Το VW Polo BlueMotion σε κάνει να ξεχνάς το πρατήριο καυσίμων.

Προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω η κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια οι ρύποι, ορισμένες βιομηχανίες αυτοκινήτων προχώρησαν σε κάποιες τεχνολογικές εφαρμογές. Η VW τις υποδηλώνει με το λογότυπο BlueMotion στα πιο οικονομικά μοντέλα της.

Ένα από αυτά είναι το οικονομικότερο σε κατανάλωση, πενταθέσιο αυτοκίνητο στον κόσμο. Το Polo BlueMotion, ενδυναμώνει τη γκάμα του «Αυτοκινήτου της χρονιάς 2010» στην Ευρώπη.

Κινητήρια δύναμη

Πρώτο μέλημα για τον περιορισμό της κατανάλωσης, ήταν η βελτίωση της αποδοτικότητας του τρικύλινδρου πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.2 lt TDI, ισχύος 75 ίππων στις 4.200 σ.α.λ.

Οι μηχανικοί τροποποίησαν το λογισμικό της ηλεκτρονικής διαχείρισης του κινητήρα, με αλλαγές στη μείωση των στροφών λειτουργίας στο ρελαντί, στη πίεση υπερπλήρωσης του στροβιλοσυμπιεστή, στους χρόνους ψεκασμού καυσίμου καθώς και στο ποσοστό επανακυκλοφορίας των καυσαερίων.

Πέραν αυτών, ενσωματώθηκε και το σύστημα start/stop που σβήνει τον κινητήρα σε στάση και τον εκκινεί αυτόματα με το πάτημα του συμπλέκτη, όπως και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, που συνεισφέρουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και 0,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Έτσι, η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 3,4 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 89 γρ./χλμ. (δεν χρεώνεται με τέλη κυκλοφορίας με τα νέα μέτρα).

Δεν χάνεται ενέργεια

Ειδικά όσον αφορά στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, όποτε ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του γκαζιού ή πατάει το φρένο, ο εναλλάκτης συμπλέκεται και μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική, φορτίζοντας τη μπαταρία.

Όταν δε ο οδηγός επιταχύνει ή οδηγεί με σταθερή ταχύτητα, αποσυμπλέκεται εντελώς ο εναλλάκτης. Έτσι μειώνεται το φορτίο του κινητήρα και συνεπώς η κατανάλωση καυσίμου. Ο κινητήρας συνδυάζεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, στο οποίο έγιναν τροποποιήσεις στις σχέσεις μετάδοσης για περιορισμό της κατανάλωσης και των θορύβων. Λόγω της υψηλής ροπής (180 Nm στις 2.000 σ.α.λ.) και των αμετάβλητων σχέσεων στις δύο πρώτες ταχύτητες, δεν επηρεάζεται η εκκίνηση (13,9 δευτ.).

Άλλαξαν όμως οι σχέσεις στις άλλες τρεις ταχύτητες κι έγιναν κάπως πιο μακριές (τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα). Παράλληλα, προστέθηκε σύστημα που προτείνει την κατάλληλη ταχύτητα στην ιδανική στιγμή (βάση ροπής κινητήρα), μέσω της οθόνης πολλαπλών ενδείξεων, ώστε ο οδηγός να την επιλέξει, έτσι ώστε να είναι στο επιθυμητά χαμηλό νούμερο κατανάλωσης.

Εν συντομία…

Όσοι παρακολουθούν Φόρμουλα 1 γνωρίζουν πόσο μεγάλη σημασία έχει η αεροδυναμική. Κι αν στις μεγάλες ταχύτητες αυτό σημαίνει κέρδος σε δέκατα του δευτερολέπτου, στις μικρότερες ταχύτητες των αυτοκινήτων δρόμου, σημαίνει μείωση κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Δεδομένου ότι όταν η ταχύτητα του οχήματος διπλασιάζεται, η αντίσταση του αέρα τετραπλασιάζεται, στη VW επέλεξαν ένα ειδικό πακέτο αεροδυναμικής που περιλαμβάνει: εμπρός μάσκα «κλειστού» τύπου, αεροδυναμικά βοηθήματα στο εμπρός παρμπρίζ, προφυλακτήρες εμπρός και πίσω με ενσωματωμένο σπόιλερ, ειδική επένδυση στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, πλευρικά σπόιλερ, μεγάλη αεροτομή πίσω στην οροφή, χαμήλωσαν το πλαίσιο (κατά 1 εκ.), έβαλαν ειδικές ζάντες αλουμινίου και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.

Με 6 αερόσακους, ABS με υποβοήθηση πέδησης, EPS σύστημα ευστάθειας, σύστημα αντιολίσθησης, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρονικό διαφορικό, φώτα ημέρας κ.α., το 4θυρο κοστίζει 16.950 και το 5θυρο 17.360 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube