Σπουδαία επέτειος είναι η σημερινή για την Skoda Ξάνθη, αφού συμπληρώνονται 19 χρόνια από την ενασχόληση του Χρήστου Πανόπουλου με την ομάδα. Σαν σήμερα το 1991 υπεγράφη η συμφωνία του συλλόγου με την ΒΙΑΜΑΡ, η οποία αντιπροσωπεύει την γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία στη χώρα μας και άλλαξε η ιστορία της ομάδας, και της πόλης, όσον αφορά τα ποδοσφαιρικά δρώμενα. Το www.sport-fm.gr κάνει μια αναδρομή σε αυτή την πορεία…

Του Βαγγέλη Νερατζιά

Μια ομάδα που βολόδερνε στην Β’ Εθνική καθιερώθηκε στη «μεγάλη» κατηγορία και για αρκετές χρονιές ήταν η κορυφαία επαρχιακή. Με εξαίρεση την περσινή σεζόν και το 1991-92 δεν κινδύνευσε με υποβιβασμό, εξασφάλισε ευρωπαϊκά εισιτήρια και είχε ως αποκορύφωμα την 4η θέση την περίοδο 2004-05. Η φετινή είναι η 22η συνεχόμενη συμμετοχή στα «σαλόνια», νούμερο εξωπραγματικό για ομάδα εκτός Αθήνας-Θεσσαλονίκης, αφού μόνο ο ΟΦΗ έχει καλύτερο ρεκόρ.

Αυτές οι επιτυχίες συνδυάστηκαν με μία λέξη που είναι…άγνωστη στο ελληνικό ποδόσφαιρο, την υποδομή. Αρχικά ο Χρήστος Πανόπουλος προχώρησε στην κατασκευή ενός υπερσύχρονου προπονητικού κέντρου, που παρέχει όλες τις ανέσεις σε έναν επαγγελματικό σύλλογο. Άλλωστε δεν είναι λίγες οι ομάδες από το εξωτερικό που έχουν προπονηθεί εκεί κατά καιρούς. Ακολούθως και συγκεκριμένα το 2004, ήρθε και το νέο γήπεδο. Το «Skoda Xanthi Arena» είναι ένα σύγχρονο ποδοσφαιρικό γήπεδο στα μέτρα του συλλόγου, χωρητικότητας 7.500 θεατών.

Όλα αυτά χρόνια πέρασαν πολλοί ποδοσφαιριστές. Κάποιοι σπουδαίοι ξένοι όπως οι Ραντζίνσκι, Έμερσον, Μαρτσέλο, Σέμπουε, Μπούτσεκ και Λουτσιάνο, ωστόσο, η Ξάνθη μπορεί να περηφανεύεται περισσότερο για τους Έλληνες που έβγαλε και παραχώρησε στη συνέχεια στους «μεγάλους». Άντζας, Πατσατζόγλου, Τοροσίδης στον Ολυμπιακό, Μαλαδένης, Κωστένογλου και Ζήκος στην ΑΕΚ, Βρύζας, Βενετίδης στον ΠΑΟΚ, Ουζουνίδης στον Παναθηναϊκό και άλλοι. Παίκτες που δεν ήταν όλοι θρακιώτες στην καταγωγή, αλλά πολλούς από αυτούς «αλίευαν» οι σκάουτερ της ομάδας, σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της χώρας.

Φυσικά για να συμβούν όλα αυτά χρειάζεται η οικονομική στήριξη και ο Χρήστος Πανόπουλος είναι εγγυητής σε αυτό τον τομέα. Η Skoda Ξάνθη είναι ένας υγιής οργανισμός, στον οποίο επικρατεί τάξη στα οικονομικά, έστω κι αν τα έσοδα της δεν είναι μεγάλα. Ταυτόχρονα, με εξαίρεση την περσινή σεζόν που η ομάδα έφτασε μια ανάσα από τον υποβιβασμό, η προσέλευση του κόσμου δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή.

Βέβαια, όπως συμβαίνει με όλους τους ανθρώπους και ο Πανόπουλος έχει τα μειονεκτήματα του. Ένα από αυτά είναι η έλλειψη υπομονής με τους προπονητές, αφού σε αυτό το χρονικό διάστημα έχει αλλάξει 23, με τους Μαντζουράκη, Παράσχο και Κεχαγιά να μετρούν περισσότερες από μια θητείες στον σύλλογο. Επίσης, η αλλαγή των χρωμάτων της ομάδας από κόκκινο-μπλε, σε πράσινο-μαύρο, στα μέσα της δεκαετίας του 90΄ έφερε την γκρίνια των οπαδών κα εν τέλει, την επιστροφή μετά από λίγα χρόνια στα παραδοσιακά χρώματα.

Όπως και να έχει και όποιες συμπάθειες ή αντιπάθειες έχει κάποιος, το έργο του Πανόπουλου στην Ξάνθη είναι αξιοθαύμαστο, έστω κι αν ο ίδιος δεν πήρε ποτέ τον τίτλο του προέδρου…Άλλωστε ο μεγαλομέτοχος μετράει και αυτό θα το αντιληφθούν στην πόλη της Θράκης όταν αυτή η ιστορία θα τελειώσει.

Οι αριθμοί της εικοσαετίας

660 αγώνες στην Α Εθνική: 234 νίκες, 272 ήττες, 164 ισοπαλίες
Καλύτερη θέση: 4η (2004-05)
Μεγαλύτερη νίκη: 8-2 τον Πιερικό (1992-93)
Περισσότερες νίκες: 18 (2004-05)

Οι ρέκορντμαν

Πρώτος σε συμμετοχές: Νίκος Κεχαγιάς 327
Πρώτος σκόρερ: Μαρσέλο Βεριντιάνο 75

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube
TAGS: Ξάνθη