Η Subaru γύρισε στην παράδοση, έχοντας και 4θυρο Impreza στη γκάμα.


Περίπου δύο χρόνια μετά την έλευση του εντελώς νέου Impreza, σε 5θυρο hatchback αμάξωμα για πρώτη φορά, η Subaru έριξε στην αγορά το κλασικό 4θυρο που αγαπήθηκε ιδιαίτερα.

Η ιαπωνική μάρκα θέλησε να κάνει στροφή προς την τάση της εποχής για 5θυρα σχήματα, ωστόσο πολλοί που την είχαν συνδέσει με τα 4θυρα, απογοητεύτηκαν κάπως. Προσωπικά θεωρώ ότι το 5θυρο είναι πιο καλόγουστο, αλλά το 4θυρο δίνει χώρους που ένας οικογενειάρχης, για παράδειγμα, τους έχει ανάγκη.

Παράστημα

Μακρύτερο κατά 16, 5 εκ. από το 5θυρο hatchback αμάξωμα (4,580 μ.), με ίδιο ύψος (1,475 μ.) και πλάτος (1,74 μ.) διαθέτει επίσης ίδιο μεταξόνιο (2,62 μ.). Τα παραπάνω εκατοστά του μήκους σημαίνουν στην ουσία περισσότερο πορτμπαγκάζ κατά 119 λίτρα φθάνοντας στα 420 λίτρα.

Αυτό συνεπάγεται χώρους αποθήκευσης για τους λάτρεις του παραδοσιακού 4θυρου sedan αμαξώματος. Διάφανα φωτιστικά σε σχήμα γερακιού, χυτές γραμμές, χρωμιωμένη μπάρα στη μάσκα, λεπτή - τραπεζοειδής εισαγωγή αέρα, μεγάλοι καθρέπτες και 15άρες ζάντες, σκιαγραφούν τη σιλουέτα του μοντέλου.

Στα ενδότερα

Σαν να μπαίνεις στο 5θυρο. Ιδια εικόνα με σπορ πίνακα οργάνων, σχετικά μικρό τιμόνι με χειριστήρια, ματ χρώμιο στην κονσόλα, το ταμπλό και τις πόρτες, καθίσματα ημιμπάκετ και αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι.

Η άνεση είναι ενδεδειγμένη τόσο μπροστά όσο και πίσω, όπου φιλοξενούνται τρεις ενήλικες επιβάτες. Μολονότι είναι 4θυρο, οι πλάτες των πίσω θέσεων αναδιπλώνονται με αποτέλεσμα όταν οι επιβάτες είναι λιγότεροι να αυξάνει ο χώρος αποθήκευσης.

Πως πατάει

Το 4θυρο Impreza χρησιμοποιεί το πάτωμα και την μπροστινή ανάρτηση με γόνατα McPherson του 5θυρου που με τη σειρά του τα πήρε από το Legacy. Πίσω έχει κι αυτό για πρώτη φορά διπλά ψαλίδια που εγγυώνται καλύτερη ποιότητα κύλισης.

Το μπροστινό διαφορικό είναι πιο χαμηλά όπως και ο κινητήρας, ώστε να χαμηλώσει περισσότερο το κέντρο βάρους και να αυξηθεί το κράτημα. Σήμα κατατεθέν παραμένει το σύστημα συμμετρικής τετρακίνησης που κατανέμει τη ροπή στάνταρ 50-50 στους δύο άξονες.

Στο δρόμο, πραγματικά χαίρεσαι να μπαίνεις στις στροφές με τα χιλιόμετρα που έχεις, χωρίς σχεδόν καθόλου να διορθώσεις το τιμόνι, κι αυτό είναι που κάνει την ειδοποιό διαφορά της μόνιμης, συμμετρικής τετρακίνησης.

Εν συντομία…

Ο ατμοσφαιρικός επίπεδος κινητήρας 1.5 lt – 107 hp είναι βέβαιο ότι δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Πολλοί θα περίμεναν κάτι παραπάνω σε ισχύ, όμως είναι και θέμα κατανάλωσης (7,9 λίτρα στα 100 χλμ.), ειδικά με την τετρακίνηση και οπωσδήποτε ζήτημα εκπομπών ρύπων (184 γρ./χλμ.), τώρα με τις νέες ευρωπαϊκές διατάξεις. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με κάπως αργή την πρώτη σχέση.

Η κλιμάκωση στη συνέχεια είναι καλή κι όσο ανεβάζει στροφές δεν προβληματίζει στον αυτοκινητόδρομο. Πάντως, σε κάθε περίπτωση χαρίζει αυτό τον υπέροχο ήχο, σαν να βρυχάται αιλουροειδές.

Καλός εξοπλισμός στη βασική έκδοση με αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες, 6 αερόσακους, ABS, 4 δισκόφρενα και ενεργά προσκέφαλα. Τιμή 16.490 ευρώ. Η πιο πλούσια έκδοση με ESP, υπολογιστή ταξιδιού, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ κοστίζει 18.490 ευρώ και η έκδοση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 19.990 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube