβάνονται τη δημιουργικότητα της γαλλικής μάρκας. Τώρα, το νέο Renault Megane RS, ήρθε για να συνεχίσει την παράδοση μετά και το Megane Renault Sport.
Παράστημα
Βασισμένο στο Megane Coupe διαθέτει αγωνιστικές λεπτομέρειες από την F1. Ξεχωρίζει το μπροστινό ρύγχος, οι φουσκωμένοι θόλοι που φιλοξενούν 18 ιντσών τροχούς, τα φώτα ημέρας LED και βέβαια η αντίθεση στο χρωματισμό του αμαξώματος: οι εξωτερικοί καθρέφτες, η μπροστινή κάτω πτέρυγα και ο πίσω διαχύτης, έχουν γυαλιστερό μαύρο χρώμα.
Στα ενδότερα
Αν εξωτερικά σου αρέσει, στη καμπίνα δεν θα απογοητευτείς. Η αντίθεση του μαύρου χρώματος (ταπετσαρίες) και του έντονου κίτρινου (φόντο στροφόμετρου, ραφή τιμονιού), είναι εμφανής.
Το αλουμίνιο στις πενταλιέρες, στο δερμάτινο τιμόνι με υποδοχές για τους αντίχειρες, το λεβιέ, το ταμπλό και την κονσόλα, συμπληρώνουν το προσεγμένο φινίρισμα. Τα μπάκετ υφασμάτινα καθίσματα (του οδηγού ρυθμίζεται σε τρεις άξονες) ανήκουν στη βασική έκδοση, ενώ η έκδοση Cup διαθέτει υφασμάτινα Recaro.
Και αν κάποιος ξεχνιέται για το τι οδηγεί, το λογότυπο Renault Sport το υπενθυμίζει σε διάφορα σημεία: αγωνιστικό footrest, μάσκα, πίσω πορτμπαγκάζ, μαρσπιέ, προσκέφαλα, στροφόμετρο και επένδυση ταμπλό.
Κινητήρια δύναμη
Διόλου ευκαταφρόνητη είναι η ισχύς των 250 hp στις 5.000 σ.α.λ. από το turbo μοτέρ βενζίνης των 2.0 lt. Με ροπή 340 Nm στις 3000 σ.α.λ. (το 80% διαθέσιμο από τις 1900 σ.α.λ.) και με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, χαρίζει επιτάχυνση 6,1 δευτ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.
Κι αν ορισμένοι θεωρήσουν ότι με τέτοιες επιδόσεις θα χρειάζεται και ιδιωτικό βενζινάδικο, κάνουν λάθος, διότι έχει μέση κατανάλωση 8,4 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 195 γρ./χλμ. Πλέον θα πρέπει οι αγοραστές νέων μοντέλων να συνηθίζουν με τις εκπομπές ρύπων, επειδή από την 1η Νοεμβρίου τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση αυτό το στοιχείο και όχι με τον κυβισμό.
Εν συντομία…
Το σύστημα ευστάθειας ESP, έχει τρεις ρυθμίσεις. Στην «On» είναι μόνιμα ενεργοποιημένο το ESP, το σύστημα πρόσφυσης και το σύστημα υποβοήθησης σε φρενάρισμα πανικού.
Στη «Sport», είναι ενεργοποιημένα, αλλά παρεμβαίνουν λίγο αργότερα για πιο σπορ οδήγηση και αμεσότερη ανταπόκριση κινητήρα. Στην «Off», το ESP απενεργοποιείται πλήρως, αλλά θέλει χέρια. Διατίθεται R.S.
Monitor με πληροφορίες για την πίεση του turbo, τη θερμοκρασία λαδιού, τη ροπή και την ισχύ του κινητήρα σε πραγματικό χρόνο, τιμές επιτάχυνσης, αλλάζει τη χαρτογράφηση του γκαζιού, ενώ φέρει χρονόμετρο για την καταγραφή της καλύτερης επιτάχυνσης! Δύο πλαίσια: Sport με ειδική ρύθμιση ελατηρίων και αμορτισέρ και Cup με διαφορικό περιορισμένη ολίσθησης.
Κατανομή βάρους 65/35 σε εμπρός και πίσω άξονα. Αεριζόμενα δισκόφρενα 340 χιλ. μπροστά, απλά πίσω 290 χιλ. σε τετραπίστονες δαγκάνες. Τιμές: 34.900 και 37.900 η Cup.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής