Το Focus RS WRC φεύγει δοξασμένο – το Fiesta RS WRC έρχεται διψασμένο…
«Πριν πεινάσουν μαγειρεύουν», λένε. Κι η Ford, αρκετά νωρίς ξεκίνησε να προετοιμάζει το αγωνιστικό Fiesta RS WRC που θα αντικαταστήσει το Focus RS WRC (βάση αλλαγής κανονισμών) στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2011. Η M-Sport, εταιρεία του Μάλκολμ Γουίλσον που φτιάχνει όλα τα αγωνιστικά Ford, έχει πραγματοποιήσει εντατικές δοκιμές προκειμένου το νέο αυτοκίνητο να είναι πολύ ανταγωνιστικό ώστε οι Χιρβόνεν και Λάτβαλα, οι δύο οδηγοί, να επιστρέψουν τη «μπλε οβάλ» ομάδα στις επιτυχίες και στους τίτλους.
Λάμπει στη πόλη του φωτός
Το Fiesta RS WRC αποτελεί ένα από τα εκθέματα της Ford στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού και αναμφίβολα συγκέντρωσε τα βλέμματα των επισκεπτών. Η Ford θα επενδύσει πολλά στο νέο αγωνιστικό.
Πρώτον επειδή θέλει ξανά τα πρωτεία στα ράλι και δεύτερον για να ωθήσει ακόμα πιο πολύ τις ήδη εξαιρετικές πωλήσεις του Fiesta. Αν μη τι άλλο οι αγώνες αποτελούν ιδανικό τρόπο προβολής, πέραν της εξέλιξης που υπάρχει, διότι πολλά από τα συστήματα που δοκιμάζονται στους αγώνες, περνούν εν συνεχεία στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Επίσημα, το Fiesta RS WRC θα κάνει ντεμπούτο στο ράλι Σουηδίας τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Σε δύο ράλι που απομένουν για το φινάλε του φετινού πρωταθλήματος, η Ford γυρίζει σελίδα.
Το Focus RS WRC που έφερε παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών (2006-2007) και που έδωσε στη Νέα Ζηλανδία τον Μάιο την 75η νίκη της Ford στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (η πιο επιτυχημένη μάρκα στην ιστορία του θεσμού), δίνει τη θέση του στο ολοκαίνουργιο Fiesta RS WRC.
Εντατικές δοκιμές
Το αυτοκίνητο έχει κάνει περίπου 3.000 χλμ. δοκιμών σε Μ. Βρετανία και Γαλλία. Αυτή την εβδομάδα με πλήρεις τεχνικές προδιαγραφές του 2011, θα τρέχει στα χώματα της Ισπανίας με οδηγούς τους Μίκο Χιρβόνεν και Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, που πήγαν εκεί μετά το ράλι Γαλλίας, το οποίο ολοκληρώθηκε την περασμένη Κυριακή.
Οι δοκιμές εξέλιξης είναι πολύ σημαντικές. Πέραν τις ιπποδύναμης, η οποία πρέπει να καθοριστεί, χρήζει μελέτης και η αεροδυναμική του αυτοκινήτου.
Εν συντομία…
Η M-Sport, νωρίτερα φέτος, είχε παρουσιάσει την έκδοση Fiesta S2000 η οποία πρωταγωνιστεί στο «πρωτάθλημα αυτοκινήτων παραγωγής» του WRC, όπως και στο θεσμό IRC, με διόλου ευκαταφρόνητους αντιπάλους (Skoda Fabia S2000, Peugeot 207, Fiat Punto Abarth, Mitsubishi Lancer Evo, Honda Civic Type R).
Σε αυτό το αυτοκίνητο βασίζεται το Fiesta RS WRC. Όμως, λόγω αλλαγών κανονισμών και στους κινητήρες, θα εφοδιάζεται με πανίσχυρο μοτέρ turbo 1.6 lt άμεσου ψεκασμού, χωρίς ανακοινώσιμη ιπποδύναμη, μέχρι στιγμής. Κι αυτό διότι αρχικά η ομάδα χρησιμοποίησε έναν πρωτότυπο κινητήρα της νέας γενιάς 1.6 lt Ford EcoBoost turbo, αφού προηγουμένως είχε εργαστεί με τον δίλιτρο κινητήρα για την εξέλιξη του αμαξώματος.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής