Νέο Toyota Verso που σβήνει από τη μνήμη την άστοχη προσέγγιση του παλιού.
Η Toyota επανέρχεται στα συμπαγή πολυμορφικά μοντέλα (MPV) έπειτα από το Yaris Verso του 1999, το οποίο σχεδιαστικά «κατέστρεψε» το πανέμορφο και με έξυπνους χώρους Yaris που είχε φιλοτεχνήσει ο Σωτήρης Κωβός. Κι αν εκείνο το Verso απέτυχε να προσελκύσει το κοινό που θα περίμενε η μάρκα, το νέο Verso S που βασίζεται στο τωρινό Yaris και παρουσιάστηκε στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, έχει όλα τα εχέγγυα να πετύχει.
Παράστημα
Συμπαγές MPV σημαίνει σφικτές διαστάσεις για ευελιξία στην πόλη, χωρίς να υπάρχει υστέρηση εσωτερικών χώρων. Ετσι, η Toyota κατάφερε να περιορίσει στα 3,99 μ. το μήκος του Verso S, έχοντας μεταξόνιο 2,55 μ. που εγγυάται ικανοποιητικούς χώρους για 4 ενήλικες επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να γίνουν και 5 αν δεν είναι μεγάλων διαστάσεων.
Οπτικά, έχει σφηνοειδές στυλ, με κεκλιμένο παρμπρίζ και επίπεδη γυάλινη οροφή που καταλήγει σε αεροτομή ψηλά τοποθετημένη. Με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες η φωτεινότητα είναι άπλετη κι αυτό πλέον αποτελεί σημείο ορισμού για μοντέλα του είδους. Πέραν αυτού, είναι και αρκετά σπορτίφ σε εμφάνιση με το σπόιλερ μπροστά και τους προβολείς ομίχλης, ενώ πίσω είναι σχεδόν κάθετο με την πόρτα να ανοίγει από χαμηλά για ευκολότερη τοποθέτηση των αποσκευών.
Στα ενδότερα
Όλα έγιναν στην κυριολεξία, με λεπτότητα στο εσωτερικό, προκειμένου να μείνουν ελεύθεροι χώροι για τα πόδια και τους αγκώνες. Το ταμπλό χωρίζεται σε δύο μέρη και ο λεβιές ταχυτήτων είναι τοποθετημένος ψηλά για ευκολία, αλλά και για να μείνει κενό ανάμεσα στα καθίσματα.
Τα καθίσματα, ημιμπάκετ, φαίνεται να παρέχουν καλή στήριξη, ενώ υπάρχει και υποβραχιόνιο για τα ταξίδια. Τιμόνι με χειριστήρια, οθόνη αφής στην κονσόλα και άφθονοι μικροί αποθηκευτικοί χώροι, συνθέτουν μια ουδέτερη σχεδιαστικά, αλλά φιλική καμπίνα. Κι επειδή σε ένα μοντέλο του είδους παίζει ρόλο η διαρρύθμιση, η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται κατά 60:40 και αναδιπλώνει για να αυξηθεί ο χώρος αποσκευών.
Το δε πάτωμα του πορτμπαγκάζ, μπορεί να αλλάξει ύψος. Τοποθετημένο ψηλά, χωρούν 336 λίτρα αποσκευών, ψηλότερα δίνει χώρο 393 λίτρα, ενώ αν υπάρχει αντί για ρεζέρβα κιτ αλλαγής ελαστικού, ο χώρος αγγίζει τα 430 λίτρα.
Εν συντομία…
Το Verso-S θα πωλείται από τον Φεβρουάριο του 2011 με πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας: 9 αερόσακους (και γονάτου οδηγού), ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος και κατανομή πέδησης, σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης. Θα εφοδιάζεται με δύο κινητήρες.
Ο ένας βενζίνης 1.33 lt Dual VVT-i απόδοσης 99 hp στις 6.000 σ.α.λ. με ροπή 126 Nm στις 4.000 σ.α.λ., καταναλώνει 5,5 λίτρα στα 100 χλμ., έχοντας εκπομπές 127 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Η άλλη έκδοση είναι με κινητήρα turbo πετρελαίου 1.4 lt D-4D ισχύος 90 hp στις 3.800 σ.α.λ., έχοντας μέγιστη ροπή 205 Nm μεταξύ 1.800 – 2.800 σ.α.λ.
Η κατανάλωση περιορίζεται στα 4,3 λίτρα στα 100 χλμ., ενώ εκπέμπει μόλις 113 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Και οι δύο κινητήρες είναι προδιαγραφών ρύπων Euro 5, ενώ συνδυάζονται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Προαιρετικά, ο κινητήρας βενζίνης προσφέρεται και με αυτοματοποιημένο 7άρι κιβώτιο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής