Το Nissan Juke ήρθε για να κάνει πιο ευχάριστη τη διάθεση – μέρες που ζούμε.

Αναμονή τέλος για όσους ήθελαν από καιρό να δουν το νέο δημιούργημα της Nissan. Από σήμερα θα βρίσκεται στα καταστήματα της εταιρείας ανά τη χώρα το Juke, το νέο συμπαγές SUV μοντέλο της μάρκας που έρχεται πρώτο να σύρει το χορό μιας νέας κατηγορίας αμαξωμάτων.

Η Nissan , όπως πρώτη έκανε με το Murano στα μεγάλα Crossover (παντός εδάφους οχήματα) και ακολούθησε με το Qashqai που επίσης άλλαξε τα δεδομένα στις κατηγορίες και πήρε πελάτες από εκείνους που προτιμούσαν τα μικρομεσαία αμαξώματα, έρχεται τώρα να βάλει σε γλυκό πονοκέφαλο όσους θέλουν ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο.

Παράστημα

Δεν είναι πολύ μικρό με 4,1365 μ. μήκος, αλλά αρκετά φαρδύ με 1,765 μ. και σχετικά χαμηλό με 1,57 μ. Αυτές οι διαστάσεις το κάνουν να μοιάζει με καθιστό βάτραχο, στοιχείο που ενισχύουν το φουσκωμένο μπροστινό τμήμα και οι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης ψηλά τοποθετημένοι.

Πληθωρικό με κομψές πλευρικές γυάλινες επιφάνειες, τελείωμα οροφής που παραπέμπει σε coupe και κρυμμένες τις χειρολαβές των πίσω θυρών, στην πίσω κολόνα.

Στα ενδότερα

Σε πλήρη ακολουθία η καμπίνα με την εξωτερική σχεδίαση. Το κάθετί φιλοτεχνήθηκε έξυπνα, ώστε να φτιάχνει τη διάθεση των επιβατών. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό είναι η κεντρική κονσόλα εμπνευσμένη από την αισθητική του ρεζερβουάρ των μοτοσικλετών, έχοντας μεγάλες ποτηροθήκες.

Εξαιρετικά σπορτίφ ο πίνακας οργάνων, το τιμόνι διαθέτει χειριστήρια, ο λεβιές ταχυτήτων είναι τοποθετημένος κάπως ψηλά, και η οθόνη στο ταμπλό χαρίζει αίσθηση πολυτέλειας. Τα ημιμπάκετ καθίσματα παρέχουν πολλή καλή στήριξη, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων χωρίζουν 60:40 και αναδιπλώνονται για να μεταβάλλουν το χώρο του πορτμπαγκάζ από τα 251 λίτρα στα 550.

Κινητήρια δύναμη

Το Juke λανσάρεται με δύο κινητήρες βενζίνης. Ο ατμοσφαιρικός 1.6 lt – 117 hp συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Εχει 158 Nm ροπή στις 4.000 σ.α.λ., μέση κατανάλωση 6,3 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 147 γρ./χλμ.

Ο έτερος είναι turbo 1.6 lt – 190 hp και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Έχει 7,6 λίτρα μέση κατανάλωση και 175 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων, χαρίζει επιτάχυνση 8 δευτ. και τελικά ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.

Διατίθεται και πετρελαιοκινητήρας 1.5 lt – 110 hp, που αποδίδει 240 Nm, με 5,1 λίτρα κατανάλωση και 134 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων.

Εν συντομία…

Διατίθεται κι αυτό σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση. Η δικίνητη θα έχει ημιάκαμπτο άξονα στην πίσω ανάρτηση, ενώ η τετρακίνητη πολλαπλούς συνδέσμους. Για την τετρακίνηση χρησιμοποιείται το σύστημα ALL-MODE (από τα X-Trail και Qashqai).

Με διακόπτη κινείται είτε μόνο δικίνητα, είτε τετρακίνητα με ηλεκτρονική κατανομή, είτε αποκλειστικά τετρακίνητα με 50-50 ροπής στους δύο άξονες. Όμως στο Juke μπορεί να μοιραστεί και ροπή ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς, σε αυτόν με τη μεγαλύτερη πρόσφυση.

Δικίνητο προσφέρεται και με τους τρεις κινητήρες, ενώ τετρακίνητο μόνο με τον turbo 190 hp. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, ESP για την ευστάθεια, κλιματισμό, ράδιο-CD και ηλεκτρικές ευκολίες. Τιμή εκκίνησης για τις 4x2 εκδόσεις τα 16.980 ευρώ ενώ η 4x4 κοστίζει 29.790 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube