Και η smart παρουσιάζει δίτροχη, ηλεκτρική πρόταση στο Παρίσι.
Λίγο η οικονομική κρίση διεθνώς και κυρίως στην Ευρώπη, λίγο οι τιμές των καυσίμων αλλά πολύ περισσότερο η αυξημένη κυκλοφορία στις πόλεις και η αναγκαιότητα μετακινήσεων με οχήματα που θα εκπέμπουν λιγότερους ή καθόλου ρύπους, κάνουν τη μία μετά την άλλη τις βιομηχανίες αυτοκινήτων να παρουσιάζουν ηλεκτρικά δίτροχα.
Προ ημερών, όπως έγραψα, η Mini παρουσίασε το ηλεκτρικό Scooter E που θα εμφανίσει στην Εκθεση του Παρισιού, η οποία ανοίγει τις πύλες της το Σάββατο για δημοσιογράφους και τη Δευτέρα για το κοινό. Εκεί και η Smart θα παρουσιάσει τη δική της, δίτροχη εκδοχή, escooter.
Παράστημα
Κι ενώ η smart είναι έτοιμη να ρίξει στην αγορά το ηλεκτρικό της διθέσιο αυτοκίνητο που χαρακτηρίζεται από ευελιξία, πρακτικότητα, ασφάλεια και άνεση στο παρκάρισμα, παρουσιάζει ένα δίτροχο στα χνάρια του τετράτροχου με ίδια χαρακτηριστικά.
Εύκολο στις μανούβρες της πόλης, προσφέρεται ή για νεαρούς που δεν έχουν ακόμη δίπλωμα αυτοκινήτου ή για τους μεγαλύτερους που θέλουν πιο εύκολες μετακινήσεις και μάλιστα οικολογικές. Όμως, δεν αρκεί ένα scooter να εξυπηρετεί, πρέπει να σου αρέσει κιόλας.
Κατασκευασμένο από ατσάλι, αλουμίνιο και πλαστικό, σε άσπρο – πράσινο χρωματισμό, όπως και το smart fortwo για να υποδηλώσει την περιβαλλοντική του διάσταση, μπροστά είναι κάπως χαμηλωμένο, τη στιγμή που ο πίσω τροχός δείχνει να είναι πολύ έξω από τη σέλα. Αυτό του χαρίζει κάτι ξεχωριστό, μια εικονική διάσταση.
Λιτό, διαθέτει τεχνολογία LED φωτισμού στο εμπρός και πίσω φωτιστικό, όπως και στο φως φρένου. Κι όσον αφορά τους χώρους, εκτός από την μπαταρία και τα ηλεκτρονικά, υπάρχει μέρος και για δύο κράνη, κάτω τη σέλα.
Τεχνολογία
Το ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 4 kW είναι τοποθετημένο στον πίσω τροχό, προσφέροντας όλη τη ροπή από τις πρώτες στροφές, με την τελική ταχύτητα να φθάνει στα 45 χλμ./ώρα.
Φορτίζεται από απλή πρίζα, μεταξύ τριών και πέντε ωρών, δίνοντας αυτονομία 100 χλμ. Η ενέργεια δε, αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 volt. Ωστόσο, φόρτιση επιτυγχάνεται και μέσω του συστήματος πέδησης. Η θερμική ενέργεια που παράγεται στο φρενάρισμα, αποθηκεύεται και μετατρέπεται σε ηλεκτρική για την κίνηση του διτρόχου.
Προαιρετικά, υπάρχουν και ηλιακές κυψέλες μπροστά, για επιπλέον φόρτιση από τον ήλιο.
Εν συντομία…
Όμως, το escooter αλλού εντυπωσιάζει. Ο αναβάτης τοποθετώντας ένα smartphone σε μια θήκη στο τιμόνι, μπορεί να θέσει σε λειτουργία το μοτέρ. Το smartphone περιλαμβάνει ταχύμετρο, ενδείξεις για τη διαθεσιμότητα ισχύος και σύστημα πλοήγησης.
Εξάλλου, το escooter διαθέτει ειδικά ρυθμισμένο για δίτροχο ABS. Όταν ενεργοποιείται το υδραυλικό δισκόφρενο μπροστά, το ABS βοηθά για τη μέγιστη απόδοση του φρεναρίσματος, τη στιγμή που με ηλεκτρικό και όχι με μηχανικό τρόπο ενεργοποιείται και το πίσω φρένο.
Επίσης, το escooter φέρει αερόσακο στο τιμόνι (!) και σύστημα Blind Spot Assist που προειδοποιεί τον αναβάτη για οχήματα που έρχονται από την «τυφλή» γωνία που δεν καλύπτει ο καθρέπτης. Αυτό μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο, σε περίπτωση αλλαγής λωρίδας.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής